کد خبر : 1264820 | 14 شهریور 1394 ساعت 12:14 | 10.8K بازدید | 0 دیدگاه

کارخانه:

به اندازه سایر تیم ها شانس صعود به المپیک داریم

مربی والیبال ایران گفت: به اندازه تیم های بزرگی همچون صربستان، آمریکا، لهستان و روسیه برای کسب سهمیه المپیک در مسابقات جهانی شانس داریم.

به اندازه سایر تیم ها شانس صعود به المپیک داریم
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از آنا، مصطفی کارخانه درباره مسابقات جهانی والیبال که از 17 شهریورماه در کشور ژاپن آغاز می‌شود اظهار داشت: «با توجه به این که دو تیم برتر مسابقات جهانی والیبال به المپیک صعود می کنند این دوره از مسابقات جهانی از حساسیت بالایی برخوردار است. این مسابقات به صورت دوره ای برگزار می شود و تمام تیم‌ها باید رو در روی هم قرار بگیرند. با توجه به این مسئله میزان آمادگی جسمانی بازیکنان حرف اول را در این مسابقات می زند.»

کارخانه در پاسخ به این سوال که آیا تیم ایران می تواند در مسابقات جهانی، سهمیه المپیک ریو را کسب کند؟ تصریح کرد: «ما به اندازه تیم‌های بزرگی همچون صربستان، آمریکا، لهستان و روسیه شانس داریم. هر چند کار بسیار مشکلی داریم اما باید برای کسب سهمیه المپیک امیدوار باشیم، زیرا توانایی تیم ما بالا است. در صحبت‌هایی که با بعضی از بازیکنان تیم ملی داشتم آنها نیز به خوبی شرایط حساس این مسابقات را درک کرده‌اند.»

مربی والیبال ایران درباره نقاط ضعف تیم ایران یادآور شد: «ما در دریافت‌ها ضعیف هستیم. به خصوص مقابل تیم‌هایی که سرویس های محکمی می زنند این مشکل نمود بیشتری دارد. ای کاش فرهاد ظریف هم به این مسابقات اعزام می شد تا در دریافت ها اطمینان خاطر بیشتری داشتیم. به نظر من جای خالی او در تیم ایران احساس می‌شود. در حال حاضر دو لیبرو خوب به نام‌های مرندی و علیزاده داریم اما این دو فاقد تجربه هستند. فرهاد ظریف می توانست با استفاده از تجاربش کمک زیادی به تیم ایران کند اما به هر حال مربیگری سلیقه ای است و در نهایت این کواچ است که باید پاسخگوی نتایج باشد.»

وی با اشاره به این که برنامه مسابقات به سود ایران است تصریح کرد: «در مسابقات قبلی مهمترین مشکلی که با آن روبرو بودیم این بود که در مسابقات ابتدایی باید به مصاف تیم‌های قوی می رفتیم اما خوشبختانه در این دوره در مسابقات ابتدایی باید مقابل تیم‌های نه چندان قدرتمند قرار بگیریم. هرچند نباید هیچ‌کدام از تیم‌ها را دست کم بگیریم. در بازی اول تیم آرژانتین حریف ما است. این تیم یک مربی باتجربه به نام ولاسکو دارد اما با توجه به برد قبلی که مقابل آرژانتین داشتیم گمان نمی‌کنم این تیم برای ما مشکل ساز شود. ضمن اینکه بازیکنان ایران برای این بازی انگیزه زیادی دارند. آنها می خواهند اثبات کنند که تمام موفقیت های والیبال ایران به دلیل حضور ولاسکو نبوده است. متاسفانه در جامعه ما این طور جا افتاده که ولاسکو نقش تعیین کننده ای در والیبال ایران داشته است. در حالی که بازیکنان کشورمان بیشترین نقش را در این مسئله داشتند. البته ولاسکو زحمات زیادی را برای والیبال ایران کشید.»

کارخانه درباره وضعیت پاسورهای تیم ملی نیز گفت: «سعید معروف پاسور کارکشته‌ای است که سطح فنی بالایی دارد. در کنار وی مهدی مهدوی نیز حضور دارد. قبول دارم که سطح بازی مهدوی پایین تر از معروف است اما تجربه وی می تواند در مسابقات جهانی یک مزیت برای ما باشد اما باید به دنبال یک پاسور سوم هم باشیم تا به مرور باتجربه شود زیرا معروف و مهدوی بازیکنان پا به سن گذاشته ای هستند و باید از همین حالا به دنبال پشتوانه سازی در پست پاسور باشیم.»

وی در پایان صحبت هایش خاطرنشان کرد: «امیدوارم والیبالیست های کشورمان بتوانند دل مردم را شاد کنند. سطح توقع از والیبال بالا رفته و مردم انتظار دارند تیم ایران در مقابل قوی ترین تیم‌های دنیا هم بازنده نباشد.»

دیدگاه‌ها