کد خبر : 1272625 | 13 مهر 1394 ساعت 08:55 | 15.3K بازدید | 2 دیدگاه

مشحون: بسکتبال در ایران باخت نه در چین!

رییس سابق سازمان تیم‌های ملی بسکتبال بلاتکلیفی 8 ماهه این فدراسیون در سال گذشته را اصلی‌ترین دلیل قهرمان نشدن ملی‌پوشان در آسیا دانست.

مشحون: بسکتبال در ایران باخت نه در چین!
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، محمدرضا مشحون درباره عملکرد تیم ملی بسکتبال اظهار کرد: شایستگی و توان ملی‌پوشان ما بیشتر از مدال برنز است و مطمئنا با اینکه این افتخار توسط این قهرمانان به دست آمده، ما و خود آن‌ها نیز راضی نیستیم چرا که همیشه به دنبال قهرمانی هستیم. با این حال معتقدم ما قبل از این تورنمنت و در ایران باختیم. فدراسیونی که تا 8 ماه تکلیفش مشخص نباشد و بهترین زمان آماده‌سازی برای انتخاب سرمربی و برنامه‌های تیم ملی را از دست بدهد مطمئنا نتیجه‌ای اینچنینی کسب خواهد کرد.

مدیر سابق تیم‌های ملی بسکتبال ادامه داد: بهترین زمان برای مشخص شدن سرمربی تیم ملی و انجام برنامه‌ریزی و مهیا کردن اردوهای تدارکاتی خارجی به دلیل دیر برگزار شدن انتخابات از دست رفت و فدراسیون در دو ماه سرمربی انتخاب کرد، تدارکات چید و راهی مسابقه‌های قهرمانی آسیا شد. ما می‌توانستیم در تورنمنت‌های مختلف اروپایی شرکت کنیم و تیم‌مان را خیلی بهتر و هماهنگ‌تر عازم مسابقه‌ها کنیم اما این اتفاق نیفتاد. با این حال از همه ملی‌پوشان تشکر می‌کنم که با این محدودیتی که داشتند درخشیدند و با اینکه شایسته جایگاه بهتری بودند به مدال برنز رسیدند.

 

مشحون در پاسخ به این سوال که عملکرد باوئرمان را چطور ارزیابی می‌کند بیان کرد: آقای باوئرمان کارنامه خیلی خوبی دارد و تیم ملی ایران را نیز به خوبی شناخته است. بهترین نفرات را نیز برای مسابقه‌ها انتخاب کرد که جای هیچ شک و شبهه‌ای در آن وجود نداشت. من در دو مورد کاری با او موافق نبودم اما بزرگ‌ترین کاری که در بسکتبال ایران انجام داد، اجازه نداد قهرمان‌سالاری در تیم ایجاد شود و همه بازیکنان در جریان مسابقه نقش داشتند. مثل مربیان قبلی تنها با چند بازیکن مسابقه نمی‌داد و در تمام رقابت‌ها 12 ملی‌پوش ایران در زمین بودند.

او افزود: من در دو موردی که با او مخالف هستم یکی تعویض‌های زیادش است و دوم ضعف تیم ملی در حمله. به نظر من باوئرمان با فرهنگ ورزشکار ایرانی هنوز آشنا نشده بود. برای ورزشکار ایرانی جا نیفتاده که چند دقیقه در زمین باشد، تعویض شود و دوباره به میدان برود. بازیکن ایرانی در دقایق طولانی خودش را نشان می‌دهد و تاثیرگذار است. این به دلیل زمان کوتاهی بود که باوئرمان در اختیار داشت وگرنه او مربی بزرگی است و مطمئنا اگر زمان بیشتری داشت این را نیز متوجه می‌شد. دفاع تیم ملی خیلی خوب بود اما ما در کار حمله ضعیف بودیم و نتوانستیم آنچنان که باید خودمان را نشان دهیم.

مشحون ادامه داد: ما با چینی رقابت کردیم که 4 سال سرمایه‌گذاری انجام داد و با حمایت پیش رفت. آن‌ها برنامه‌ریزی کرده بودند تا سهمیه المپیک بگیرند اما ما تنها دو ماه فرصت داشتیم و در بهترین شرایطی که بسکتبالیست‌های ما می‌توانستند آماده مسابقه‌ها شوند همه چیز تغییر کرد. ما مدافع عنوان قهرمانی بودیم اما جام ویلیام جونز بهترین تورنمنتی بود که در آن شرکت کردیم. به هر حال این اتفاق افتاده و با قدرت برای رقابت‌های بین قاره‌ای آماده خواهیم شد.

دیدگاه‌ها