کد خبر : 1273284 | 15 مهر 1394 ساعت 15:39 | 33.6K بازدید | 9 دیدگاه

تلاش منجر به شکست نویدکیا (یادداشت)

با گذشت چند روز از اعلام خداحافظی محرم نویدکیا به نظر می‌رسد که تلاش کاپیتان سپاهان برای بازگرداندن آرامش از دست رفته به این تیم با شکست مواجه شده زیرا بیانیه او از یک طرف هواداران را بیش از پیش ناآرام کرده و از طرف دیگر مسئولان باشگاه را به چالش پاسخگویی هرچه بیشتر به رسانه‌های منتقد گرفتار کرده است.

تلاش منجر به شکست نویدکیا (یادداشت)
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایمنا، اتفاقات بعد از بازی با صبا و معترض شدن عده‌ای از هواداران سپاهان به حسین فرکی به بهانه اولین باخت این تیم در فصل جدید محرم نویدکیا را که تا پیش از آن سیاست سکوت در پیش گرفته بود به این جمع‌بندی رساند که باید برای بازگرداندن آرامش به سکوها سکوتش را شکسته و ضمن دعوت از هواداران برای حمایت از تیم خداحافظی خود را از سپاهان اعلام نماید.

از همان لحظه انتشار این بیانیه هم، در این باره که آیا نویدکیا در تلاش برای بازگرداندن آرامش به سپاهان راه درستی را انتخاب کرده یا نه تردیدهایی جدی وجود داشت. با گذشت چند روز و فعل و انفعالات روزهای اخیر اکنون معلوم شده که اعلام کناره‌گیری از سپاهان اگرچه از نظر خود نویدکیا نقطه پایانی داستان به حساب می‌آمده اما نه از دید هواداران و نه از نگاه رسانه‌ها اینگونه نبوده است.

اولین پیامد این خداحافظی امنیتی شدن فضای تمرینات سپاهان بود. ناراحتی و اندوه هواداران شوکه‌شده از یک طرف و نگرانی باشگاه از برخوردهای احتمالی برخی از هواداران از طرف دیگر دست به دست هم داد تا در روزهای پس از خداحافظی کاپیتان، شرایط عجیب و غریب و کم‌سابقه‌ای بر فضای تمرینات این تیم حاکم شود. صحبت از تجمع تعدادی از هواداران مقابل شورای شهر که ظاهرا در ادامه به حضور در محل باشگاه منجر شده تنها یکی از پیامدهای ناشی از این خداحافظی بوده است.

دغدغه‌های ناتمام مرتبط با هواداران ناراضی از این وضعیت اما پایان ماجرا نیست زیرا رسانه‌های به خصوص خارج از اصفهان نحوه تعامل باشگاه با محرم را به عنوان مصداق بارز بازیکن سالاری ارزیابی کرده و طی روزهای اخیر این موضوع را دستمایه‌ای برای انتقاد از مدیران سپاهان قرار داده‌اند. می‌توان گفت تحلیلی که بیرون از اصفهان نسبت به رفتار محرم وجود دارد با برداشتی که خود اصفهانی‌ها از ماجرا دارند تا حدود زیادی متفاوت است و همین تفاوت نگاه هم برای باشگاه به اندازه کافی چالش‌برانگیز خواهد بود.

بیانیه مبهم و رمزآلود محرم البته یک دردسر جانبی دیگر هم داشته و آن اینکه اعلام کناره‌گیری نویدکیا از سپاهان که با هدف حفظ آرامش صورت گرفته از نگاه خیلی‌ها به مثابه خداحافظی دائمی تلقی شده و بسیاری را دچار این تصور نموده که کاپیتان سپاهان برای همیشه از فوتبال خداحافظی کرده است. با این اوصاف، به نظر می‌رسد که تلاش محرم برای آرام‌تر کردن اوضاع نه تنها به شکست انجامیده که همانطور که از همان ابتدا هم قابل پیش‌بینی بود نتیجه‌ای کاملا برعکس داشته است. شاید کاپیتان سپاهان برای بازگرداندن آرامش به تیم محبوبش چاره‌ای نداشته باشد جز اینکه سیاست خود را عوض کند.

دیدگاه‌ها