کد خبر : 1272623 | 13 مهر 1394 ساعت 08:48 | 21.8K بازدید | 19 دیدگاه

پیکان – گل گهر؛ نیم نگاه خودروسازان به صدرنشینی

مروری بر رقابت‌های هفته نهم لیگ دسته اول

هفته نهم رقابت های لیگ دسته اول آزادگان، امروز با برگزاری 10 دیدار به پایان می‌رسد.

مروری بر رقابت‌های هفته نهم لیگ دسته اول
به گزارش "ورزش سه"، عصر امروز هفته نهم رقابت های دسته اول آزادگان برگزار می شود. یکی از دیدارهایی که بی تردید دیداری نوستالژیک است ، مصاف تیم های خونه به خونه و آلومینیوم هرمزگان است. دیداری که میزبانش ورزشگاه شهدای هفتم تیر بابل است. همان ورزشگاهی که دو روز پیش شاهد خداحافظی همیشگی "هادی" فوتبال بابل بود. فوتبالیست محجوبی که خیلی زود از میان ما رفت و خیل دوستدارانش را سیاهپوش کرد. یادش گرامی و روحش شاد.

خونه به خونه بابل – آلومینیوم هرمزگان ؛ جدال در شهر ماتم زده

ورزشگاه شهدای هفتم تیر بابل که دو روز قبل یکی از سیاه ترین روزهای خود را تجربه کرده بود امروز میزبان یکی از 10 دیدار هفته نهم رقابت های دسته اول است. خونه به خونه بابل که در حال حاضر با 14 امتیاز در رده چهارم جدول جای دارد میزبان تیم رده نهمی آلومینیوم هرمزگان است. همشهریان هادی نوروزی که هفته قبل در سیرجان با یک گل گل گهر را برده و تا رده چهارم جدول صعود کردند در صورتیکه بتوانند میهمان بندری خودشان را با شکست بدرقه کنند 17 امتیازی شده و به جمع مدعیان صعود اضافه می شوند.

فولاد یزد – آلومینیوم اراک ؛ دلگرمی اراکی ها

هفته قبل برای دو تیم بد و ناگوار بود. آلومینیوم اراک برابر خیبر بازنده شد و فولاد مغلوب گیتی پسند شد و با توجه به همین موضوع بازی امروز برای دو تیم اهمیت زیادی دارد. اراکی ها که در دیدار با خیبر غلامرضا دلگرم ؛ مربی بوشهری شان را به دلیل درگذشت مادر بزرگوارش در کنار  خود نداشتند در این دیدار به این مربی دلگرم هستند تا با دست پر از یزد خارج شوند و این در حالی است که فولادی ها به هیچ وجه دوست ندارند در شهرشان امتیازی به آلومینیوم بدهند. تیمی که با 8 امتیاز و 4 پله اختلاف نسبت به آنها در رده سیزدهم جدول جای دارد.

داماش گیلان – نساجی مازندران ؛ داماش و درد خانمان برانداز بی پولی

داماش که هفته گذشته به دلیل بی پولی نتوانست به مسجد سلیمان برود تا به مصاف نفت این شهر برود ، همچنان گرفتار درد مزمن و خانمان برانداز بی پول است. داماشی ها باید ممنون قرعه کشی باشند که بر اساس آن امروز میزبان هستند و همانند اراکی ها که در این هفته هم میهمان نیستند چون در این صورت قادر به مسافرت نبودند و مثل اتکا که فصل قبل در دو بازی غایب بود و از دور رقابت ها کنار گذاشته شد ، از دور رقابت ها حذف و به دسته سوم سقوط می کرد. داماش در حال حاضر 7 امتیازی است و از تیم های قعر جدولی محسوب می شود.

فجرسپاسی – نفت مسجد سلیمان ؛ جدال نفسگیر نفتی ها با فقرای صدرنشین

فجرسپاسی هر چند از نظر مالی مشکلاتی دارد ولی از نظر بازیکن یکی از تیم های ثروتمند لیگ است.  تیمی که با حضور تیم های متمول ، پرهزینه و پرمهره ایی نظیر پیکان ، مس ، خونه به خونه ، نفت ، نساجی و گیتی پسند به صدر جدول تکیه زده است. نفت مسجد سلیمان در حالی به مصاف فجر می رود که تکلیف دو دیدار برگزار نشده اش با پاس و داماش هنوز مشخص نشده و اگر کمیته انضباطی فدراسیون رای این دو بازی را اعلام کند تکلیف نفت و سایر تیم ها مشخص می شود. نفت هم اکنون با 8 امتیازی است و در رده پانزدهم جدول قرار دارد. با توجه به اینکه هفته قبل داماش برابر این تیم حاضر نشد قطعاً 3 امتیاز به حساب این تیم واریز می شود و نفتی ها 11 امتیازی می شوند و تا رده هشتم صعود می کنند.

