کد خبر : 1272933 | 14 مهر 1394 ساعت 10:29 | 2.1K بازدید | 0 دیدگاه

فدراسیون تنیس و مربی پرتغالی در بن‌بست

پس از گذشت دو ماه از مذاکره فدراسیون تنیس با مربی پرتغالی جهت آموزش به تنیس‌بازان رده پایه مشخص شد که دو طرف به توافق نرسیدند.

فدراسیون تنیس و مربی پرتغالی در بن‌بست

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، فدراسیون تنیس پس از مسابقات دیویس کاپ تصمیم گرفت برای آموزش تنیس بازان در رده پایه از مربی خارجی استفاده کند و بر این اساس خبر از مذاکره با یک مربی پرتغالی داد و این مربی با سفر به ایران از امکانات تنیس ایران بازدید کرد و قرار شد دو طرف پس از بررسی، نظر نهایی خود را برای همکاری اعلام کنند، اما با گذشت دو ماه از این ماجرا خبری از وضعیت نهایی حضور مربی پرتغالی در ایران نشد تا این که رییس فدراسیون تنیس بالاخره از بن بست مذاکرات خبر داد.

مجید شایسته در این مورد گفت: با مربی پرتغالی به توافق نرسیدم و انتظاراتی که ما داشتیم را نمی‌توانست برآورده کند. مربیان داخلی ما در بحث بر‌نامه‌ریزی خوب کار می‌کنند و از این لحاظ دچار مشکل نیستیم. ما مربی می‌خواهیم که در زمین کار فنی را پیگیری کند و تمرینات روز تنیس را آموزش دهد، به ویژه‌ برای رده پایه. اما مربی پرتغالی بر روی بر‌نامه‌ریزی تخصص داشت در حالی که در ایران امیر برقعی را داریم که خودش مسئول توسعه 18 کشور آسیایی است.

او ا‌دا‌مه‌ داد: شرایط ما برای گرفتن مربی خارجی به این صورت است که اثر جدی بر روی بازیکنان داشته باشد و جهش ایجاد کند. همچنین سابقه کار او در رده پایه مهم است و باید نتایج خوبی با رده‌های پایه کشورهای دیگر گرفته باشد. بحث مالی برای ما در اولویت قرار دارد. در حال‌ حاضر با چند مربی دیگر مذاکره کرده‌ایم ، اما هنوز به گزینه‌ای نرسیده‌ایم که امیدوارم در شش ماه دوم سال در این زمینه نتیجه‌ بگیریم.

شایسته در پاسخ به این پرسش که در تنیس مربیان خوبی وجود دارد پس چرا هنوز فدراسیون نتوانسته گزینه‌ای را انتخاب کند، تصریح کرد: در تنیس مربیان خوبی وجود دارد، اما مشکل این است که مربیان خوب با بازیکنان رده بالای جهان کار می‌کنند. بازیکنانی که در رنکینگ جهانی موقعیت خوبی دارند، تمام آنها بهترین مربیان را در اختیار دارند. از طرفی مربی باید شرایط کشور ما را مدنظر و آمادگی زندگی در آن را داشته باشد. البته ما صرفا به دنبال مربی آقا نیستیم و برای دختران نیز مربی خانم می‌خواهیم.

وی ا‌دا‌مه‌ داد: در کشور ما پتانسیل‌ خوبی وجود دارد و در مسابقات زیر 18 سال هم که در اصفهان برگزار شد، دختران و پسران ما با انگیزه کار کردند که این وظایف ما را سنگین‌تر کرده است بنا‌بر‌این ما به دنبال مربی هستیم که تنیس بازان ایرانی را به رشد و شکوفایی که مدنظر است برساند و بازیکنان بتوانند رشد داشته باشند و همچنین زمینه حضور جدی و کسب نتایج خوب در مسابقات بین‌المللی برایشان فراهم باشد.

شایسته درباره بر‌نامه‌ریزی برای تیم ‌ملی بز‌ر‌گسالان نیز، گفت: احمدوند جزئیات برنامه‌های خود را به ما داده است و از اوایل آبان ماه برنامه تیم ‌ملی بز‌ر‌گسالان به صورت جدی آغاز می‌شود که در آن مسابقات بین‌المللی و اردوهای داخلی نیز لحاظ شده است. تا تیر ماه سال آینده زمان مناسبی وجود دارد که این برنامه‌ها انجام شود.

او در پاسخ به این پرسش که تغییراتی در ترکیب تیم ‌ملی بز‌ر‌گسالان خواهیم داشت یا خیر؟ تصریح کرد: اجازه بدهید کار آغاز شود، زیرا شرایط بازیکنان نیز مهم است. البته ما از حضور بازیکنان ایرانی حاضر در خارج از کشور هم استقبال خواهیم کرد اما به شرط این که اثرگذاری آنها از بازیکنان داخلی بیشتر باشد. چندین گزینه هم وجود دارد که سرمربی با آنها مذاکره کرده است و بازی‌های آنها را زیر نظر دارد.

دیدگاه‌ها