کد خبر : 1269877 | 03 مهر 1394 ساعت 07:43 | 11.3K بازدید | 0 دیدگاه

استعفای دسته جمعی اعضای کمیته استیناف صحت ندارد

اسدی: روی هوا نمی‌توان به کسی تهمت زد

دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: اگر بخواهیم در مورد فردی صحبت کنیم و اتهام بزنیم باید مستندات داشته باشیم.

اسدی: روی هوا نمی‌توان به کسی تهمت زد
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، علیرضا اسدی در مورد برگزاری فستیوال فوتبال پایه اظهار داشت: یکی از رویدادهایی که می‌تواند در ورزش مفید باشد برگزاری همین فستیوال‌ها است که نخبه‌های فوتبال را جمع می‌کند و آینده تیم ملی را می سازد. باشگاه‌ها باید به این موضوع توجه ویژه کنند و با اعزام آنها به خارج از کشور می‌‌توانند ملی‌‌پوشان فوتبال را بسازند و شاکله اصلی فوتبال ساخته شود.

وی در مورد اعتراض‌های زیادی که به بحث داوری می‌شود، گفت: اشتباهات داوری جزئی از فوتبال است و همه این را می‌دانند اما باید در یک فضای آرام به آن رسیدگی شود. ما یک آسیب‌شناسی را انجام داده‌ایم. چندین فاکتور وجود دارد که داوری ما به این سمت کشیده شده است. یکی از مشکلاتی که باعث بدتر شدن موضوع می‌شود اعتراض‌های غیرمعمول است که هر تیمی متضرر می‌شود آن را انجام می‌دهد. داوری که اشتباه می‌کند محروم می‌شود اما آیین‌نامه ما هم ظرفیت دارد و از حدی بیشتر نیست و مشکل را حل نمی‌کند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال ادامه داد: وظیفه ما این است که با داورانی که اشتباه سهوی می‌کنند و باعث تغییر نتیجه می‌شوند برخورد کنیم اما این برخورد نباید هیچ وقت جنبه بیرونی داشته باشد و باعث از دست رفتن اعتماد به نفس داوران شود. داوری که 14 سال زحمت کشیده تا به اینجا رسیده اگر برخورد جدی کنیم باید او را کنار بگذاریم. اگر اشتباه خیلی فاحشی انجام شود و فدراسیون تصمیم بگیرد ما این کار را می کنیم اما نباید سرمایه‌سوزی داشته باشیم. باید مشکلات داوران و مخاطبان آنها یعنی بازیکنان تیم‌ها را حل کنیم. داوران ما قابل احترام هستند و آنها هم باید به بازیکنان و مربیان احترام بگذارند.

اسدی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود صد هزار دلاری که کی‌روش پیش از جام جهانی از شرکت آل اشپورت گرفته است حاشیه‌ساز شده آیا شما توضیحی از او خواسته‌اید یا خیر،‌گفت:‌ این موضوع یک مجرای قانونی دارد که مسئول آن دستگاه قضایی است. باید به مردم توضیح داده شود چون حق آنها است که بدانند. اگر بخواهیم در مورد خطای کسی صحبت کنیم باید مستندات داشته باشیم. اگر نباشد نمی‌توان گفت که آن شخص این کار را انجام داده است. روی هوا نمی‌شود تهمت زد. اگر کسی خطایی کرده باشد باید طبق قانون با وی برخورد شود.

وی در مورد اینکه محمدزاده رئیس سابق کمیته اخلاق این موضوع را مطرح کرد اما فدراسیون او را برکنار کرد، گفت: اینطور نیست. کفاشیان بحث‌های کلان فوتبال را می‌بیند. باید مراقب باشیم کسی از مسئولیت خود سوءاستفاده نکند. به خاطر اینکه کسی دچار خسارت نشود باید ابتدا بررسی کنیم. باید مواظب باشیم که کسی از این موضوعات به عنوان سپر استفاده نکند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در مورد شایعه استعفای دسته‌جمعی کمیته استیناف عنوان کرد: این موضوع اصلا صحت ندارد. باید برای انجام هر کاری دلیلی وجود داشته باشد.

وی در مورد اینکه کفاشیان در مصاحبه‌ای از باند اصفهانی و مدیریت اصفهانی‌ها صحبت کرده بود و آیا شما با این موضوع مشکلی ندارید، گفت: من با هیچکس مشکلی ندارم. کفاشیان شوخ‌طبع است و حرف‌هایی را می‌زند. او خودش توضیحات کامل را داده است. در ضمن همه ایرانی هستیم و مسلمان.

اسدی در پاسخ به این سوال که برنامه فدراسیون برای حمایت از تیم ملی امید چیست، گفت:‌ تیم ملی عصاره فوتبال کشور است و باید یک همگرایی صورت بگیرد که خوشبختانه در حال رخ دادن است. ما در حد بضاعت باید امکانات را فراهم کنیم تا ملی‌پوشان کادر فنی را از استرس درآوریم و آنها باعث سربلندی شوند.


دیدگاه‌ها