کد خبر : 1272736 | 13 مهر 1394 ساعت 13:55 | 17.3K بازدید | 0 دیدگاه

مهندسی داوری در لیگ‌های پایین‌تر

اتهام جدی دبیرکل به جامعه داوری ایران

دبیرکل فدراسیون فوتبال امروز در مصاحبه‌ای اعلام کرد داوری در لیگ‌های دسته پایین‌تر ایران مهندسی شده است.

اتهام جدی دبیرکل به جامعه داوری ایران
به گزارش "ورزش سه"، مفهوم این حرف اسدی کاملا روشن است. اینکه داورها در یک توافق جمعی یک تیم لیگ‌ دسته اولی را با سوت‌های جهت‌دار لیگ‌برتری می‌کنند یا مثلا تیمی از لیگ دسته 2 به دسته اول صعود می‌کند. این مصاحبه اسدی که سابقه گفت‌وگوهای تند را در کارنامه‌اش دارد، قطعا با واکنش جامعه داوری مواجه خواهد شد. نکته مهم این ادعا این است که داوران رقابت‌های دسته پایین‌تر نیز از همان بدنه‌ای انتخاب می‌شوند که داوران لیگ یک در آن حضور دارند و بنابراین امکان جدایی داوری در دسته‌های بالا و پایین وجود ندارند و اگر اتهامی هست متوجه همه داوران فوتبال ماست.

وی در این باره گفته است :در لیگ دو و سه باید تمرکز روی داوری‌ها بیشتر باشد که این مسابقات به مراتب حاشیه‌سازتر است، اما چون دیده نمی‌شوند و تیم‌های معروفی هم نیستند خطای عمدی هم صورت می‌گیرد. یکسری خطاها هم مهندسی شده است که باید نظارت‌مان را روی آنها بیشتر کنیم.

اینکه چه کسی نخستین واکنش را به این گفت‌وگو انجام بدهد یک داستان است و اینکه چرا دبیرکل فدراسیون فوتبال اسناد و مدارک مربوط به مهندسی داوری را منتشر نمی‌کند، یک داستان دیگر. به هر حال حالا مطالبه جامعه فوتبال روشنگری کامل اسدی در این‌باره است.

دیدگاه‌ها