کد خبر : 1273257 | 15 مهر 1394 ساعت 14:33 | 25.9K بازدید | 0 دیدگاه

دسته گل جدید بوکس ایران!

بوکس ایران فقط همین یک مورد را کم داشت. حاشیه و مشکلات در این فدراسیون فراوان وجود دارد.

دسته گل جدید بوکس ایران!
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از روزنامه ایران ورزشی، از شکایت فدراسیون از ملی‌پوش تیم ملی بوکس گرفته تا اختلاف نظرهای شدید بین مربیان تیم ملی باعث شده تا بوکس ایران با به هم ریختگی‌های زیادی روبه‌رو باشد. همه این موارد باعث شد تا وقتی خبر دوپینگی بودن یکی از بوکسورهای تیم ملی مطرح شد این ضرب المثل قدیمی در ذهن ما تداعی شود که «گل بود به سبزه نیز آراسته شد». نزدیک به یک هفته یا شاید هم کمی بیشتر از یک هفته از خبر اعزام نشدن تیم ملی بوکس به مسابقات جهانی می‌گذرد.

خوب به خاطر داریم که آن موقع دلیل اعزام نشدن تیم ملی به مسابقات جهانی از سوی مسوولان فدراسیون بوکس مصدومیت حسن شاهینی عنوان شد. بوکسوری که مصاحبه کرده و نامش را خودش به‌عنوان یک ورزشکار متهم به استفاده از موارد نیروزا بر سر زبان‌ها انداخته است. مسوولان فدراسیون بوکس عنوان کردند که با سه بوکسور می‌توانیم به رقابت‌های جهانی اعزام شویم که یکی از این سه بوکسور هم با مصدومیت روبه‌رو است به همین دلیل هم ترجیح می‌دهیم که تیم را به مسابقات جهانی اعزام نکنیم.

حالا بعد از حدود 10 روز مشخص شد که حسن شاهینی مصدوم نبوده بلکه دوپینگی بوده و به همین دلیل نمی‌تواند به مسابقات جهانی اعزام شود. فدراسیون بوکس هم به همین دلیل تصمیم گرفته که در غیاب شاهینی دو بوکسور دیگر را هم به مسابقات جهانی اعزام نکند. این می‌تواند یک زنگ خطر جدی برای بوکس ایران باشد که مسوولان فدراسیون باید آن را جدی بگیرند.  در بوکس حاشیه به اندازه کافی وجود دارد و بهانه‌های زیادی هم برای بی توجهی به این رشته وجود دارد و لازم است که با یک برنامه‌ریزی صحیح از به وجود آمدن بهانه جدیدی برای بی توجهی به این رشته جلوگیری شود. متاسفانه در ورزش ایران هر از گاهی مشکلاتی از این قبیل رخ می‌دهد.

از ورزشکار گرفته تا رییس فدراسیون سعی می‌کنند دیگری را مقصر جلوه بدهند در حالی‌که هر یک از عوامل به اندازه خودشان در این ماجرا مقصر هستند و قطعا شخص ورزشکار بیش از همه در این قصور سهم دارد. به طور مثال اگر بخواهیم بدانیم سهم فدراسیون بوکس به‌عنوان متولی این ورزش در به وجود آمدن این ماجرا چقدر است باید به این نکته اشاره کنیم که اگر فدراسیون کمی امکانات داشت و با برنامه فعالیت می‌کرد هیچ گاه ورزشکار برای تامین مکمل خود نیاز نبود به سراغ یک فرد خارج از مجموعه فدراسیون برود و احیانا با مبلغی ارزانتر مکملی را تهیه کند که از کیفیت خوبی برخوردار نیست. بنابرین به طور واضح مشخص است که اگر بخواهیم سرنخ را بگیریم آنگاه تعداد زیادی از مقصران این پدیده شوم صف خواهند کشید و این وظیفه فدراسیون است که ضمن پذیرفتن کوتاهی‌های احتمالی خود برای کمتر کردن این پدیده تلاش کند.

دیدگاه‌ها