کد خبر : 1265674 | 17 شهریور 1394 ساعت 15:53 | 90.9K بازدید | 0 دیدگاه

افشای اشتباه بزرگ افسرکنترل دوپینگ

وقتی علا عبدالزهرا ایرانی شد

موضوع استفاده علا عبدالزهرا ستاره تیم‌ملی فوتبال عراق از مواد ممنوعه یک سال پس از ترک ایران از سوی وی همچنان خبرساز است.

وقتی علا عبدالزهرا ایرانی شد
به گزارش "ورزش سه"، در حالی که روز گذشته رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال ایران، تنبیه عبدالزهرا را، توبیخ کتبی اعلام کرد، بسیاری از هواداران فوتبال از خود سوال می‌ کنند چگونه ممکن است که فدراسیون فوتبال ایران در تخلفی که تنبیه آن تنها توبیخ کتبی بوده است، قصد داشته نتیجه مقابل عراق را در جام‌ملت‌های آسیا را عوض کند.

این تناقض، ما را برمی گرداند به اتفاقات مربوط به روزی که ماجرای دوپینگ عبدالزهرا ساعت ها طرفداران فوتبال در ایران را درگیر خود کرده بود و آنها فکر می‌ کردند با تخلف عراق، تیم ایران به دور بعد صعود می‌ کند. روزی که کمیته کنترل دوپینگ و کمیته پزشکی فدراسیون در تلاش برای تکمیل مدارک برای محکوم کردن تیم‌ملی عراق بودند. در این زمینه دو نکته وجود داشت؛ اول اینکه عبدالزهرا با وجود استفاده از مواد ممنوعه در دوره حضور در تراکتورسازی، همچنان بدون محرومیت مشغول بازی بود و دوم اینکه حتی در صورت اثبات تخلف به سختی می‌ شد انتظار داشت که در یک تورنمنت نتیجه یک بازی عوض شود.

حالا که ماه ها از این مسابقه گذشته، کنفدراسیون فوتبال آسیا درخواست بازبینی رأی کمیته پزشکی فدراسیون ایران را دارد و حتی احتمال رد شدن این رأی وجود دارد چراکه گفته می‌ شود نسبت به این بازیکن حداکثر اغماض صورت گرفته است. نکته جالب در پرونده عبدالزهرا این بوده که افسر کنترل دوپینگ نام عبدالزهرا را به عنوان یک بازیکن با ملیت ایرانی اعلام کرده بوده و در بررسی مدارک در روزهای جام‌ملت‌های آسیا فیفا دچار سردرگمی شده است. جالب اینکه پرونده ای که ایران آن را برای بررسی به کمیته انضباطی آسیا برده بود، پر از قلم خوردگی بوده است، نکته ای که از دلایل مهم رأی منفی به اعتراض ایران است.

عبدالزهرا که امروز در بازی مقابل تایلند با تیم‌ملی عراق به میدان خواهد رفت، باید متشکر ساختار فوتبال ایران و فدراسیون باشد که با وجود استفاده از مواد ممنوعه هیچ محرومیتی را تحمل نکرده و بدون مشکل مشغول بازی است. او البته باید شاکر یکی از مقامات مهم فوتبال ایران هم باشد که در روزهای رسیدگی به پرونده از اعمال نفوذ مثبت خودداری کرد تا مبادا اعتراض ایران نظم مسابقات را به هم بزند و این مساله باعث دلخوری مقامات عالی کنفدراسیون فوتبال آسیا بشود.
پرونده عبدالزهرا یکی از چندین اتفاق مهم فوتبال ایران در سال های گذشته است که نشان می‌ دهد در لایه های فوتبال ایران چه اتفاقات عجیبی در جریان است.

دیدگاه‌ها