کد خبر : 1272395 | 12 مهر 1394 ساعت 12:34 | 15K بازدید | 0 دیدگاه

کولینا اگر می‌توانست،‌ برای داوران ایتالیایی کلاس آموزشی می‌گذاشت

عنایت: امکان دارد AFC فغانی را عوض کند

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال گفت: با توجه به مسائل سیاسی امکان دارد AFC کوتاه آمده و داور دیدار الهلال و الاهلی را تغییر دهد.

عنایت: امکان دارد AFC فغانی را عوض کند
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، مسعود عنایت در خصوص اعتراض مقامات باشگاه الهلال عربستان نسبت به انتخاب علیرضا فغانی به عنوان داور دیدار برگشت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا، گفت: ابلاغ کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا به دست ما رسیده و ما هم آمادگی فغانی را برای قضاوت دیدار تیم‌های الاهلی و الهلال اعلام کردیم. من فکر نمی‌کنم از نظر قانونی اعتراض مسئولان باشگاه الهلال راه به جایی ببرد اگر چه این امکان وجود دارد که با توجه به مسائل سیاسی پیش آمده بین دو کشور ایران و عربستان کمیته داوران AFC کوتاه بیاید و داور بازی را تغییر دهد.

وی در خصوص مطالبی که در خصوص استفاده از داوران خارجی در دیدارهای حساس لیگ و به‌ویژه دربی مطرح می‌شود، اظهار داشت: پول برای پرداخت حقوق داوران ایرانی ندارند حالا می‌خواهند داور خارجی بیاورند؟ زمانی که من در فدراسیون مسئولیت داشتم پای داوران خارجی را از قضاوت در دربی قطع و به داوران ایران اعتماد کردم، حالا انتظار دارید دوباره پای داوران خارجی را برای قضاوت در دربی باز کنم؟ داورانی که در لیگ 2 یا لیگ 3 قضاوت می‌کنند با اینکه هزینه ایاب و ذهاب‌ را خودشان می‌دهند اما هنوز بخشی از مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند.

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه آیا زرگر دوباره قضاوت خواهد کرد یا خداحافظی کرده، تاکید کرد: زرگر در حال حاضر جزو سه داور برتر فوتبال ایران است و ما به او نیاز داریم. با این حال طبق آیین نامه و بر اساس گزارش ناظر داوری بازی که به دلیل قضاوت پر اشتباه در دیدار استقلال و راه‌آهن به او نمره پایینی داده، با این داور برخورد خواهیم کرد و پس از آن دوباره از زرگر برای قضاوت در میادین فوتبال استفاده می‌کنیم.

عنایت در مورد اینکه برخی اعتقاد دارند با استعفای اصفهانیان بسیاری از مشکلات فعلی داوری کشور حل می‌شود گفت: من با اطمینان می‌گویم ضریب اشتباهات داوری در کشور ما بیشتر از کشورهای صاحب فوتبال نیست. مگر با رفتن عسگری و آمدن من به جای وی اشتباهات داوری از بین رفته است؟ به نظر من با رفتن اصفهانیان مشکلات حل نخواهد شد چون مشکل فرد نیست و ریشه‌ای‌تر از این حرف‌هاست. علی خسروی پیشنهاد کرده برای کاهش اشتباهات داوری بهتر است کولینا برای داوران ما کلاس بگذارد، در حالی که کولینا اگر می‌توانست برای داوران ایتالیایی کلاس می‌گذاشت تا اشتباهات آنها در سری A کاهش پیدا کند.

وی در خصوص اینکه تکلیف هدست‌های مورد نیاز داوران چه شد، تاکید کرد: 10 سری هدست سفارش داده‌ایم که با پیگیری‌های اسدی، منابع مالی آن هم تامین شده و به زودی در اختیار داوران قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها