کد خبر : 1272741 | 13 مهر 1394 ساعت 14:01 | 74.6K بازدید | 0 دیدگاه

وضعیت قرمز برای ایرانی های حاضر در اروپا

نصف لژیونرها بازی نمی کنند!

جز یکی دو تا از لژیونرهای ایرانی حاضر در فوتبال اروپا، بقیه به دور از میدان هستند که این نمی تواند خبر خوبی برای کارلوس کی روش باشد.

نصف لژیونرها بازی نمی کنند!
به گزارش "ورزش سه" فوتبال ایران در این فصل فوتبال اروپا، هشت لژیونر دارد. سردار آزمون و سعید عزت اللهی در روستوف، علیرضا حقیقی در روبین کازان، علیرضا جهانبخش در آلکمار، رضا قوچان نژاد در چارلتون، احسان حاجی صفی در اف اس وی فرانکفورت و کریم انصاری فرد در پانیونیوس یونان و دانیال داوری آرمینیا بیلفلد.

این 8 لژونر، جز یکی دو تا از آنها جملگی از میدلان دور هستند و به دلایلی که البته غالب آنها فنی نیست نمی توانند در ترکیب تیمهایشان بازی کنند.

سردار آزمون در روستوف بازی می کند و به ترکیب اصلی این تیم هم رسیده است. او با روستوف در رده پنجم لیگ روسیه قرار گرفته که نتیجه ای فوق العاده برای مهاجم 20 ساله تیم ملی و باشگاهش است. در همان تیم اما سعید عزت اللهی به دلیل وجود مشکل اداری و صادر نشدن آی تی سی نمی تواند تا نیم فصل برای روستوف بازی کند. عزت اللهی که در تمرین های روستوف آمادگی خود را بارها نشان داده فعلا از ترکیب و بازی دور است. البته به دلایلی که هیچ کدام فنی نیستند.

در همان لیگ روسیه، علیرضا حقیقی به دروازه بان ذخیره روبین کازان تبدیل شده و از ابتدای فصل تاکنون فقط یک بازی در جام حذفی انجام داده است. یک بازی از 12 بازی فصل روبین کازان که آمار مناسبی برای دروازه بان اول تیم ملی نیست. هر چند که باید این نکته را در نظر گرفت که سرمربی روبین کازان علاقه ویژه ای به دروازه بان اول تیمش- ریژیکوف- دارد و در هر شرایطی او را در ترکیب اصلی قرار می دهد.

در هلند هنوز آسیب دیدگی علیرضا جهانبخش بهبود پیدا نکرده. او هر از چندگاهی به میدان می رود و در ترکیب آلکمار بازی می کند اما دوباره روز از نو و روزی از نو. جهانبخش که مقابل اتلتیک بیلبائو در لیگ اروپا 12 دقیقه بازی کرد، در لیگ هلند و برابر توئنته غیبت داشت. آن هم به دلیل آسیب دیدگی که این روزها به یکی از مشکلات همیشگی جهانبخش تبدیل شده است. اگر مشکل آسیب دیدگی نبود قطعا جهانبخش به ترکیب اصلی آلکمار می رسید و نقشی اساسی در موفقیت های این تیم ایفا می کرد.

در انگلیس هم رضا قوچان نژاد مدتی است که با آسیب دیدگی دست و پنجه نرم می کند. مهاجم 28 ساله تیم ملی که این فصل به چمپیونشیپ رفته تا برای چارلتون بازی کند، حدود یک ماه قبل آسیب دید تا همچنان دوران درمان خود را سپری کند. قوچان نژاد که پیش از مصدومیت هم جایگاه مناسبی در ترکیب چارلتون نداشت بعید است که بتواند به جمه 11 بازیکن اصلی این تیم برسد. البته که لیگ انگلیس و بازی در آن برای هر بازیکنی یک موفقیت بزرگ است که گوچی بارها آن را چشیده است.

این فصل و پس از مدتها در آلمان هم دو لژیونر داریم. احسان حاجی صفی که به اف اس وی فرانکفورت رفته و دنیل داوری که پیراهن آرمینیابیلفلد را پوشیده است. حاجی صفی از زمانی که به فرانکفورت رفته در تمام بازی های تیمش حضور داشته و در سه بازی قبلی نیز به ترکیب اصلی رسیده است. هر چند احسان در بازی اخیر فرانکفورت گل به خودی زده اما می توان به موفقیت او امیدوار بود. آن هم در حالی که سرمربی تیم به بازی اش اعتقاد دارد و حتی کاپیتان خود را روی نیمکت می نشاند تا حاج صفی بازی کند.

برخلاف حاج صفی، اوضاع برای دنیل داوری چندان مناسب نیست. این دروازه بان که قبل از جام جهانی 2014 به ایران آمد تا پیراهن تیم ملی را بر تن کند، پس از یک فصل نه چندان موفق در گراس هاپرز به بیلفلد پیوست تا احیا شود. در بیلفلد اما هنوز بازی به داوری نرسیده و او فقط نیمکت نشینی را تجربه کرده است. از آخرین بازی رسمی داوری چیزی حدود یک سال می گذرد اما او همچنان امیدوار است تا در بوندس لیگای دو بازی کند.

کریم انصاری فرد هم کج دار و مریز در یونان بازی می کند و در ترکیب پانیونیوس به میدان می رود. کریم در هفته ششم سوپرلیگ یونان موفق شد گل بزند و اولین موفقیت اروپایی اش را ثبت کند. گلی که توسط مهاجم 25 ساله ایرانی به هادی نوروزی تقدیم شد.

آمار بازی لژیونرهای اروپایی تیم ملی کمی نگران کننده است. بخصوص برای کی روش که روی آمادگی آنها حساب ویژه ای باز کرده است. اگر آنها آماده باشند تیم ملی هم آماده خواهد بود. البته که در بازی های تیم ملی ، لژونرها را همیشه باصلابت و موفق دیده ایم.

دیدگاه‌ها