کد خبر : 1271306 | 08 مهر 1394 ساعت 08:31 | 104.9K بازدید | 0 دیدگاه

از سیر تا پیاز همه گلرهای لیگ پانزدهم

بهترین دروازه بان های لیگ تا پایان هفته هفتم

در این مطلب سعی شده تا دروازه بانان حاضر در لیگ پانزدهم به طور کامل مورد بررسی قرار گیرند و از هر نظر و با توجه به آمار برجا گذاشته از خود مورد قضاوت قرار

بهترین دروازه بان های لیگ تا پایان هفته هفتم
به گزارش "ورزش سه"، محسن فروزان و محمدرشید مظاهری در میان بیست و دو دروازه بانی که در این فصل برای تیم های لیگ برتری به میدان رفتند توانستند بیشترین امتیاز را به دست بیاورند، البته سه گلر خارجی در میان پنج دروازه بان خارجی حاضر در لیگ پانزدهم نیز توانستند عملکرد خوبی از خود بر جا بگذارند.

پنج خارجی و هفده ایرانی، همه گلرهای لیگ پانزدهم

تاکنون و پس از گذشت هفت هفته از رقابت های لیگ پانزدهم، 22 دروازه بان برای تیم های مختلف به بازی رفته اند و از دروازه شان دفاع کرده اند. در این میان نام 17 دروازه بان ایرانی و 5 گلر خارجی دیده می شود. ذوب آهن، استقلال خوزستان، استقلال تهران، استقلال اهواز، تراکتورسازی، سپاهان، صبا، سیاه جامگان، پدیده و فولاد تیم هایی بودند که در هفت دیدار خود از تنها یک دروازه بان استفاده کردند و احتمالا تا زمانی که مجبور نشوند دست به تغییر در این پست نخواهند زد و سایپا، ملوان، گسترش فولاد، پرسپولیس، نفت و راه آهن نیز تیم هایی بودند که بالاجبار و یا از به دلیل نظر سرمربی تیم اقدام به استفاده از دو دروازه بان در ترکیب تیم شان کرده اند.

بهترین دروازه بان ها با کسب بیشترین امتیاز

در قسمت انتخاب بهترین دروازه بان، نحوه امتیازدهی به گلرها، به این ترتیب بوده است که بابت هر کلین شیت به دلیل دخیل بودن بازیکنان دیگر در امر گل نخوردن به هر دروازه بان، نیم امتیاز و بابت هر مهار پنالتی به هر دروازه بان یک امتیاز تعلق می گیرد.

محسن فروزان و رشید مظاهری با 4 امتیاز

دروازه بان های تیم های سیاه جامگان و ذوب آهن که در هر هفت بازی تیمشان در لیگ پانزدهم حضور داشتند تاکنون توانستند بیشترین امتیاز را در بین گلرهای حاضر در لیگ برتر را کسب کنند.
محسن فروزان که به نوعی می توان وی را پنالتی گیرترین دروازه بان لیگ دانست با مهار 3 پنالتی و همچنین 2 کلین شیت موفق به کسب این امتیاز شد و رشید مظاهری نیز 2 بار توانسته است ضربات پنالتی بازیکنان تیم های حریف را مهار کند و 4 بار نیز دروازه تیم خود را بسته نگه دارد و در نهایت 4 امتیاز را نصیب خود کند.

1036653

فرناندو ده خسوس با 3 امتیاز

دروازه بان استقلال خوزستان که در همه بازی های این تیم حضور داشته است بدون شک یکی از ارکان موفقیت تیم عبداله ویسی در لیگ پانزدهم بوده است، وی تاکنون موفق به مهار 1 ضربه پنالتی و همچنین انجام 4 کلین شیت شده است.

1037585

حامد فلاح زاده، پرویز کریمی و گئورگ گئورگیف با 2.5 امتیاز

سه دروازه بان دیگر به طور مشترک نیز در رتبه سوم این جدول ایستاده اند، فلاح زاده که در 5 دیدار تیم سایپا حضور داشته است، پرویز کریمی که در هر 6 بازی انجام شده استقلال اهواز در میدان حاضر بوده است و گئورگ گئورگیف هم که در 5 بازی یارانش را همراهی کرده است با 3 کلین شیت و مهار 1 ضربه پنالتی توانسته اند علاوه بر کسب 2.5 امتیاز مشترکا در این رده قرار بگیرند.

