کد خبر : 1272904 | 14 مهر 1394 ساعت 08:54 | 10.3K بازدید | 3 دیدگاه

از تغییر کادرفنی تا تقویت روحی تیم

پیشنهاد کارشناسان برای کمک به والیبال

حفظ کواچ به عنوان سرمربی به شرط تقویت کادر فنی تیم ملی والیبال، تغییر در برنامه آماده سازی تیم های ملی بر اساس نیازها، استفاده از روش های جدید بدنسازی و ایجاد انگیزه از جمله پیشنهادات کارشناسان شرکت کننده در کارگروه بررسی عملکرد تیم های ملی والیبال در سال 94 است.

پیشنهاد کارشناسان برای کمک به والیبال
به گزارش"ورزش سه" و به نقل از ایرنا، پس از پایان تلخ مسابقات جام جهانی 2015 و کسب نتایج امید کننده والیبالیست های ایران در این رقابت ها، فدراسیون والیبال با تشکیل یک کارگروه تخصصی با حضور کارشناسان و صاحب نظران فعال در این رشته ورزشی ضمن بررسی عملکرد تیم های ملی در سال 1394 راهکارها و پیشنهادات ارائه شده برای کمک به موفقیت والیبال را مورد ارزیابی قرار داد.

روز گذشته (دوشنبه) نخستین نشست این کارگروه با حضور 17 کارشناس از مجموع 26 نفر صاحبنظر دعوت شده در فدراسیون والیبال برگزار شد. برخی از کارشناسان شرکت کننده در این نشست در گفت وگو با خبرنگار ایرنا دیدگاه های خود را درباره عملکرد تیم ملی و راهکارهای کمک به این تیم ارائه کردند که شرح آن به قرار زیر است:

 کارخانه: باید کادر فنی تیم ملی تقویت شودمصطفی کارخانه سرمربی تیم والیبال بانک سرمایه گفت: نشست کارگروه خیلی خوب بود و مطالب مفیدی برای بهتر شدن عملکرد تیم ملی والیبال در آینده در این گروه ارائه شد. وی تصریح کرد: 90 درصد کارشناسان و اعضای کارگروه بر این عقیده هستند که باید کادر فنی کواچ تقویت شود. عملکرد تیم ملی والیبال ایران در لیگ جهانی و جام جهانی نموداری رو به پایین است که باید جهت این نمودار به بالا تغییر کند. سرمربی اسبق تیم والیبال جوانان گفت: اکثر اعضای کارگروه دلسوزانه و عاشقانه درباره تیم ملی اظهار نظر کردند و این موضوع نشان دهنده نگرانی آنان آینده برای والیبال ایران است. وی گفت: تیم ملی والیبال در حال حاضر شرایط سنی خاصی دارد و با برطرف کردن نقاط ضعف می تواند با استفاده از تجربه بازیکنان سهمیه المپیک 2016 را کسب کند.

لاهوتی: مشکل تیم ملی انگیزشی استاحمد لاهوتی نیز گفت: در حال حاضر انتقاد از تیم ملی والیبال بیش از حد معمول است که نشان از تسویه حساب های شخصی برخی افراد دارد. مشکل تیم ملی والیبال ایران در جام جهانی انگیزشی و دست کم گرفتن حریفان بوده است که با برنامه ریزی برطرف می شود.وی گفت: بازیکنان ایران به لحاظ فنی مشکل خاصی ندارند و اگر در جام جهانی موفق عمل نکردند به دلیل مسایل غیر فنی است. نخستین موضوع در این زمینه نداشتن تجربه لازم از سوی کادر فنی است که تاکنون در مسابقات به این حساسی شرکت نکرده بودند. لاهوتی افزود: امیدوارم با استفاده از نتایج این کارگروه بتوانیم تیم ملی والیبال ایران را به روزهای اوج خود بازگردانیم.

