کد خبر : 1271701 | 09 مهر 1394 ساعت 14:57 | 131.9K بازدید | 0 دیدگاه

علت مرگ هادی نوروزی بررسی می شود

چرا پیکر هادی نوروزی کاپیتان قرمز پوش‌ها باید کالبدشکافی شود؟

علت مرگ هادی نوروزی بررسی می شود
به گزارش ورزش سه" ، در آخرین اخبار مربوط به مرگ بازیکن پرسپولیس گفته شد که هادی نوروزی در زمان رسیدن نیروهای اورژانس علایم حیاتی خود را از دست داده و مرگ او در منزل تایید شده است. به علاوه گفته شد باید جسد او به پزشکی قانونی منتقل و مورد بررسی قرار گیرد.

دکتر احمد باقری مقدم، متخصص طب ورزشی درباره علت انتقال جسد مرحوم هادی نوروزی به پزشکی قانونی در این باره می‌گوید: در آخرین اخبار اعلام شد که ایشان قبل از انتقال به بیمارستان علایم حیاتی نداشته است. اگر فوت ایشان در بیمارستان اتفاق می افتاد می توانستیم درباره علت اصلی مرگ صحبت کنیم. زیرا زمانی که فرد در بیمارستان علایم حیاتی داشته باشد و پس از رسیدن به بیمارستان فوت کند، بررسی های پزشکی انجام می شود و علت مرگ توسط متخصص مشخص می شود. اما در چنین مواردی که مرگ قبل از انتقال به بیمارستان اتفاق می افتد، حتما باید پزشکی قانونی بررسی های لازم را انجام داده و علت اصلی مرگ را تشخیص دهد. این موضوع درباره همه افراد انجام می شود و پزشکی قانونی باید بررسی های لازم را انجام دهد.

دکتر باقری در پاسخ به سوال  درباره شایع‌ترین دلایل مرگ جوانان می گوید:به طور کلی بررسی هایی که انجام شده نشان می دهد شایع ترین علت مرگ ناگهانی در ورزشکاران که بسیار هم مورد توجه است، مرگ بر اثر بیماری های قلبی است. مشکلاتی از قبیل کاردیومیوپاتی عضلانی قلب(افزایش حجم عضلات قلب)، تنگی عروق کرونر، ضربات مستقیم به قفسه سینه و ناهنجاری های عروقی از جمله مهم ترین دلایل مرگ ناگهانی در ورزشکاران است.

تصور بر این است که ورزشکاران به علت فعالیت بدنی و تغذیه مناسب دچار بیماری، خصوصا مشکلات قلبی نمی شوند. دکتر باقری ضمن اشاره این مطلب ادامه می دهد: باید گفت مشکل کاردیومیوپاتی قلب (افزایش حجم و ضخیم شدن ماهیچه های قلب) که مهم ترین علت مرگ ناگهانی در ورزشکاران محسوب می شود یک مشکل ژنتیکی و مادرزادی است. به این معنی که فرد به طور ژنتیکی مستعد این بیماری است و در طول زمان عضلات قلب افزایش حجم پیدا می کند اما هیچ علایمی از خود بروز نمی دهد و به یکباره به صورت مرگ ناگهانی خود را نشان می دهد.

وی در ادامه صحبت هایش اضافه می کند: بنابراین همه افراد اگر موردی از مرگ ناگهانی یا مشکلات قلبی را در خانواده خود مشاهده کرده اند، باید در دوره نوجوانی و قبل از آغاز فعالیت ورزشی بررسی های قلبی_عروقی انجام دهند. افزایش ضخامت قلب و مشکلات عروقی معمولا در بررسی های پزشکی تشخیص داده می شود و برای چنین افرادی ممکن است محدودیت های ورزشی و یا مراقبت های خاص در نظر گرفته شود.

این متخصص درباره دلایل مرگ نوروزی نیز می گوید: درخصوص مرحوم نوروزی نمی توان قبل از بررسی پزشکی اظهارنظر قطعی کرد که ایشان مشکل قلبی را به صورت ژنتیکی داشته یا خیر و باید منتظر اطلاعات تکمیلی پزشکی بود.

دیدگاه‌ها