کد خبر : 1272660 | 13 مهر 1394 ساعت 10:45 | 4.8K بازدید | 0 دیدگاه

برای انجام چهار تعویض به فیفا نامه می‌نویسم

جلالی: تاج موافق تغییرات است

سرمربی تیم فوتبال سایپا تهران با بیان اینکه پیشنهادش برای انجام چهار تعویض در فوتبال را در قالب نامه‌ای به فیفا ارسال می‌کند، گفت: انجام این چهار تعویض مخصوص مسابقاتی است که 120 دقیقه‌ای می‌شود.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، مجید جلالی درباره پیشنهاداتش برای فوتبال از ۲۰ نفره شدن لیست تیم‌ها برای هر مسابقه تا انجام چهار تعویض در هر دیدار، با بیان مطلب فوق اظهار کرد: لیستی که هر تیم برای مسابقاتش می‌دهد، ۱۸ نفره است. پیشنهاد من این بوده که برای هر مسابقه ۲۰ نفر در لیست قرار بگیرند زیرا در سخت‌ترین شرایط مربیان وادار می‌شوند دو بازیکن دیگر را به لیست خود اضافه کنند که این دو بازیکن قطعا جوان خواهند بود.

وی افزود: وقتی یک بازیکن جوان روی نیمکت می‌نشیند، حرارت و سختی لیگ را از نزدیک لمس می‌کند و همین مساله در پیشرفت و بالارفتن انگیزه او تاثیر زیادی دارد. این پیشنهادم نه به کسی آسیب می‌زند و نه به ضرر فوتبال است.

سرمربی تیم فوتبال سایپا تهران اضافه کرد: اتفاقا این مساله برای بازیکنان جوان هم بهتر است. حالا هر دلیلی که برای مخالفت می‌آورند را کنار پیشنهاد من بگذارند. فکر می‌کنم این موضوع صرفا به سود فوتبال است.

وی درباره پیشنهاد چهار تعویض در هر مسابقه که مغایر با قوانین فیفا است، تاکید کرد: نظرم درباره انجام چهار تعویض روی مسابقات حذفی و مسابقاتی است که به ۱۲۰ دقیقه کشیده می‌شود. باید به تیم‌ها اجازه داد یک تعویض بیشتر در دیدارهای ۱۲۰ دقیقه‌ای داشته باشند. ما می‌توانیم نه تنها در لیگ برتر که حتی در مسابقات بین المللی و آسیایی هم این قانون را داشته باشیم.

جلالی در ادامه خاطرنشان کرد: برای ۹۰ دقیقه در فوتبال سه تعویض داریم یعنی هر ۳۰ دقیقه یک تعویض. خب وقتی مسابقه به ۱۲۰ دقیقه کشیده می‌شود، در واقع می‌توانیم یک تعویض بیشتر داشته باشیم. من این پیشنهاد را در نامه‌ای برای فیفا می‌نویسم.

وی درباره اینکه انجام چهار تعویض با قوانین فیفا همخوانی ندارد و احتمال مخالفت با این پیشنهاد بالاست، خاطرنشان کرد: همیشه وقتی می‌خواهید تغییراتی ایجاد کنید، همه آنرا قبول نمی‌کنند. در کنار هر تغییری مقاومتی هم هست. در کنار انجام هر تغییری یکسری مزایا و یکسری چالش هست ولی باید دید که آیا آن تغییر در مجموع منطقی هست یا خیر.

سرمربی تیم فوتبال سایپا تهران در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود پیشنهاد تغییر تعداد بازیکنان روی نیمکت، سازمان لیگ از اجرای آن امتناع می‌کند؟، تصریح کرد: من این پیشنهاد را سال گذشته به سازمان لیگ دادم و حتی چندبار با خود مهدی تاج رئیس سازمان لیگ هم صحبت کردم. ایشان کاملا موافق این طرح است ولی نمی‌دانم چرا اجرایی نمی‌شود. حتما ایشان مشکلاتی دارد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره آخرین شرایط تیم سایپا هم اظهار کرد: شرایطمان خوب است. یک بازی با راه‌آهن پیش بینی کرده بودیم که به خاطر درگذشت هادی نوروزی آنرا لغو کردیم. قرار بود با پدیده مشهد هم بازی کنیم که آنها به خاطر یکسری مشکلات به تهران نیامدند. قرار است پنجشنبه این هفته در دیداری دوستانه برابر پیکان بازی کنیم.

جلالی در پایان درباره آخرین وضعیت مصدومیت رضا نوروزی و دلیل آسیب دیدگی‌های زیاد این مهاجم هم گفت: رضا تمرینات مقدماتی را شروع کرده و به زودی مشکلش حل می‌شود. به هر حال شاید مصدومیتهای رضا به این خاطر است که مجبور است وزن خودش را در حد نرمال نگه دارد. ما با همکاری مربی بدنساز برنامه ریزی کرده‌ایم تا ضعف عضلانی رضا نوروزی برطرف شود تا این بازیکن کمتر آسیب ببیند.

دیدگاه‌ها