کد خبر : 1271161 | 07 مهر 1394 ساعت 14:19 | 19.8K بازدید | 0 دیدگاه

خوشحالم جوان ها هم به زرینچه رای دادند

نامجومطلق: حق جواد بود بهترین دفاع راست شود

جواد زرینچه که شب گذشته نامش در نظرسنجی برنامه نود قرار داشت، عنوان بهترین دفاع راست بعد از انقلاب را به خود اختصاص داد. شاید مجید نامجومطلق که زوج او در جناح راست تیم‌ملی در آن دوره بود، بهترین فرد برای نظر دادن در این مورد باشد.

نامجومطلق: حق جواد بود بهترین دفاع راست شود
به گزارش "ورزش سه"، نامجومطلق در مورد نظرسنجی برنامه نود من فکر می‌ کنم اسامی دیگری هم بودند که می‌ توانستند جزو گزینه ها باشند. همانند شاهین بیانی که بازیکن بسیار خوبی بود اما در جمعی که مورد نظرسنجی قرار گرفتند، با احترام به بازیکنان دیگر جواد زرینچه بهترین شان بود که خدا را شکر نسل قدیمی به او رای دادند. اکثرا وقتی از نسل های پیش اسمی در نظرسنجی قرار می‌ گیرد، مورد کم لطفی واقع می‌ شود. زیرا نسل جوان بیشتر برنامه نود را دنبال می‌ کنند و 90درصد کسانی که علاقمند به این برنامه هستند نسل جوان اند و آنها به دلیل اینکه خیلی از بازی های گذشته را ندیده اند، به بازیکنان حال حاضر رای می‌ دهند و من نگران بودم که نکند زرینچه رای نیاورد، اما با توجه به اینکه او اول شد، متوجه شدم نسل قدیم هم در مسابقه شرکت کرده اند و من فکر می‌ کنم جواد به حق انتخاب شد.

او در مورد اینکه آیا به نظرش ما تعداد کمی دفاع راست شایسته داریم یا خیر پاسخ داد: تک و توک بازیکنانی می‌آیند اما ما دفاع راست کامل نداریم. حتی در پست دفاع چپ هم ضعف داریم. البته بازیکنانی بودند که در این پست خیلی عالی عمل کردند اما خیلی زود فوتبالشان تمام شد مثل مجاهد خضیراوی که بازیکن مستعدی در پست دفاع راست بود و جا برای رشد داشت اما نتوانست خودش را در شرایط فوتبالی نگه دارد و خیلی زود کنار رفت. او بازیکن بسیار تاثیرگذاری بود ما در این شرایط به جوان هایی نیاز داریم که جای نسل پیش را پر کنند.

وی که به همراه جواد زرینچه زوج رویایی در سمت راست تیم‌ملی تشکیل داده بودند، در این باره گفت: لازم است بگویم در آن زمانی که ما بازی می‌ کردیم هیچ امکاناتی نبود، زمان جنگ بود، به بازیکنان رسیدگی نمی‌ شد ولی یکی از افتخارات فوتبال ما این بود که با عشق بازی می‌ کردیم و به همین دلیل هم در ذهن مردم مانده ایم و با تمام مشکلات و کمبودهایی که وجود داشت، تمام تلاشمان را می‌ کردیم و کم نمی‌ گذاشتیم.

نامجومطلق در پاسخ به این سوال که مهمترین ویژگی فوتبالی زرینچه چه بوده می‌ گوید: جواد یک بازیکن انرژیک بود، او قدرت بدنی خیلی بالایی داشت و سرعت رفت و برگشتش خیلی خوب بود و در مسافت های طولانی سرعتش را بیشتر می‌ کرد و گام های بیشتری برمی داشت. این مدل بازیکن کم داشتیم و داریم. جواد یک بازیکن استقامتی بود و اکثرا او را در فضاها راه می‌ انداختند و من دقیقا ویژگی های بازی زرینچه را می‌ دانستم به همین دلیل هم زوج خیلی خوبی بودیم.

وی در مورد اینکه چرا با وجود صمیمیت در طول دوران فوتبالی شان دیگر آن دوستی بینشان به چشم نمی‌خورد افزود: رفاقت من با قدیمی ها همچنان پابرجاست اما مشکلات زندگی، گرفتاری ها و کار باعث می‌ شود ارتباط کمتری نسبت به دوره فوتبالی مان داشته باشیم. به هر حال هر کداممان در جایی مربیگری می‌ کنیم ولی زمانی که پیشکسوتان استقلال بازی دارند، همدیگر را می‌ بینیم.

نامجومطلق در پایان در پاسخ به این سوال که آیا دوست داشت به جای زرینچه زوج دیگری مثل کعبی یا غیره کنارش بازی می‌ کردند یا خیر افزود: من فکر می‌ کنم لذتی که کنار جواد بودن وجود داشت، از همه بهتر بود. وقتی با بازیکنی هماهنگ می‌ شوی دوست داری مدام کنار او بازی کنی نه کس دیگری.

دیدگاه‌ها