کد خبر : 1264695 | 13 شهریور 1394 ساعت 18:26 | 30.2K بازدید | 0 دیدگاه

در گفتگو با AS

ساکی: سیاست خرید بازیکن در رئال اشتباه است

آریگو ساکی معتقد است که رئال مادرید برای کسب موفقیت های بیشتر، باید در سیاست خرید بازیکن خود تجدیدنظر کند.

ساکی: سیاست خرید بازیکن در رئال اشتباه است
به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید با وجود صرف هزینه های هنگفت برای خرید بازیکن، در 8 سال اخیر، زیر سایه بارسلونا قرار داشته است. بارسلونا در 7 سال اخیر 5 بار قهرمان لالیگا شده؛ در حالیکه سهم رئال تنها یک عنوان بوده است. بارسا در همین مدت، 3 عنوان قهرمانی چمپیونزلیگ را نیز تصاحب کرده است.

آریگو ساکی، مربی مشهور ایتالیایی که زمانی مدیر ورزشی رئال نیز بود، در همین رابطه به AS گفت:" رئال مادرید بازیکنان بزرگ و باکیفیت زیادی دارد اما چیدن این همه بازیکن خوب در کنار هم و گرفتن بهترین بازی از آنها کار دشواری است. مشکل رئال در همینجاست؛ در ارائه متداوم یک بازی گروهی.
در گاتزتادلواسپورت خواندم که از سال 2009، رئال حتی از اتلتیکو هم کمتر جام برده است. واقعا دلیلش را نمی دانم اما فکر می کنم یکی از مشکلات این تیم، در سیاست های خرید فلورنتینو پرز است.
او همیشه بهترین بازیکنان دنیا را برای رئال خریداری می کند اما به نظر می رسد که برخی مواقع، تیم از آن تعادل و توازنی که باید، برخوردار نیست. در بارسلونا اما عکس این قضیه را شاهد هستیم.
در چند سال اخیر و بخصوص در دوران گواردیولا، 8 بازیکن از 11 بازیکن ثابت، از تیم های آکادمی بارسلونا به تیم اصلی راه یافته بودند و به خوبی با فلسفه و سیستم بارسا آشنایی داشتند و همین مساله، دلیل خوبی برای کسب موفقیت های فراوان بارسلونا در سال های اخیر بوده است."

دیدگاه‌ها