کد خبر : 1272755 | 13 مهر 1394 ساعت 14:10 | 36K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش روز:

بدون مسی، بهشتی برای بارسلونا نیست

بارسلونا در دومین دیداری که بدون مسی به میدان رفت، متحمل شکست 2-1 در زمین سویا شد تا سه امتیاز حساس را در ورزشگاه سانچیس پیسخوان جا بگذارد.

بدون مسی، بهشتی برای بارسلونا نیست
به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا آخرین بازی خود پیش از رسیدن بازی های ملی را با شکست به پایان رساند. شکستی که تردیدهایی را متوجه آبی اناری ها کرد. بارسا در مقابل سویا، موقعیت های زیادی برای گلزنی خلق کرد.موقعیت هایی که هرکدام می توانستند ضامن پیروزی آنها باشند. سه توپ هم به تیر دروازه سویا زدند و تنها روی دو اشتباه فردی در خط دفاعی، دو گل دریافت کرده و بازی را باختند؛ با این حال واضح بود که بارسلونا غیبت مسی را به وضوح حس می کند.

در ورزشگاه ویسنته کالدرون و برابر اتلتیکو مادرید(2-1 بارسا)، مسی در نیمه دوم به میدان آمد و با گلی که به ثمر رساند، سه امتیاز حساس بازی را به حساب بارسا واریز کرد. او در مقابل لاس پالماس، تنها 9 دقیقه در زمین حاضر بود و به دلیل مصدومیت، مجبور به ترک میدان شد. بارسا بدون او، برای حفظ پیروزی بر حریف تازه دسته برتری شده، در دقایق پایانی رنج کشید.

در بازی بعدی برابر لورکوزن، بارسا 80 دقیقه از میهمانش عقب بود و به لطف درخشش سوارز توانست در دو دقیقه، معادله دشوار بازی را حل کند.آنها فاصله ای با شکست و قعرنشینی در جدول گروهشان نداشتند اما در مقابل سویا دیگر معجزه ای در کار نبود و بارسا متحمل دومین شکستش در لیگ و سومین شکستش در فصل جاری شد.

"بزرگترین تفاوت بین نوابغ فوتبال با دیگر بازیکنان، در تاثیرگذاریشان روی جریان بازی است.ما در حال حاضر از این نظر کمبود را در تیممان حس می کنیم ولی این دوره را پشت سر خواهیم گذاشت." این جملات را لوئیس انریکه، سرمربی بارسا در نشست خبری پس از بازی با سویا به خبرنگاران گفت؛ مهر تاییدی بر این نکته که بارسلونا حتی در روزی که 25 شوت به سمت دروازه سویا شلیک کرد(9 تای آنها داخل چارچوب بود) نیز غیبت مسی را با تمام وجودش حس کرد.

1042642

مقابل بارسا، سرخیو ریکو، دروازه بان جوان سویا ستاره میدان بود و تنها از روی نقطه پنالتی مغلوب ضربه نیمار شد اما شاید بزرگترین عیب فوتبال در این است که تعداد موقعیت های خطرناک، هیچ سودی به حال هیچ تیمی ندارد و در هر بازی ، این تعداد گل های به ثمر رسیده است که حساب می شود. انریکه به همین دلیل گفت که در بارسلونا هیچکس از اینکه در طول بازی این همه موقعیت خلق کردیم خوشحال نیست؛ همه از شکست ناراحتند.

بارسلونا موقعیت گل خلق می کند اما در ثبت گل بدون مسی مشکل دارد. مثلث MSN مخوف این تیم، تا بدینجا 16 گل به ثمر رسانده است. 10 گل در لالیگا، 2 گل در لیگ قهرمانان، 1 گل در سوپرکاپ اسپانیا و 3 گل در سوپر کاپ اروپا. این آمار را مقایسه کنید با فصل گذشته در چنین مقطعی که نیمار و مسی در غیاب سوارز محروم، 20 گل به ثمر رسانده بودند.

مجموعه بارسلونا نیز فصل گذشته در چنین روزهایی، 29 گل وارد دروازه رقبا کرده بود؛ در حالیکه امسال 9 گل کمتر به ثمر رسانده است.با این اوصاف بی اغراق نیست اگر بگوییم بدون مسی برای بارسلونا بهشتی وجود ندارد.

دیدگاه‌ها