حسینی: برنامه های آماده سازی نیاز به بازنگری داردامیرحسینی گفت: در نشست بررسی عملکرد تیم های ملی در سال 94 به نکات و ضعف های خوبی از تیم ملی اشاره شد که با برطرف کردن آنها می توانیم در مسابقات پیش رو به مراتب عملکرد بهتری داشته باشیم. وی گفت: برنامه ریزی ها برای آماده سازی تیم ملی والیبال خالی از مشکل نیست و نیاز به بازنگری دارد. به نکات و ضعف های خوبی از تیم ملی اشاره شد که با برطرف کردن آنها می توانیم در مسابقات پیش رو به مراتب عملکرد بهتری داشته باشیم.پاسور سابق تیم ملی والیبال گفت: به نظر می رسد که تمرینات خوبی برای آماده سازی نداشتیم .کادر فنی نیز تحلیل دقیقی از حریفان و توانایی تیم ایران نداشته است. حسینی درباره تغییر سرمربی تیم ملی والیبال نیز گفت: به نظر من اکنون فرصت مناسبی برای این کار نیست و باید کادر فنی تقویت شود، چون انتخابی المپیک را در پیش داریم. سرمربی تیم ملی والیبال در مسابقه مقابل حریفان تصمیم گیرنده است اما باید این تصمیمات بر اساس همفکری با دیگر اعضای کادر فنی باشد.

خوش خبر: سرپرست تیم ملی نیز بدون اشتباه نیستسرپرست تیم ملی والیبال نیز گفت: در کارگروه انتقاداتی به تیم ملی والیبال مطرح شد که کارشناسان حاضر درباره آنها بحث کردند و من فکر می کنم در نهایت این مباحث باعث بهبود عملکرد تیم ملی در مسابقات انتخابی آینده خواهد شد تا بتوانیم سهمیه المپیک کسب کنیم.امیر خوش خبر درباره تقویت کادر فنی تیم ملی والیبال گفت: هرچه دایره افرادی که می توانند به تیم ملی کمک کنند وسیعتر باشد، به مراتب بهتر خواهد بود و فدراسیون نیز از این موضوع استقبال می کند.کمک افراد با تجربه به کادر فنی در نهایت کمک به موفقیت این تیم خواهد بود.وی تصریح کرد: من به عنوان سرپرست نیز حتما ضعف هایی دارم که اگر افراد دیگری در کنارم باشند، می توانند کمک حال تیم باشند.سرپرست تیم ملی والیبال درباره ادامه همکاری خود با تیم ملی گفت: من کارمند وزارت ورزش و جوانان هستم. این وزارت در نامه ای به فدراسیون با ادامه حضورم در والیبال مخالفت کرده است و من چون کارمند آنجا هستم هر جا تصمیم بگیرند، حضور خواهم داشت.

گفتنی است رییس فدراسیون والیبال نیز در حاشیه نشست کارگروه گفت: عمده صحبت های کارشناسان در این جلسه درباره تفاوت سبک کاری بین خولیو ولاسکو و اسلوبودان کواچ و عدم تطابق بازیکنان با این موضوع بود. این ناهمگونی، مشکلاتی از نظر روحی و روانی به وجود آورده است.وی افزود: کارشناسان از زاویه های مختلف اظهار نظر کرده اند و همه آنها اعتقاد داشتند همین بازیکنان در تورنمنت های قبلی نتایج خوبی کسب کرده اند اما برای موفق عمل کردن یک تیم باید سه ضلع یک مثلث که شامل کادر فنی، بازیکنان و سرپرست، تعامل خوبی داشته باشند که به نظر می رسد در جام جهانی اینگونه نبوده است.داورزنی خاطرنشان کرد: به نظر ما کادر فنی باید تقویت شود اما کواچ با این دیدگاه مخالف است. اگر کواچ بپذیرد که کادر فنی تقویت شود همچنان به کار با او ادامه خواهیم داد و گرنه مجبوریم به دنبال سرمربی دیگری باشیم.

دیدگاه‌ها