پیکان – گل گهر ؛ نیم نگاه خودروسازان به صدرنشینی

خودروسازان تهرانی که این روزها کاسبی شان کساد و تولیدات شان روی دستشان مانده و باد کرده امیدوارند تا با کسب یکی از سه سهمیه صعود مجدداً راهی لیگ برتر شوند. پیکان با همین تفکر بازی ها را آغاز کرد و تا هفته ششم هم موفق بود ولی از هفته ششم و از دیدار با ماشین سازان تبریزی ، دروازه این تیم باز و چرخ های پیکان پنچر شد و هفته قبل هم بازی را به مس رفسنجان واگذار کرد تا اولین باخت فصل مقابل نامش ثبت شود و امروز این تیم دنبال شکست دادن  گل گهر است تا شاید به صدر جدول بازگردد. گل گهر که هفته قبل در ورزشگاه اختصاصی اش مغلوب خونه به خونه شد. گل گهر به رغم اینکه قبل از شروع بازی ها هم بازیکنان مد نظرش را جذب کرده و هم اردوی تدارکاتی برگزار کرده ولی عملکردش ضعیف بوده تا جاییکه اگر به همین روند ادامه دهد  یکی از نامزدهای سقوط به دسته دوم خواهد بود. این تیم با 3 گل زده ضعیف ترین خط حمله لیگ را به خود اختصاص داده است.

شهرداری اردبیل – پارسه تهران  ؛ شهرداری در اندیشه سومین برد

حال پارسه در این فصل خوب نیست. البته با توجه به تفکراتی که در این تیم حاکم است نباید هم انتظار داشت پارسه بهتر از اینی که هست باشد. پارسه که با 13 گل خورده ضعیف ترین خط دفاعی لیگ را دارد در 8 بازی قبلی بردی نداشته و با 5 امتیاز به ته جدول چسبیده است. شهرداری چی های اردبیلی با 4 باخت بیشترین باخت را بین هم قطارهای خود دارند و چند هفته ایی است روی دور ناکامی افتاده و قادر به بردن نیستند و به خوبی می دانند اگر امروز هم نتوانند به پیروزی برسند روزهای سختی پیش رو خواهند.

پاس همدان – مس رفسنجان ؛ نبرد رکورد دارها

پاس رکورد دار لیگ در فصل جاری است. قهرمان اسبق آسیا پس از 8 هفته هنوز نتوانسته یک برد برابر نامش ثبت کند. سبز قباهای الوند نشین سابقاً تهرانی نه تنها بردی ندارند که بدتر از آن در بین 20 تیم کمترین امتیاز را اندوخته و در قعر جدول با فانوس همدم هستند. مس رفسنجان که امیدوار است برابر پاس زمین را با امتیاز ترک کند هفته قبل موفق شد پس از 7 بازی اولین بردش را برابر تیم بدون شکست پیکان رقم زده و رکورد شکن هفته لقب بگیرد.

ایران جوان بوشهر – گیتی پسند اصفهان ؛ فرار ایران جوان از دومی

ایران جوان که هفته قبل میزبان فجرسپاسی بود این هفته هم در خانه بازی می کند تا برای دومین هفته متوالی در خانه پذیرای حریفانش باشد.  بوشهری ها هفته قبل در خانه مغلوب فجرسپاسی شده و امتیازی به دست نیاوردند و به همین منظور نمی خواهند برای دومین بار متوالی مقابل دیدگان طرفدارانش مغلوب میهمان خود شود. بر خلاف ایران جوان تیم گیتی پسند هفته قبل را با برد پشت سرگذاشته و از روحیه بالایی برخوردار است. در حال حاضر این تیم 11 امتیازی بوده و در جایگاه هشتم جدول قرار دارد و ایران جوان با 8 امتیاز رده شانزدهم را به خود اختصاص داده است.

مس کرمان – ماشین سازی ؛ بازی خاطره انگیز نادر

هدف ماشین سازی در این فصل صعود به لیگ برتر است تا فصل آینده به اتفاق تراکتورسازی و گسترش فولاد مثلث تیم های تبریزی را در لیگ برتر تشکیل دهد. تبریزی ها در 8 بازی قبلی خود شکستی نداشته و با 14 امتیاز در رده سوم جدول قرار دارند. ماشین سازی در حالی به مصاف مس می رود که  بیشترین گل زده و بهترین گلزن لیگ را دارد. این بازی برای نادر دست نشان که مس را برای اولین بار لیگ برتری کرد طبعاً بازی خاطره انگیزی می شود. از طرفی مس، که با مدیریت جعفری مرد همه کاره فوتبال کرمان در مسیر درستی قدم گذاشته هدفش موفقیت در این بازی است تا خودش را در جمع مدعیان حفظ کند.

نفت آبادان – خیبر خرم آباد ؛ نفت قانون شکنی می‌کند

نفت در هفته اول برنده شد و 5 بازی متوالی با حریفانش به تساوی رسید و برایش هم فرقی نمی کرد بازی در کجا برگزار می شود و در بازی هفتم نفت بازهم برد تا پس از 5 مساوی متوالی دومین بردش را تجربه کند. هفته قبل نفتی ها برابر آلومینیوم هرمزگان باز به تساوی رسیدند تا همچنان در حسرت رسیدن به صدر جدول باشند. نفتی امروز می خواهند با شکست دادن خیبر قانون یک برد و 5 مساوی را بشکنند. البته نباید فراموش کرد که خیبری ها فقط برای بردن بازی می کنند و به همین دلیل به نظر می رسد تیم نفت روز سختی پیش رو داشته باشد.

دیدگاه‌ها