کد خبر : 1264834 | 14 شهریور 1394 ساعت 13:16 | 5.2K بازدید | 0 دیدگاه

در استعدادیابی منتظر آموزش و پرورش نماندیم

پولادگر: هدف تکواندو 6 سهمیه المپیک است

رییس فدراسیون تکواندو گفت: هدف‌گذاری ما امسال کسب 6 سهمیه المپیک است.

پولادگر: هدف تکواندو 6 سهمیه المپیک است
به گزارش "ورزش سه"، محمد پولادگر در گفتگو با ایسنا اظهار کرد‌: تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم امسال برای حضور در المپیک 2016 ریو 4 سهمیه توسط آقایان و 2 سهمیه توسط خانم‌ها کسب کنیم. البته دو سهمیه ما توسط عاشورزاده و خدابخشی حتمی شده و ما منتظر کسب 4 سهمیه دیگر هستیم. تصور می‌کنم این موضوع شرایط ایده‌آلی است و اگر کمتر از این مسئله اتفاق بیفتد مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند. البته هدف‌گذاری ما کسب 6 سهمیه است که امیدوارم بتوانیم به این امر مهم دست پیدا کنیم.

وی در رابطه با برگزاری المپیاد درون مدارس و اهمیت آن اظهار کرد: همه ما می‌دانیم که ریشه گسترش و توسعه ورزش از آموزش و پرورش شکل می‌گیرد و در زمینه بحث استعدادیابی اگر بخواهیم عملکرد موفقی داشته باشیم، باید این مسئله در آموزش و پرورش تقویت شود. البته این مسئله در گذشته حلقه مفقوده‌ای بود که من تصور می‌کنم با حرکت رو به رشدی که معاونت تربیت بدنی آموزش و پرورش در این زمینه داشته، این حلقه در حال حاضر در حال ایجاد کردن ارتباط تنگاتنگی با فدراسیون‌هاست.

وی گفت: این تعامل و همکاری بین آموزش و پرورش و فدراسیون‌ها نه تنها آنها را در امر استعدادیابی کمک می‌کند بلکه در کاهش هزینه‌ها نیز نقش چشمگیری خواهد داشت و نتیجه مطلوبی را ابتدا در رشد ورزش همگانی و سپس در بعد قهرمانی خواهد داشت.

پولادگر با بیان اینکه فدراسیون تکواندو تنها فدراسیونی است که منتظر اجرای چنین برنامه‌ای نبود و سالیان سال در زمینه استعدادیابی از رده سنی نونهال این المپیاد را برگزار کرده است، خاطرنشان کرد:‌ ما منتظر آموزش و پرورش نبودیم که چنین طرحی را به مرحله اجرا بگذارد زیرا ما در حال حاضر نه تنها در نونهالان بلکه در تمام رده‌های سنی فعالیت‌های چشمگیری داریم و در مسابقه‌های آسیایی و جهانی به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کرده‌ایم. اما به هر صورت مشارکت همه فدراسیون‌ها در این طرح آینده خوبی را برای ورزش کشور رقم خواهد زد.

پولادگر اضافه کرد: در رده سنی نونهالان طبق آخرین آماری که دارم در مسابقه‌های لیگ از 24 استانی که حضور داشتند، ما توانستیم عملکرد خوبی را از این رده شاهد باشیم و همچنین در مسابقه‌های آسیایی و جهانی به نتایج قابل قبولی دست یابیم. بنابراین ما در امر پشتوانه‌سازی نسبت به سایر فدراسیون‌ها تصور می‌کنم رشد خوبی داشتیم و منتظر نبودیم که آموزش و پرورش در این زمینه به یاری فدراسیون تکواندو بشتابد.

پولادگر تصریح کرد: همچنین در مسابقه‌های جهانی در کره جنوبی از بین 59 کشوری که در این مسابقه‌ها حضور داشتند ورزشکاران ما از 10 وزن 5 مدال طلا را به خود اختصاص دادند که این موفقیت بزرگی برای تکواندو است و نشان می‌دهد که چقدر در این زمینه در امر استعدادیابی و پشتوانه‌سازی تا به امروز موفق بودیم و سرمایه‌گذاری خوبی انجام دادیم.

وی در پایان درخصوص همکاری فدراسیون با وزارت آموزش و پرورش در آینده گفت: این همکاری چندین سال است که آغاز شده اما بنا داریم با سرعت بیشتری به این همکاری ادامه دهیم تا بتوانیم کارها را هدفمندتر و بابرنامه‌تر در امر استعدادیابی و پشتوانه‌سازی انجام دهیم و موفقیت‌های خوبی در توسعه ورزش همگانی و بویژه قهرمانی داشته باشیم.

دیدگاه‌ها