کد خبر : 1273205 | 15 مهر 1394 ساعت 12:08 | 5K بازدید | 0 دیدگاه

برای برگزار نشدن کوراش در لرستان سنگ‌اندازی کردند

میراسماعیلی: بهترین تیم جودو به تایلند رفت

نایب‌ رئیس فدراسیون جودو گفت: خیلی ها دوست نداشتند مسابقات جهانی کوراش در لرستان برگزار شود و به همین دلیل سنگ اندازی می‌کردند.

میراسماعیلی: بهترین تیم جودو به تایلند رفت

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، آرش میراسماعیلی در مورد اعزام تیم نوجوانان و جوانان به مسابقات قهرمانی آسیا، اظهار داشت: تیم نوجوانان و جوانان از سال گذشته تا به امروز زحمات زیادی کشیده و حالا پتانسیل خوبی در این تیم وجود دارد. این نفرات جزو بهترین‌های جودوی ایران هستند که من در طول این چند سال دیده‌ام و از آنها انتظار کسب بهترین نتایج را داریم. خوشبختانه کادر فنی خوبی دارند که برای این تیم زحمات زیادی کشیده است.

وی در ادامه افزود: واقعا ملی‌پوشان با سختی‌هایی که داشتند در اردو بودند و ان‌شاءالله بتوانند نتایج خوبی را در مسابقات برون‌مرزی کسب کنند. توقع ما این است که نتیجه مطلوبی در تایلند کسب شود.

میراسماعیلی در ادامه عنوان کرد: شعار فدراسیون در طول این دو سال سرمایه‌گذاری در رده نوجوانان و جوانان بوده و امیدوارم که این زحمات به بار بنشیند. هر چند که واقعا اگر فدراسیون می‌توانست تدارک بهتری ببیند تیم قطعا با آمادگی بهتری در مسابقات می‌توانست شرکت کند. البته ناگفته نماند غیرت بچه‌های ما بیشتر از آن است که ما فکر می‌کنیم. انتظار می‌رود جودوکاران کشورمان نتایج و مدال‌های خوبی را کسب کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که دلیل جا ماندن یکی از بانوان جودوکار اعزامی به مسابقات نوجوانان قهرمانی آسیا چه بود، گفت: چیزی که تا این لحظه من شنیده‌ام این است که یکی از بانوان اعزامی به تایلند به دلیل مشکل خروجی که برایش پیش آمده نتوانسته همراه تیم ملی به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شود. این مشکل ارتباط به سال قبل دارد. در حال حاضر تلاش می‌کنیم کارهای او را انجام دهیم و این مشکل حل شود. به احتمال فراوان اگر مشکل او حل شود فردا با تیم دوم راهی تایلند خواهد شد.

نایب‌رئیس فدراسیون جودو در ادامه عنوان کرد: دی‌ماه مسابقات جوانان جهان در ابوظبی قرار است برگزار شود و آن رقابت‌ها نیز برای ما فوق‌آلعاده با اهمیت است. این پتانسیل در جوانان وجود دارد و می‌توانند در ابوظبی مدال‌های خوشرنگی را کسب کنند.

میراسماعیلی در مورد برگزاری مسابقات جهانی کوراش عنوان کرد: در طول این مدت جلسات مختلفی را با مسئولان استان برگزار کرده‌ایم و آنها نیز شبانه‌ روز در تلاش هستند تا تدارک خوبی برای برگزاری این رقابت‌ها مهیا کنند. خوشبختانه شور و هیجان خاصی در بین مسئولان برگزاری مسابقات وجود دارد که امیدوارم تمام امکانات برای برگزاری این مسابقات فراهم شود. نصیرنژاد به عنوان ناظر فدراسیون جهانی کوراش در لرستان حضور پیدا کرد و شرایط و امکانات را به فدراسیون جهانی گزارش داد.

نایب‌رئیس فدراسیون جودو در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد:‌ انتظار دارم که در برگزاری مسابقات جهانی کوراش تنها شخص آرش میراسماعیلی پیگیر برگزاری این مسابقات نباشد و مجموعه افراد حاضر در فدراسیون نیز در تلاش باشند. باید به دید ملی به این مسابقات نگاه کنیم. استان‌های دیگر نیز پتانسیل میزبانی این رقابت‌ها را داشتند، اما با توجه به کمک مسئولان استان لرستان قرار شد این رقابت‌ها به میزبانی لرستان برگزار شود.

میراسماعیلی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: در این راه خیلی بی‌میلی‌ها به من شد و خیلی سنگ‌اندازی‌ها در برگزاری این مسابقات رخ داد و خیلی ها دوست داشتند این رقابت‌ها به میزبانی این استان برگزار نشود،‌ اما خدا را شکر تدارکات لازم را دیده‌ایم و امیدواریم در این قضیه فدراسیون نیز به مسئولان استان کمک کند و وزارت ورزش و جوانان نیز حمایت‌های خود را در راستای برگزاری این رقابت ها ادامه دهد. برگزاری مسابقات جهانی کوراش یکی از رقابت‌های رسمی است که در این چند سال در حال برگزاری است. کوراش به تازگی وارد بازی‌های آسیایی شده و با حمایت از این رشته می‌توانیم در بازی‌های آسیایی سال آینده مدال‌های خوشرنگی را کسب کنیم.

وی در مورد زمان برگزاری این مسابقات اظهار داشت: سیزدهم آبان ماه اجلاس قاره‌ای و جهانی برگزار می‌شود و 14 و 15 آبان ماه مسابقات در 8 وزن برگزار می‌شود این رقابت‌ها در 7 وزن رسمی و یک وزن آزاد برگزار خواهد شد. نفر سوم شورای المپیک آسیا در این رقابت‌ها حضور خواهد داشت. دو تیم نیز از ایران در این مسابقات شرکت خواهند کرد. تیم الف قرار است هفته آینده انتخابی برگزار شود و نفرات اول و دوم مسابقات قهرمانی کشور و نفرات اول کوراش ساحلی در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت. برای تیم ب نیز 22 آبان انتخابی برگزار می‌شود که این تیم با نام استان لرستان در مسابقات جهانی کوراش شرکت خواهد کرد.

دیدگاه‌ها