کد خبر : 1270537 | 05 مهر 1394 ساعت 11:45 | 13.3K بازدید | 0 دیدگاه

معینی: استقلال متفاوت از قبل نبود، راه‌آهن با تفکر بازی کرد

حضور کرار نقش ابراهیمی را کمرنگ می‌کند

عضو هیأت مدیره استقلال گفت: استقلال متفاوت از بازی‌های گذشته نشان نداد بلکه این راه‌آهن بود که دونده و متفکر بازی کرد.

حضور کرار نقش ابراهیمی را کمرنگ می‌کند

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، مسعود معینی در مورد داوری دیدار استقلال و راه‌آهن که منجر به محرومیت داور مسابقه شده بود، اظهار داشت: قطعا داور اشتباهاتی داشته که باعث شده این داور را محروم کنند اما این طور هم نبوده که استقلال از این اشتباهات بی‌ضرر بوده باشد. اگر کمک داوری که گل صحیح استقلال را آفساید اعلام کرد در بازی‌های بین‌المللی یا تست‌گیری‌های بین‌المللی چنین قضاوتی انجام دهد محروم می‌شود. نقش کمک‌داور خیلی مهم است و اگر داوران ما مثل فغانی و گروهش در جام جهانی حضور داشتند به دلیل شهامت‌شان در قضاوت بوده است.

وی در خصوص اینکه اکثر کارشناسان معتقدند حسین زرگر در بازی استقلال مقابل راه‌آهن دو پنالتی به سود استقلال اعلام کرده که درست نبوده، گفت: من زیاد به این صحنه‌ها دقت نکردم چون تشخیص این صحنه‌ها تخصص می‌خواهد اما صحنه آفساید مشخص است.

معینی در مورد عملکرد استقلال مقابل راه‌آهن به لحاظ فنی تاکید کرد: به نظر من استقلال هیچ تفاوتی با بازی‌های گذشته‌اش نداشت و این راه‌آهن بود که با فکر دقیق و خوب به میدان آمده بود. آنها شناخت خوبی از استقلال داشتند. وقتی این تیم یک گل شایان توجه به ثمر می‌رساند که در واقع شوت از راه دور بود نباید دروازه‌بانمان را سرزنش کنیم بلکه باید آن کسی که گل را زده تشویق کنیم. به نظر من رحمتی روی این گل غافلگیر شد. چون بازیکن راه‌آهن شوت یک ضرب زد. روی گل دوم هم این اتفاق افتاد.

وی افزود: استقلال در این بازی انتظار نداشت که راه‌آهن بتواند به این سرعت دو گل بزند و من نمی‌توانم بگویم رحمتی مقصر بود چون به قول فرگوسن گلرهای خوب همین که بتوانند در طول فصل 15 گل صد در صدی را بگیرند به قهرمانی تیم کمک کرده‌اند. رحمتی شاید 3 گل خورد اما توپ‌هایی را نجات داد که به نفع تیم شد. به نظر من راه‌آهن بسیار دونده نشان داد و شاید نقطه ضعف این تیم نداشتن انسجام تیمی است.

عضو هیأت مدیره استقلال در مورد نقش برادران دوقلوی راه‌آهن یعنی میلاد و مهرداد محمدی در این بازی گفت: امروزه فوتبال به سمتی می‌رود که سرعت حرکت پاها و انتقال توپ بالا رفته. این دو برادر هم از این دسته هستند. تا پیش از این دوقلوها حرفی نبود و البته فردوسی‌پور هم عملکرد آنها را حسابی چرب نشان می‌داد. من معتقدم که جاسم کرار در این مسابقه برخلاف گذشته بازی بی‌حاشیه و بهتری را نشان داد اما احساس می‌کنم حضور او باعث می‌شود که نقش امید ابراهیمی کمرنگ شود و البته تعویض 10 دقیقه آخر به ضرر استقلال تمام شد.

معینی تاکید کرد: من با مظلومی در ارتباطم و مسائل فنی را به او می‌گویم. مثلا در بازی گذشته مقابل گسترش به او گفتم که طراحی خوبی برای مسابقه داشته اما در بازی با راه‌آهن به نظر من در تعویض کرار و پروپیچ تصمیم به موقعی گرفته نشد و تیم حالت تهاجمی خود را از دست داد. در این چند بازی که پروپیچ بازی کرده چیزی از او ندیدیم. البته من این موضوع را در جلسه هیأت مدیره پیگیری می‌کنم و اینکه چرا نسبت به جذب بازیکن خارجی به گونه‌ای عمل می‌کنیم که آنها بی‌تاثیر هستند واین مسئله در تیم چه تاثیر بدی می‌گذارد. ما به بازیکنان دیگر به سختی پول می‌دهیم اما به خارجی‌ها دلار می‌دهیم. من بازی که از پروپیچ در سی‌دی‌ها دیده بودم متفاوت از عملکرد فعلی او بود و به نظر آن سی‌دی‌ها برای 3-4 سال پیش بوده است.

معینی افزود: در هر صورت من فکر می‌کنم برخوردهای مظلومی خوب است و فکر نمی‌کردم او این همه باتجربه شده باشد. او به موقع صبر و حوصله نشان می‌دهد و این مسئله اهمیت زیادی دارد.

وی در خصوص وضعیت مالی باشگاه گفت: از نظر مالی شرایط کمی بهتر شد. بچه‌ها هم باید وضعیت را درک کنند. اکنون تیم‌های پایه ما مشغول به کار هستند و آقای صادق‌پور در این زمینه تلاش می‌کنند ولی ما تا به حال نتوانستیم کمکی به او کنیم ولی در قبال آن هر پولی می‌رسد به تیم بزرگسالان تعلق می‌گیرد. من فکر می‌کنم خود بازیکنان هم به این مسائل پی بردند. 5 سال پیش ریخت و پاش در باشگاه زیاد بوده اما اکنون شرایط مالی خوب نیست. البته اسپانسرها هم تلاش می‌کنند ولی وقتی جمعیت زیادی به استادیوم نمی‌آید این مسئله به ضرر اسپانسرها هم تمام می‌شود.

معینی در مورد انتقاداتی که به خط دفاع استقلال و کندی آن می‌شود، گفت: بچه‌های دفاع استقلال کند نیستند یک تیم همیشه شرایط ایده‌آل ندارد. بارسلونا در بازی گذشته خود 4 گل دریافت کرد اما سرمربی این تیم گفت ما در یک شب بد از یک تیم خوب شکست خوردیم.به نظر من مشکل خط دفاع استقلال به عدم هماهنگی آنها برمی‌گردد.

وی در پایان در مورد هجمه‌ای که در خصوص داوری به تیم استقلال وارد شده، گفت: خوشبختانه برنامه 90 از کارشناسان باتجربه استفاده می‌کنند و من در این خصوص اظهار نظر نمی‌کنم. به نظر من مسئله عمدی یا سهوی بودن قضاوت‌ها نیست. مسئله تاثیرگذاری سوت‌هایی است که زده می‌شود. به نظر من حتی خود داوران هم نباید عنوان کنند که به ضرر یا به سود تیمی سوت زدند بلکه باید سعی کنند بدون اشتباه ظاهر شوند تا در نتایج تیم‌ها تاثیرگذار نباشند.

دیدگاه‌ها