کد خبر : 1272480 | 12 مهر 1394 ساعت 16:25 | 271.8K بازدید | 15 دیدگاه

توقف امیدهای ایران برابر عربستان

شروع طوفانی و پایان ناامیدکننده امیدها

ملی پوشان امید ایران برابر عربستان به تساوی دو بر دو رضایت دادند.

شروع طوفانی و پایان ناامیدکننده امیدها
به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی امید ایران در مسابقات زیر 23 سال غرب آسیا با تیم های عربستان و بحرین همگروه شد و در اولین دیدار خودش موفق شد با دو گل بحرین را پشت سر بگذارد. نتیجه دیدار دوم برای ایران اهمیت زیادی داشت چون در صورتی که ایران عربستان را شکست می داد به طور حتم به مرحله بعدی صعود می کرد، ولی نتیجه تساوی یا باخت باعث می شد تا کار ایران برای صعود به مرحله بعد سخت شود و در این صورت ایران باید تا روز آخر رقابتهای مرحله اول و نتیجه بازی بحرین و عربستان منتظر بماند. در پایان این اتفاق افتاد و کار بازهم به اما و اگر کشید...

ساعت 17، روز دوم مسابقات امیدهای غرب آسیا، ورزشگاه لخویا
داور: جواد عاصی( فلسطین)، کمکها: امین حلابی( فلسطین)محمد خلف( اردن)

تیم ملى امید ایران:

محمدرضا اخباری، روزبه چشمی، رضا علیاری، علی عبدالله زاده، علی کریمی (72 کندانی)، علیرضا نقی زاده، ماهان رحمانی، حسین فاضلی (64 محمدی)، میلاد محمدی، ارسلان مطهری (82 پهلوان) و محمد دانشگر

شرح گلها:

ایران یک - عربستان صفر: ارسال فاضلی از راست ضربه رو پای ارسلان مطهری گل اول ایران را به ثمر رساند.
ایران دو - عربستان صفر: ارسلان با فرار از پشت مدافعان حریف، با ضربه بغل پای فنی دروازه عربستان را برای بار دوم باز کرد.
ایران دو - عربستان یک: داور خطای مدافع ایران روی مهاجم عربستان را گرفت تا عبدالله محمد اولین گل عربستان را از روی نقطه پنالتی به ثمر برساند.
ایران دو - عربستان دو: در دقیقه 82 این بازی ارسال بلند بازیکن عربستانی یعنی عبدالماجد با برخورد به مدافع ایران وارد دروازه اخباری شد تا این دیدار در فاصله هشت دقیقه تا پایان، به تساوی برسد.

شرح بازی:

تیم ملی امید ایران با پیروز نشدن در این بازی، برای مشخص شدن وضعیتش برای صعود به مرحله بعد باید به انتظار فرارسیدن روز آخر مرحله مقدماتی بنشیند.
امیدهای ایران که بازی ابتدایی خود را در مقابل بحرین به پیروزی رسیده بودند بازی را به گونه ای آغاز کردند تا در همان نیمه اول کار عربستانی ها را تمام کنند و با دو پیروزی پیاپی به مرحله بعد این رقابت ها صعود کنند و به همین دلیل از دقایق ابتدایی حملات خود را روی دروازه این تیم آغاز کردند و شروعی طوفانی امیدهای ایران دو گل را در دقایق ابتدایی برای این تیم در پی داشت.البته دو دقیقه پس از گل دوم ایران عربستانی از روی نقطه پنالتی توانستند گل اول خود را وارد دروازه ایران کنند.
تیم ملی تا پایان نیمه بازهم دست از حملات خود نکشید و در چند مورد دیگر نیز می توانست دروازه حریف را باز کند که با بی دقتی و یا بدشانسی، موقعیت های ملی پوشان ایرانی از دست رفت تا دو تیم نیمه اول را با پیروزی دو بر یک ایران به رختکن بروند.
در نیمه دوم نیز ملی پوشان ایران کارشان را با حمله روی دروازه حریف آغاز کردند و اگر تیزچنگی دروازه بان و مدافعان عربستانی نبود شاید بازهم می توانستند در مقابل این تیم به گل برسند اما به مرور و با گذشت دقایقی از نیمه دوم این عربستانی ها بودند که بر بازی مسلط شدند و در نهایت در دقایق پایانی این بازی توانستند گل تساوی را وارد دروازه ایران کنند تا هر دو تیم سهم یکسانی از امتیازات این بازی ببرند.
حال تیم امید ایران باید با 4 امتیازی که کسب کرده است به انتظار بازی تیم های عربستان و بحرین بنشیند تا با توجه به نتیجه آن بازی، از صعود و یا عدم صعود خود مطمئن شود.

دقایق حساس:

دقیقه 4: ارسال فاضلی و ضربه سر میلاد محمدی را دروازبان عربستان مهار کرد.
دقیقه ۲۹ : ضربه سر ارسلان مطهری را مدافع عربستان از روی خط دروازه به کرنر فرستاد.
دقیقه ۳۵: ارسال ارسلان مطهری از راست و ضربه سر کریمی با فاصله کم از بالای دروازه عربستان به اوت رفت.
دقیقه 52: حمله خطرناک عربستانی ها با ضربه سر مهاجم این تیم ادامه یافت اما محمدرضا اخباری با واکنشی به موقع این موقعیت را مهار کرد.
دقیقه 54: موقعیتی دیگر برای ایران در این بازی مهیا شد اما ضربه نهایی ارسلان مطهری برای ایران تبدیل به گل سوم نشد و این توپ توسط مدافع عربستانی ها به کرنر رفت.

حاشیه:

*شاگردان محمد خاکپور به منظور همدردی با خانواده نوروزی و خانواده‌های کشته‌شدگان حادثه منا، بازوبند مشکی بر بازو ببندند.

*بعد از رایزنی‌های صورت گرفته از سوی محمد رسایی مدیر اجرایی و اخوت سرپرست تیم امید، بازیکنان تیم فوتبال امروز با عکس هادی نوروزی وارد زمین شدند.

*در زمان برگزاری این مسابقه، درجه حرارت هوا به شدت افزایش پیدا کرده و بازی در دمای ۴۱ درجه دوحه برگزار می‌شود. البته رطوبت هوا نسبت به بازی قبل کاهش پیدا کرده است.

 

بهترین بازیکن:

ارسلان مطهری اگر کمی می توانست ضربات پایانی خود را با دقت بیشتری بزند می توانست روزی رویایی را برای خود و تیم امید ایران در مقابل رقیب دیرینه اش رقم بزند اما این اتفاق نیفتاد، مهاجم جوان تیم امید ایران را می توان به عنوان بهترین بازیکن این بازی انتخاب کرد، هم به دلیل دو گلی که وارد دروازه حریف کرد و هم به دلیل تلاشش برای در موقعیت گل قرار گرفتن.
البته عبداله فیصل، دروازه بان عربستانی ها نیز به دلیل مهار موقعیت های متعدد بازیکنان ایران، علی رغم دریافت دو گل، یکی از روزهای پرفروغش را سپری کرد.

دیدگاه‌ها