کد خبر : 1273296 | 15 مهر 1394 ساعت 16:13 | 32.3K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش روز:

فوتبال اسپانیا در خطر تسخیر توسط چینی ها

نفوذ چینی ها در فوتبال اسپانیا به یک مبحث داغ در فوتبال این کشور تبدیل شده است. از خرید حق پخش مسابقات لالیگا گرفته تا خرید بخشی از سهام باشگاه های بزرگ اسپانیا.

فوتبال اسپانیا در خطر تسخیر توسط چینی ها
به گزارش "ورزش سه"، خرید بخش اعظمی از سهام باشگاه‌های شاغل در لالیگا، دسته دوم و آکادمی‌های بین المللی فوتبال در اسپانیا  و نیز خرید چندین و چند ورزشگاه مجهز در بارسلونا، مادرید و والنسیا بخشی از فعالیت‌های چین در فوتبال اسپانیا است. به اینها فروش حق پخش مسابقات لالیگا به شبکه های عرب زبان و نیز NTV را با دو برابر قیمت خریداری شده اضافه کنید که سود هنگفتی را از آن چینی ها کرده است.
 
نشریه آ اس، با اشاره به نفود چینی ها در 16 تیم فوتبال اسپانیایی، در همین زمینه گزارش داد:"باشگاه اتلتیک بیلبائو در اختیار بانک ملی چین بوده و سهام این باشگاه به صورت کامل به این بانک بین المللی واگذار شده است."

نفوذ چینی ها در اتلتیکو مادرید:


باشگاه اتلتیکومادرید نیز توسط وانگ جیانلین مرد هشتم ثروت در جین به صورت کامل خریداری شده اما مدیرعامل باین باشگاه، سرزو دوست ندارد این موضوع رسانه‌ای شود چرا که برای او چندان جالب نیست که با رای هواداران انتخاب شده باشد و به جای او یک مدیر دیگر تصمیم بگیرد.
 
بارسلونا :

باشگاه بارسلونا توسط دو کمپانی بزرگ به نام‌های OPPO و Suning بیش از 60 درصد از سهامش را از دست داده و سهامی که روزگاری به صورت کامل در اختیار مردم بود امروز دیگر در اختیار دو شرکت نه چندان مطرح چینی است.
 
بتیس،سلتا، دپور، ایبار، مالاگا :

باشگاه رئال بتیس در ظاهر حامی مالی به نام "هواوی" دارد اما حقیقت این است که این کمپانی تولید محصولات الکترونیکی کل سهام بتیس را یک جا خریداری کرده و مالک فصل آینده این باشگاه یک چینی خواهد بود.
 باشگاه‌های سلتاویگو، دپورتیوو لاکرونیا، ایبار و مالاگا نیز بیش از 50 درصد از سهام خود را به شرکت‌های کوچک و بزرگ چینی واگذار کرده‌اند.

 رئال مادرید

شرکت چینی لویوئان که در زمینه تولید خودروهای برقی فعالیت دارد، به اولین شرکت در کشور چین تبدیل شد که با رئال مادرید قرارداد همکاری منعقد کرده و بدین ترتیب به یکی از اسپانسرهای این باشگاه تبدیل شد.
امیلیو بوتراگنیو، مدیر ارتباطات باشگاه رئال مادرید، فروردین ماه با حضور در پکن، قراردادی رسمی با کمپانی لویوئان امضا کرد. بوتراگنیو در همین رابطه گفته بود:" بسیار مفتخریم که اولین قرارداد همکاری رئال مادرید در کشور چین را با شرکت لویوئان به امضا رسانده ایم و این قدم اول در راه توسعه همکاری بلندمدت ما در کشور چین و لویوئان خواهد بود.برای رئال مادرید این قرارداد مایه افتخار است."

مرداد امسال نیز رئال مادرید با کمپانی بزرگ "علی بابا"، قرارداد همکاری امضا کرد تا به عنوان اولین باشگاه فوتبال در آسیا، فروشگاه آنلاین رسمی داشته باشد. در کشور چین 600 میلیون نفر از طریق اینترنتی اقدام به خرید و فروش می کنند و رئال با هدف قراردادن این بازار بزرگ، گامی دیگر به سمت حفظ عنوان باارزش ترین باشگاه دنیا برداشت.
کار به جایی رسیده است که روزنامه مارکا به عنوان یکی از اسپانسرهای ورزشگاه برنابئو، مجبور است از نیم فصل دوم لالیگا، جای خود را یکی از روزنامه‌های ورزشی چین بدهد.

دیدگاه‌ها