کد خبر : 1269237 | 31 شهریور 1394 ساعت 11:17 | 304.3K بازدید | 36 دیدگاه

گذری بر پیراهن آبی

عجیب ترین پیراهن‌‌های استقلال (عکس)

ماجرای پیراهن های تازه پرسپولیس را در روزهای گذشته نوشتیم و روزگار رنگ سرخ و مدل البسه را مرور کردیم و البته در سال 47 سال اخیر، رنگ های قرمز و آبی در قالب پرسپولیس و استقلال 2 روی سکه فوتبال ما هستند.

به گزارش "ورزش سه"، استقلال با 70 سال سابقه رسمی، تنها در 45 سال اخیر است که رنگ آبی را رنگ اصلی پیراهن خود کرده است. در عکس های متفاوتی که از استقلال با نام دوچرخه سواران و تاج دیده ایم، این تیم با پیراهن سفید یا آبی روشن در میدان حاضر است اما بعد از قهرمانی استقلال در جام باشگاه های سال 1349 آسیا، پیراهن آبی با طرح یقه 7، پیراهن اصلی آبی ها شد، همانطور که پرسپولیس هم 2 سال بعد از استقلال برای پیراهن خودش شناسنامه درست کرد، پیراهن قرمز یقه گرد!


استقلال برخلاف پرسپولیس، بر مدل ویژه پیراهن خود سال های بسیار، پایدار و وفادار ماندند چنانچه در پیراهن استقلال سال 1353 که قهرمان لیگ دوم تخت جمشید شد و استقلال سال 62 که قهرمان تهران شد، هیچ تغییری دیده نمی‌ شود که البته ما بین این سال ها، 2 بدسلیقگی عجیب ایجاد شد. در سال 60 استقلالی ها، مثل پیراهن تیم‌ملی پرو، یک نوار عجیب عرضی به رنگ آبی روی پیراهن خود گذاشتند و در سال 1361 آنها با رنگ آبی آسمانی به میدان رفتند. پیراهن عجیبی که آستین هایش چند سانت به چند سانت نوار سفید و آبی داشت! با این پیراهن در روز 17 دی 61 آنها گل مساوی خود به پرسپولیس را در دقیقه 87 توسط بهتاش فریبا به ثمر رساندند.


با این حال تغییرات در پیراهن استقلال کمتر از پرسپولیس بوده و آبی‌پوشان کمتر از تیم پرسپولیس پیراهن های عجیب بر تن کرده اند. از جمله پیراهنی که آنها در سال 1370 و در آخرین دوره مسابقات باشگاه های تهران برتن آنها رفت و نیمه ای از پیراهن با اشکال عجیب و غریب و گاهی هم طرحی از اشکال هندسی در این عرصه شکل می‌ گرفت و نقش می‌ بست.



استقلالی ها در سال 63، پیراهن و شورت آبی را در مسابقات نیمه کاره تهران برای اولین بار آزمودند و یقه پیراهن سال 67 آنها را برای اولین بار، به شکل گرد می‌ بینیم، ضمن آنکه در سال 1366 شاهد بودیم که بخشی طولی از پیراهن آنها در یک طرف سفید، خطی سفید دارد. خطی که سال 66 معادل پیراهن پیش‌بندی پرسپولیس بود.


استقلالی ها در دهه 70 و در بیشتر سال ها، طرحی هم شکل و همگون تر از سرخ ها داشتند. آنها هم تغییرات زیاد داشتند اما نه به اندازه تغییراتی که سرخ ها داشتند، تغییراتی مثل راه راه های آبی و مشکی طولی و عرضی و ... ثبات طرح در پیراهن استقلال، همواره کمتر بوده و البسه استقلال در این مدت کمتر دستخوش طرح های عجیب بوده است.

در ادامه تعدادی از پیراهن های عجیب و خاطره انگیز استقلال را خواهیم دید:





























1040894

دیدگاه‌ها