کد خبر : 1273209 | 15 مهر 1394 ساعت 12:28 | 17.3K بازدید | 1 دیدگاه

خاطره ماندگار تاریخ فوتبال

32 سال از بهترین روز پرویز مظلومی گذشت

روز 15 مهرماه سال 1362 برای اولین‌بار جمعیت حاضر در ورزشگاه آزادی به واقع از صد هزار تماشاگر گذشت.

32 سال از بهترین روز پرویز مظلومی گذشت
به گزارش "ورزش سه"، در تاریخ فوتبال ایران حداقل 40 بار جمعیت حاضر در ورزشگاه آزادی، صدهزار نفر و بیشتر اعلام شده است اما به واقع با توجه به تعداد 35 هزار تماشاگر در طبقه اول و در نظر گرفتن 50 سانت برای نشستن هر انسان معمولی ظرفیت ورزشگاه آزادی 84 هزار نفری است، با این حال در روزهای 15 مهر 62، 5 مهر 70، 8 خرداد 71 و 30 دی 73 تعداد تماشاگر به بالای دیواره‌ها و پروژکتورهای ورزشگاه‌ها منتقل شد.

در روز 15 مهرماه سیل جمعیت به گونه‌ای زیاد بود که مسوولان تصمیم گرفتند بازی به تعویق بیافتد. اما جمعیت زیاد بود که امکان تعویق وجود نداشت مردم به روی دیواره‌های طبقه دوم، پروژکتورها، روی مشعل و حتی داخل زمین رفته و حلقه چند لایه‌ای در دور میدان زدند و بازی در چنین ازدحامی شروع شد.
پرسپولیس با بهروز سلطانی درون دروازه، پنجعلی و کاشی‌نژاد در دفاع وسط، سیدعلیخانی و عبادزاده دفاع چپ و راست ضیاء عربشاهی در هافبک مرکزی، مایلی‌کهن و درخشان در هافبک راست و چپ، علی پروین در گوش راست، ناصر محمدخانی در گوش چپ و فتح‌آبادی در نوک حمله به میدان آمد، استقلال با ناصر حجازی درون دروازه، رضا رجبی و فرزام‌نیا در دفاع میانی، حاجیلو و شاهین بیانی در دفاع چپ و راست، سعید مراغه‌چیان در هافبک میانی، رضا احدی و رضا نعلچگر در هافبک چپ و راست، مختاری‌فر و شاهرخ بیانی در 2 گوش راست و چپ، متمایل به خط میانی و پرویز مظلومی در نوک حمله به میدان آمد.
در نیمه اول بازی متمایل بود و تنها یک بار ضربه سنگین سعید مراغه‌چیان در دقیقه 20 تیرک عمودی دروازه پرسپولیس را لرزاند.

در دقیقه 58 نعلچگر از راست، درخشان را دریبل کرد و سانتر توپ او با ضربه سر مظلومی استقلال را پیش انداخت، استقلالی‌ها چنان در شادی کردن افراط داشتند که گلزن، دچار مصدومیت شد و بیژن طاهری جایش را گرفت، حالا علی پروین خودش را به خط حمله پرسپولیس نزدیک کرد و مجید سبزی جای مایلی‌کهن را گرفت تا پشت پروین با دوندگی او خالی نماند. استقلال که از ابتدای بازی تنها یک مهاجم ثابت داشت چنگیز را جایگزین شاهرخ بیانی جنگنده و خسته کرد. مختاری‌فر جای شاهرخ را گرفت و چنگیز با ضدحملاتش در کنار بیژن طاهری دروازه پرسپولیس را تهدید کرد. پرسپولیس در دقایق پایانی عباس کارگر را جای حمید درخشان به میدان فرستاد و تا از سرعت و دوندگی او بهره ببرد اما حتی یک فرصت کامل و صددرصد نصیب سرخ‌ها نشد. استقلال با این برد به صدر جدول رفت و صدر جدول را تا پایان مسابقات حفظ کرده و قهرمان شد.

دیدگاه‌ها