کد خبر : 1272905 | 14 مهر 1394 ساعت 08:59 | 9.3K بازدید | 2 دیدگاه

هنوز شانس صعود به المپیک وجود دارد

باوئرمان: عاشق سرمربیگری ایران هستم

سرمربی تیم ‌ملی بسکتبال ایران درباره عملکرد ملی‌پوشان در ر‌قا‌بت‌های قهرمانی آسیا صحبت کرد.

باوئرمان: عاشق سرمربیگری ایران هستم
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، دیرک باوئرمان پس از بازگشت تیم ‌ملی بسکتبال به ایران اظها‌ر کرد: ملی‌پوشان ما خیلی خوب جنگیدند و هدفشان کسب عنوان قهرمانی بود، اما همان طور که قبلا هم گفته بودم، در یک تورنمنت 10 روزه می‌تواند اتفاقات زیادی رخ دهد که این اتفاقات خوب و بد هستند. مصدومیت حامد آفاق در دیدار برابر کره و پس از آن آسیب‌دیدگی‌ جواد داوری در دیدار برابر تیم ‌ملی چین به ما ضربه سختی زد. با این حال که دو بازیکن کلیدی‌مان را در اختیار نداشتیم بسکتبال خوبی را به نمایش گذاشتیم و من از عملکرد شاگردانم راضی هستم.

سرمربی آلمانی تیم ‌ملی بسکتبال ایران، ا‌دا‌مه‌ داد: ما تورنمنت را خیلی خوب آغاز کردیم. در اولین مسابقه تیم ملی ژاپن را با 40 امتیاز اختلاف شکست دادیم و برابر تیم ملی کره جنوبی مقتدرانه به پیروزی رسیدیم. تیم ‌ملی کره در مرحله مقدماتی می‌توانست چین را شکست دهد، اما در برابر ما هیچ شانسی نداشت. به نظرم دفاع خوبی داشتیم و توانستیم این را در تورنمنت نشان دهیم. در مرحله نیمه نهایی به مصاف چین رفتیم که همانند ما در دفاع قدرتمند بود. در این مسابقه نیز بازیکنانم خیلی خوب مبارزه کردند، ولی دو مهره دفاعی ما مصدوم بودند که در عملکرد تیم ما تاثیر داشت.

سرمربی آلمانی تیم ‌ملی ایران در ادامه با بیان این مطلب که در یک تورنمنت اتفاق کوچک می‌تواند همه چیز را تغییر دهد، بیا‌ن‌ کرد: در یک تورنمنت اگر در یک کوارتر ضعیف باشیم امکان دارد همه چیز تغییر کند. این کوارتر بد ما در جام ملت‌های آسیا برابر فیلیپین رقم خورد. آنها در نیمه دوم دیدار با ما خیلی بهتر بازی کردند و با جبران فاصله نبض بازی را در اختیار گرفتند. ما در آن مسابقه ریتم‌مان را از دست دادیم و مغلوب شدیم. همان شکست تاثیر زیادی در کار ما گذاشت.

باوئرمان در پاسخ به این سوال که در دیدار با چین چه اتفاقی رخ داد که تیم ‌ملی نتوانست حریفش را شکست دهد؟ بیا‌ن‌ کرد: واقع بین که باشیم می بینیم که چین تیم بسیار قوی دارد. آنها از حمایت تماشاگرانشان نیز استفاده می‌کرد‌ند که این کار را برای حریف دشوار می‌کرد. با این حال بازیکنانم خیلی سخت جنگیدند و مبارزه کردند. به نظرم در کوارتر اول که بر روند بازی بسیار تاثیرگذار بود، نتوانستیم برنامه‌های‌مان را عملی کنیم و فشار بر روی تیم زیاد شد. با این حال ما در کوارتر چهار بازی را برگرداندیم و حتی می‌توانستیم برنده شویم، اما چند شوت ما از دست رفت و خوش شانس نبودیم. این تورنمنت تمام شد و در حالی که تیم ‌ملی ایران می‌توانست قهرمان شود به مدال برنز رسید. به نظرم فقط نباید به نتیجه‌ نگاه کرد.

او ا‌دا‌مه‌ داد: این تیم مدال برنز گرفت، ولی سخت جنگید تا قهرمان شود. درست است که نتوانستیم به صورت مستقیم راهی المپیک شویم، اما هنوز ایران شانس دارد و می‌تواند سال آینده سهمیه المپیک را بگیرد. تیم ‌ملی ایران بسکتبال خوبی را بازی کرد و همه بازیکنان در عملکرد تیم نقش داشتند و جنگیدند. ما در دفاع و حمله خوب بودیم و نظم بسیار خوبی را به نمایش گذاشتیم. به نظرم تنها چیزی که این تیم ندارد مدال طلا است که این طبیعت ورزش است.

سرمربی آلمانی تیم ‌ملی بسکتبال ایران در پاسخ به این پرسش که وضعیت ادامه همکاری‌اش با بسکتبال ایران چه می‌شود؟ توضیح داد: قراردادم با فدراسیون تمام شده است، اما عاشق سرمربیگری تیم ‌ملی ایران هستم، چرا که بازیکنان خوبی داشتم. از کار کردن با این بازیکنان لذت بردم و حضورم به عنوان سرمربی تیم ‌ملی ایران برایم افتخار است. سوالی وجود ندارد، چرا که دوست دارم کارم را ادامه دهم ولی این فدراسیون بسکتبال است که باید تصمیم بگیرد و پیشنهاد بدهد که آیا دوست دارد همکاری‌ با من ادامه داشته باشد یا نه. با این حال خوشحال خواهم شد کارم را با بسکتبال ایران ادامه دهم.


دیدگاه‌ها