کد خبر : 1272355 | 12 مهر 1394 ساعت 10:25 | 27.3K بازدید | 0 دیدگاه

اشملسر:

فکر می کردیم گوتزه به سطح مسی می رسد

مارسل اشملسر، هم‌بازی سابق ماریو گوتزه در دورتموند، در مصاحبه با اشپیگل به ارزیابی اعضای این تیم از آینده این بازیکن و غلط از آب در آمدن تصوراتشان اشاره کرد.

فکر می کردیم گوتزه به سطح مسی می رسد
به گزارش "ورزش سه"، ماریو گوتزه با تک‌گلی که در فینال جام جهانی 2014 مقابل آرژانتین به ثمر رساند نام خود را جاودانه کرد. یواخیم لوو پیش از فرستادن این بازیکن به میدان به او می‌گوید:" به جهان نشان بده که تو بهتر از مسی هستی."
او در مدت کوتاه حضورش در زمین نصیحت لوو را عملی کرد، اما آن دیدار تنها دیداری بود که گوتزه را بهتر از مسی نشان داد و حال آنکه همه فکر می‌کردند او در طولانی مدت با این ستاره آرژانتینی رقابت خواهد کرد. مارسل اشملسر ،مدافع دورتموند، که در این تیم با گوتزه همبازی بود، در مصاحبه‌ای که در نسخه جدید مجله "اشپیگل" چاپ شده می‌گوید:" وقتی ماریو در تیم ما بود، همه ما به این باور رسیده بودیم که او زمانی بهترین بازیکن جهان خواهد شد. هیچوقت فکرش را هم نمی‌کردیم که روزی در بایرن اینقدر کم به بازی گرفته شود."
مشکل گوتزه از آنجا شروع شد که بعد از پایان جام جهانی برزیل در حساس‌ترین دیدارهای بایرن از جمله مقابل بارسلونا (در چمپیونزلیگ) و مقابل دورتموند (در جام حذفی) تنها به عنوان یک مهره تعویضی به زمین فرستاده شد و در دور برگشت بوندسلیگا هم بیلان ضعیفی (دو گل در مقایسه با هفت گل دور رفت) از خود بر جای گذاشت.
کار به جایی رسید که در تابستان گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر جدایی وی از بایرن پیش از پایان قراردادش در سال 2017 منتشر شد اما در نهایت این اتفاق نیفتاد. او در فصل جدید کماکان جایگاه ثابتی در تفکرات پپ گواردیولا ندارد اما در بازی‌های اخیر تیم ملی آلمان به ویژه در دیدار مقدماتی یورو 2016 مقابل لهستان خوش درخشیده و ثابت کرد همچنان از پتانسیلی باورنکردنی برخوردار است، فقط مشکل اینجاست که باید دیده شود اما از آنجایی که بایرن مونیخ در حال حاضر با حضور لواندوفسکی، کاستا، مولر و کومان از نیروهای هجومی متعددی برخوردار است، فرصت کافی به گوتزه نمی‌رسد.
این نکته را خود گواردیولا هم تایید کرد. وی بعد از پیروزی 3 بر 0 تیمش مقابل المپیاکوس یونان در نخستین هفته از فصل جدید لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا گفت:" من عاشق ماریو گوتزه هستم؛ او یک بازیکن عالی و سطح بالا است که توانایی‌های فوق‌العاده‌ای دارد. اما من توماس مولر و روبرت لواندوفسکی را دارم و درک می‌کنم که او سرخورده شود."

دیدگاه‌ها