کد خبر : 1272912 | 14 مهر 1394 ساعت 09:16 | 2.7K بازدید | 0 دیدگاه

امیدواری به حضور بدمینتون ایران در المپیک

ملی‌پوش بدمینتون ایران گفت: حتما یک نماینده از بدمینتون در المپیک ریو داریم و اگر تا مسابقات دهه فجر روندی که داریم را ادامه دهیم می‌توانم جایگاه‌مان را در رنکینگ تثبیت کنیم.

امیدواری به حضور بدمینتون ایران در المپیک

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، سروش اسکندری درباره امکان کسب سهمیه المپیک در بدمینتون، بیا‌ن‌ کرد: من رنکینگ پایه خوبی نداشتم و برای این که آن را پایین بیاورم مجبور بودم شهریور ماه در چند مسابقه شرکت کنم. مسابقات اوکراین، بلژیک و لهستان پشت سر هم قرار داشت و از لحاظ مسافت و هزینه برایم به صرفه بود بنا‌بر‌این حضور در این ر‌قا‌بت‌ها را انتخاب کردم.

وی ا‌دا‌مه‌ داد: البته قبل از حضور در این مسابقات می دانستم ر‌قا‌بت سختی پیش‌رو خواهد بود و حریفان قدرتمندی در آن حضور دارند. با این حال نتایج نسبتا بد نبود و به آن چیزی که حدس می‌زدم رسیدم و فعلا رنکینگ خود را از 400 به 229 رسانده‌ام. IOC هم هر هفته‌ ازدهم اردیبهشت ماه 94 به مدت یک سال رنکینگ را بر اساس امتیازهای موثر اعلام می‌کند. در آن رنکینگ من در رده 114 جهان قرار دارم، اگر همین طور ادامه بدهم و به رده هشتاد برسم به احتمال خیلی زیاد شانس کسب سهمیه المپیک را دارم.

ملی‌پوش بدمینتون ایران در مورد مسابقاتی که در برنامه دارد، گفت: اوایل آبان ماه دو مسابقه بحرین را پیش‌رو داریم که فدراسیون اعزام می‌کند. البته امیدواریم ویزا بدهند، زیرا تا الان که خبری نیست. در آذر ماه نیز سه مسابقه زامبیا، آفریقای جنوبی و بوتسوانا داریم که به این ر‌قا‌بتها با کمک فدراسیون می‌رویم. ان‌شا‌ء‌الله تا دهه فجر حداقل جایگاه‌همان را تثبیت کنیم تا دو ماه آخر دیگر خیلی نگران سهمیه نباشیم.

اسکندری در پاسخ به این پرسش که به نظر می‌رسد کمک فدراسیون برای حضور در مسابقات بین‌المللی بیشتر شده است؟ تصریح کرد: نسبتا بله. خودشان راغب هستند که یک سهمیه در آقایان و یک سهمیه در بانوان کسب شود و ما هم تلاش خود را می‌کنیم. فدراسیون نیز تا اینجا کمک خوبی کرده و قرار شده حمایت‌ها ا‌د‌ا‌مه‌ دار باشد که تا مسابقات دهه فجر جایگاه خود را تثبیت کنیم و فکر می‌کنم حتما در المپیک نماینده ای از بدمینتون داشته باشیم.

ملی‌پوش بدمینتون ایران در مورد این که آیا برای حضور در مسابقات رنکینگ کشوری خسته‌کننده نیست، گفت: خسته که هستم، اما چاره‌ای نیست. من یک ماه برای مسابقه از این کشور به آن کشور رفتم، اما امسال شرایط همین است و باید خود را هر هفته‌ آماده نگه داریم و در کورس مسابقات باشیم.

دیدگاه‌ها