کد خبر : 1273116 | 15 مهر 1394 ساعت 00:06 | 33K بازدید | 1 دیدگاه

اعلام ابتلای گرد مولر به آلزایمر

باشگاه بایرن مونیخ تایید کرد اسطوره گلزنی این باشگاه به آلزایمر مبتلا شده است.

اعلام ابتلای گرد مولر به آلزایمر
به گزارش "ورزش سه"، گرد مولر ،گلزن فینال جام جهانی 1974، که اوایل نوامبر هفتاد ساله می‌شود به آلزایمر مبتلا شده است.
سایت رسمی باشگاه بایرن مونیخ اعلام کرد این اسطوره گلزنی از ابتدای فوریه در خانه‌اش تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارد. بعد از اعلام این خبر کارل هاینس رومنیگه ،نایب رئیس بایرن، گفت:" باشگاه ما همواره از مولر و خانواده‌اش حمایت می‌کند و هر زمان لازم باشد در کمک‌رسانی به وی آماده است. گرد مولر یکی از بزرگان فوتبال دنیاست که بدون گل‌های او بایرن مونیخ و تیم ملی آنچه امروز هستند نبودند. او گلزنی بود که جهان مثل او را دیگر نخواهد دید؛ در عین حال تواضع مثال‌زدنی‌اش همواره مرا تحت تاثیر قرار می‌داد."
او با اشاره به اینکه خانواده این مرد تاریخ‌ساز خواهان ملاحظه حریم خصوصی‌شان از سوی افکار عمومی هستند افزود:" برای گرد مولر که ارزش‌هایی مثل دوستی و بازی جوانمردانه را همواره پاس می‌داشت، شایسته است که همه ما رعایت حالش را بکنیم و به حریم خصوصی خود و خانواده‌اش احترام بگذاریم."
پروفسور هانس فورستل که پزشک معالج مولر است نیز با تاکید بر اینکه رعایت موارد فوق عاملی تعیین‌کننده در درمان اوست، گفت:" علی‌رغم علائم قابل مشاهده بیماری در آقای مولر، خانواده بایرن و هوادارانشان و رسانه‌ها همواره با دلسوزی و احترام با وی برخورد کردند. این مسئله بسیار اهمیت دارد زیرا درمورد هر فردی که علائمی از آلزایمر را نشان می‌دهد لازم است که تا مدت‌ها در محیطی که آنجا را دوست داشته مثل قبل پذیرفته شود."
مولر که برای بایرن مونیخ در مجموع 365 گل در بوندسلیگا به ثمر رساند، در فصل 72-1971 با زدن 40 گل آوازه خود را جهانی کرد. او در جام حذفی هم آمار 78 گل را به نام خود ثبت کرده است. اما مهم‌ترین گل دوران فوتبالش را در فینال جام جهانی 1974 در دیدار تیم ملی آلمان مقابل تیم ملی هلند وارد دروازه لاله‌های نارنجی کرد که با کمر توپ را گرفت، چرخید و گلی مثال‌زدنی از نوع گل‌هایی که در دهه هفتاد به عنوان "گل مولری" معروف بودند به ثمر رساند.
او در 62 بازی ملی 68 بار برای آلمان گلزنی کرد که با احتساب 1.097 گل در هر مسابقه آماری بهتر از آمار میروسلاو کلوزه دارد اما این مهاجم لهستانی‌الاصل با 71 گل در 137 بازی ملی آقای گل تاریخ تیم ملی آلمان لقب گرفته است.

دیدگاه‌ها