کد خبر : 1273260 | 15 مهر 1394 ساعت 14:38 | 20.4K بازدید | 0 دیدگاه

شاهینی: باید ثابت کنم بیگناهم

مربی‌ام مکمل تقلبی به من داده است

دوپینگی اعلام شدن یک بوکسور باعث شد تا این ورزش رزمی وارد حاشیه جدیدی شود.

مربی‌ام مکمل تقلبی به من داده است
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از روزنامه ایران ورزشی، هر چند که بوکسور تیم ملی در این راه مربی‌اش را مقصر می‌داند: «علاوه بر داروی سرماخوردگی مکمل کربو پروتیین مصرف کرده‌ام که گویا تقلبی بوده و حالا نمی‌دانم که دلیل مثبت اعلام شدن تست دوپینگ من به کدام یک از آنها ارتباط دارد. مکمل کربوپروتیین توسط مربیان استانی‌ام به من داده شده و گویا آنها نیز در جریان نبوده‌اند که این مکمل تقلبی است. حالا آنها پیگیر هستند و قرار است از فروشنده شکایت کنند.»

بوکسور تیم ملی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد این موضوع ارتباطی به مصرف داروهای سرماخوردگی داشته باشد یا خیر، ادامه داد: «با سرماخوردگی که داشتم داروهای آنتی‌بیوتیک مصرف کرده‌ام و حالا نمی‌دانم آنها روی مثبت اعلام شدن تست دوپینگم تأثیر داشته‌اند یا خیر.»
شاهینی در پاسخ به این سوال که آیا در این مدت داروهای نیروزا مصرف کرده‌ یا خیر، خاطر نشان کرد: «به هیچ عنوان داروهای نیروزا مصرف نکرده‌ام. من تنها دو سه کیلو نیاز به افزایش وزن داشته‌ام به همین دلیل از مکمل استفاده کردم که متأسفانه مکمل تقلبی از آب در آمده است. باید طی یکی دو روز آینده راهی تهران شوم و با مسوولان فدراسیون صحبت کنم. باید ثابت کنم که بیگناه هستم. امیدوارم که آنها محرومیتی برایم در نظر نگیرند.

احتمال محرومیت 2 تا 4 ساله بوکسور تیم ملی

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ از احتمال محرومیت یکی از بوکسورهای تیم ملی به دلیل مصرف ماده نیروزا از 2 تا 4 سال خبر داد. این خبر در حالی منتشر می‌شود که سخنگوی ستاد مبارزه با دوپینگ از بردن نام ورزشکار متخلف خودداری می‌کند اما این ورزشکار خودش در مصاحبه‌های مختلفی شرکت کرده و باعث شده تا نامش بر سر زبان‌ها بیفتد. رامین طباطبایی پس از مثبت اعلام شدن نمونه دوپینگ بوکسور تیم ملی گفت: «برای مشخص شدن میزان محرومیت این بوکسور هفته آینده جلسه شورای صدور رای تشکیل خواهد شد که پس از تشکیل جلسه، میزان محرومیت این بوکسور اعلام خواهد شد.» طباطبایی ادامه داد: «این بوکسور به دلیل استفاده از ماده ممنوعه آنابولیک به احتمال زیاد میزان محرومیتش 2 تا 4 سال خواهد بود. البته در صورتی که این بوکسور بتواند در جلسه شورای صدور رای مدارک مستندی دال بر تخفیف محرومیتش ارائه دهد، به احتمال زیاد این بوکسور میزان محرومیتش کاهش پیدا خواهد کرد که این بستگی به مدارکی دارد که این بوکسور بتواند در جهت دفاع از خود به شورا ارائه دهد.» طباطبایی همچنین تاکید کرد: «تا زمانی که وضعیت این بوکسور در شورای صدور رای مورد بررسی قرار نگیرد از اعلام اسم این بوکسور امتناع می‌کنیم.»

شاهینی می‌توانست سهمیه حضور در المپیک را کسب کند

ناطق نوری: دوپینگ باعث شد تیم به قطر نرود
احمد ناطق نوری مثبت اعلام شدن تست دوپینگ یکی از بوکسورهای اعزامی به مسابقات جهانی را تایید کرد. احمد ناطق نوری رییس فدراسیون بوکس در این باره گفت: «متأسفانه یکی از بوکسورهای ما به دلیل مطلع نبودن از دارویی که مصرف می‌کند دچار اشتباه شده و تست دوپینگ او از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی مثبت اعلام شده است، گویا عدم آشنایی او با داروهایی که مصرف می‌کند باعث شده تا تست او مثبت اعلام شود و به همین دلیل ما اجازه ندادیم او به مسابقات جهانی اعزام شود.» ناطق نوری درباره ارتباط این ماجرا با اعزام نشدن تیم ملی به مسابقات جهانی ادامه داد: «به خاطر اینکه ما نمی‌خواستیم آبروی کشورمان در دنیا برود ناچار شدیم حسن شاهینی را به رقابت‌های جهانی قطر اعزام نکنیم. متأسفانه او دارویی را به دلیل سرما خوردگی مصرف کرده بود که یکی از داروهای ممنوعه است و حالا ناخواسته اتفاقی برای او رخ داده که برای ما شوک‌ آور است.»  رییس فدراسیون بوکس خاطر نشان کرد: «حسن شاهینی یکی از شانس‌های کسب مدال در مسابقات جهانی قطر بود و ما روی او حساب ویژه‌ای باز کرده بودیم. او می‌توانست سهمیه حضور در المپیک برزیل را کسب کند که متأسفانه اتفاق بدی برای او رخ داد. به هر حال دو نفر دیگر هم با توجه به اتفاقی که برای شاهینی رخ داد به این رقابت‌ها اعزام نشدند.»

دیدگاه‌ها