کد خبر : 1272460 | 12 مهر 1394 ساعت 16:11 | 8.3K بازدید | 0 دیدگاه

85 درصد پول‌های بلوکه شده فدراسیون دریافت شد

کفاشیان: قضاوت فغانی ربطی به اعراب ندارد

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: فیفا تا کنون 85 درصد از مبلغی که برای حضور ایران در جام جهانی بوده را پرداخت کرده و مابقی نیز به زودی پرداخت می‌شود.

کفاشیان: قضاوت فغانی ربطی به اعراب ندارد
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس ، علی کفاشیان ظهر امروز در حاشیه برگزاری مجمع انتخاباتی رئیس هیئت فوتبال کردستان در جمع خبرنگاران در سنندج در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا می‌توان ورودی تیم‌ها را بخشید، اظهار کرد: درخواست بخشودگی ورودی تیم‌ها را نمی‌توانیم قبول کنیم، اما با توجه به شرایط هر استانی فدراسیون اعتباری را به هیئت‌های استان داده تا به صلاح دید خود در بین تیم‌ها توزیع کنند.

وی با بیان اینکه در بحث پرداخت ورودی مسابقات نمی‌توانیم برای هیچ تیم و استانی استثناء قائل شویم و امیدواریم هیئت‌ فوتبال استان با نظارت دقیق بستر را برای توزیع عادلانه این اعتبار که در نظر گرفته شده فراهم سازد.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد حمایت از تیم بانوان استان نیز با ابراز خرسندی از توفیقات به دست آمده توسط آنان، اظهار کرد: قهرمانی تیم ملی فوتسال بانوان با همدلی بازیکنان و کادر فنی به دست آمد و این افتخار بزرگی برای کشور ما بود.

وی افزود: بانوان ایرانی با این پیروزی ثابت کردند که آسیا برای آنها بزرگ نیست و توان درخشیدن در عرصه‌های بین‌المللی و جهانی را دارند.

کفاشیان خاطرنشان کرد: به دنبال ایجاد زمینه‌های لازم برای تربیت مربیان و داوران در فوتبال بانوان هستیم و برنامه‌ریزی‌های لازم در این راستا انجام گرفته است.

وی در برخی اختلافات شکل گرفته در بین تیم‌ها و داورها در مسابقات نیز اظهار کرد: درباره اعتراض تیم‌های لیگ‌برتری به قضاوت داوران معتقدیم این مشکلات باید به صورت دو طرفه حل شود.

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: قضاوت‌هایی که برخی باشگاه‌ها کرده و می‌کنند، به خاطر شکست و فشاری است که روی تیم‌ها وجود دارد و البته برخی از آنها نیز درست است که باید به داوری‌هایی که در نتیجه بازی تاثیرگذار بوده رسیدگی شود.

وی خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم در این راستا اندیشیده شده و وضعیت داوری‌ها در آینده بهتر خواهد شد.

کفاشیان در پاسخ به سوالی در مورد مخالفت باشگاه الهلال عربستان در زمینه قضاوت بازی نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا توسط علیرضا فغانی، اظهار کرد: کنفدراسیون فوتبال آسیا معمولا به این بحث‌ها توجه نمی‌کند.

وی تصریح کرد: این یک فرصت برای دفاع از اعتبار داوری کشور است و از اینکه قضاوت این بازی مهم بر عهده داوری از میهن اسلامیمان است خرسندیم.

کفاشیان در مورد عدم حمایت فدراسیون از هیئت فوتبال کردستان نیز گفت: متاسفانه مشکلات مدیریتی در یکی دو سال گذشته از عوامل اصلی بروز برخی از مشکلات در زمینه حمایت فدراسیون فوتبال از هیئت فوتبال کردستان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: فدراسیون همواره آمادگی کامل را برای حمایت از هیئت فوتبال کردستان نه تنها به خاطر خود استان بلکه فوتبال کشور است.

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان با بیان اینکه در بحث پرداخت ورودی مسابقات با توجه به اینکه یک سوم از حق‌زحمت داوران از این محل تامین می‌شود نمی‌توانیم کردستان را ویژه ببینم افزود: بودجه‌ای را به این موضوع اختصاص و به هیت فوتبال استان پرداخت خواهیم کرد.

85 درصد پول‌های بلوکه شده از فیفا دریافت شده است

وی در مورد وضعیت پول‌های داده شده از سوی فیفا به فدراسیون نیز اظهار کرد: فیفا به دلیل حضور تیم ملی در جام جهانی باید رقمی را به ما پرداخت می‌کرد که با پیگیری‌های صورت گرفته از طریق وزارت امور خارجه و سفارتخانه ایران تاکنون 85 درصد آن محقق شده و مابقی نیز در آینده نزدیک انجام خواهد شد.

خصوص‌سازی به جایی نرسید

کفاشیان با بیان اینکه بحث خصوصی‌سازی متاسفانه تا کنون به جایی نرسیده است، افزود: اگر بحث حق پخش فدراسیون حل شود قطعا موانع مسیر خصوصی‌سازی هم رفع خواهد شد.

وی در مورد مشکلات مالی و نبود اسپانسر در کردستان نیز افزود: ما برای جذب اسپانسر در کردستان نمی‌توانیم کاری بکنیم، ولی اتحاد مردم این استان بهترین اسپانسر برای تیم‌های فوتبال و فوتسال آن است که با مدیریت و همراهی بیش از پیش مدیران می‌توان گام‌های اساسی در این راستا برداشت.


دیدگاه‌ها