1040158

شانزده گلر دیگر، از چهارم تا پایان

سرگئی پاشنکو با سه بازی و شهاب گردان با حضور در هفت دیدار، 2 امتیاز کسب کرده اند، محمدرضا اخباری، حامد لک و مجتبی روشنگر با حضور در همه بازی های تیم شان موفق شدند 1.5 امتیاز را به دست بیاورند، مهدی رحمتی و علی رضا سلیمی با همراهی کردن تیمشان در تمام بازی ها، سوشا مکانی و سیدحسین حسینی با حضور در 4 بازی، توانستند به امتیاز 1 برسند، وحید شیخ ویسی و داود نوشی صوفیانی با دو بار محافظت از دروازه تیمشان و علی رضا بیرانوند بعد از 4 بار حضور در میدان 0.5 امتیاز را کسب کردند و ایگور ننزیچ بعداز حضور در شش بازی و یک نیمه، ایمان صادقی بعد از سه بار محافظت کردن از دروازه تیمش، رادکو زودکویچ بعد از حضور در دو بازی و محمدرضا رمضانیان نیز تنها در یک نیمه حضور نتوانستند امتیازی کسب کنند و این بدان معناست آنها در بازی هایی که حاضر بودند نه موفق به بسته نگه داشتن دروازه تیمشان شدند و نه اینکه توانستند ضربه پنالتی مهار کنند.

این 8 نفر، کابوس پنالتی زن ها هستند

همانطور که عنوان شد محسن فروزان در صدر این فهرست حضور دارد، دروازه بان گیلک سیاه جامگان در این فصل توانست سه بار در مقابل ضربات پنالتی حریفان مقاومت کند، وی در سه بازی پیاپی و در مقابل تیم های نفت، گسترش فولاد تبریز و راه آهن توانست سه بار در مقابل ضربات پنالتی مقاومت کند و تاکنون نام خود را به عنوان صدرنشین مطرح کند.
رشید مظاهری نیز در تعقیب دروازه بان سیاه جامگان است، او نیز تاکنون توانسته است در مقابل دو ضربه پنالتی خودی نشان دهد، وی در دو بازی برابر تیم های ملوان و پرسپولیس اسیر پنالتی زن ها نشد و توانست ضربات آنها را مهار کند
شش دروازه بان دیگر نیز تاکنون یک بار دروازه تیم شان را در دوئل 9 متری نجات دادند، سرگئی پاشنکو، دروازه بان ملوانان در بازی برابر پدیده، پرویز کریمی در دیدار تیمش مقابل استقلالی های پایتخت نشین، حامد فلاح زاده در بازی مقابل پرسپولیس، فرناندو ده خسوس در مصاف تیمش برابر سیاه جامگان، گئورگ گئورگیف در بازی تیمش مقابل استقلال اهواز و علی رضا سلیمی در نبرد فولاد و پرسپولیس موفق به مهار پنالتی های بازیکنان حریف شدند.

1036808

دروازه بان مولداویایی، دارای بهترین میانگین

سرگئی پاشنکو، دروازه بان دو فصل پیش ملوانان که برای لیگ پانزدهم پس از یک سال و نیم دوری مجددا به جمع بندرنشینان اضافه شد را می توان دادای بهترین میانگین زمانی گل های خورده دانست، وی که تنها در سه دیدار برای تیمش به میدان رفته است توانسته در 270 دقیقه بازی، فقط 1 بار دروازه خود را باز شده ببیند.

1041507
پس از وی، به گلری ایرانی می رسیم که در این سال ها علی رغم موفقیت در حفظ دروازه تیمش، کمتر نام وی را شنیدیم، حامد فلاح زاده در 5 بازی و 450 دقیقه ای که برای سایپایی ها به میدان رفته است تنها 2 بار دروازه خود را باز شده دیده است و متوسط 225 دقیقه را به ازای هر گل خورده از خود برجا گذاشت، نکته جالب در مورد او اینکه وی علی رغم عملکرد مثبتی که در بازی های تیمش داشت در دو بازی روی نیمکت نشست.
فرناندو ده خسوس و رشید مظاهری نیز گلرهایی هستند که توانستند پس از حضور در هر هفت دیدار تیمشان و دریافت 3 گل، میانگین 210 دقیقه را به ازای هر گل خورده از خود برجا بگذارند. این دو نیز از دروازه بانانی هستند که با عملکرد کم نوسان شان به کمک استقلالی های خوزستان و ذوب آهن آمده اند.
شهاب گردان و محمدرضا اخباری با ثبت میانگین 157.5 دقیقه، گئورگیف با ثبت میانگین 150 دقیقه، حامد لک با ثبت متوسط 120 دقیقه، محسن فروزان و مجتبی روشنگر با ثبت 105 دقیقه، پرویز کریمی، سوشا مکانی و وحید شیخ ویسی با ثبت میانگین 90 دقیقه، سیدمهدی رحمتی با ثبت متوسط 78.8 دقیقه، سیدحسین حسینی و علی رضا بیرانوند با ثبت میانگین 72 دقیقه، ایگور ننزیچ با ثبت متوسط 65 دقیقه، رادکو زودکویچ و داود نوشی صوفیانی با ثبت متوسط 60 دقیقه، علی رضا سلیمی با ثبت 52.5 دقیقه، ایمان صادقی با ثبت 33.7 دقیقه و رمضانیان با ثبت 22.5 دقیقه به ازای دریافت هر گل، رده های دیگر جدول متوسط زمانی گل های خورده را به خود اختصاص دادند.

مثلث بیشترین کلین شیت

شهاب گردان از سپاهانی ها، فرناندو ده خسوس از استقلال خوزستان و رشیدمظاهری از ذوب آهن که هر سه در تمام بازی های تیمشان حضوری کامل داشتند تاکنون با ثبت 4 کلین شیت در صدر فهرست گلرهایی که توانستند در بازی های بیشتری دروازه تیم شان را بسته نگه دارند ایستاده اند.
اخباری، فلاح زاده، لک، گئورگیف، کریمی و روشنگر نیز با 3 کلین شیت در تعقیب سه گلر بالانشین این جدول هستند، پاشنکو، فروزان، مکانی، رحمتی و حسینی نیز توانستند در 2 بازی دروازه تیمشان را بسته نگه دارند، شیخ ویسی، بیرانوند و صوفیانی 1 بار موفق به کلین شیت شدند و ننزیچ، صادقی، سلیمی، زودکویچ و رمضانیان نیز موفق به انجام این کار تاکنون نشده اند.

1035730

خشن ترین ها، از اخراج در بازی جنجالی تا دو کارته هایی در انتظار محرومیت

ایگور ننزیچ دروازه بان راه آهنی ها تنها گلری است که در دیدارهای انجام شده در لیگ پانزدهم از بازی اخراج شده است، وی در بازی جنجالی تیم های راه آهن و استقلال در وقت های اضافه نیمه نخست، علاوه بر دادن یک ضربه پنالتی به استقلالی ها از بازی نیز اخراج شد، هرچند که داور آن بازی به دلایل مختلف(که احتمالا یکی از آنها اخراج همین دروازه بان بود) از لوکوموتیو رانان عذرخواهی کرد.
چهار دروازه بان نیز با دریافت دو کارت زرد، با دریافت یک کارت دیگر از انجام یک بازی برای تیم شان محروم می شوند، فلاح زاده در بازی برابر تیم های پدیده و پرسپولیس، محسن فروزان در دیدارهای تیمش در مقابل نفت و گسترش فولاد، حامد لک نیز در دو بازی برابر تیم های نفت و گسترش فولاد، رحمتی در بازی های آبی پوشان برابر تیم های سیاه جامگان و گسترش فولاد دو بار توسط قاضی میدان با کارت زرد جریمه شدند.
پرویز کریمی نیز تنها دروازه بانی است که در بازی های امسال تنها یک بار توسط داور جریمه شده است و آن هم بازی استقلال اهوازی ها در برابر ذوب آهن بوده است.

1037535

مورد منحصر به فرد فرناندو ده خسوس

اما در پایان نیز باید به نکته ای جالب و منحصر به فرد در لیگ پانزدهم اشاره کرد، مورد در هر دوره لیگ برتر تنها شاید یکی دو بار اتفاق بیفتد و اگر نگوییم نایاب، می توانیم بگوییم کمیاب است.
فرناندو ده خسوس تنها دروازه بانی است که تاکنون توانسته برای بازیکنان تیمش یک پاس گل ارسال کند و از این نظر نام خود را در لیست پاسورهای لیگ پانزدهم ثبت کند. این گلر در بازی تیم های استقلال خوزستان و پرسپولیس با شروع مجددی به موقع توانست مهاجم تیمش را صاحب توپ کند تا او دروازه سرخ پوشان را باز کند.

1041233

دیدگاه‌ها