کد خبر : 1273342 | 15 مهر 1394 ساعت 19:08 | 98K بازدید | 2 دیدگاه

اختصاصی ورزش سه

همه گلزنان کی‌روش در تیم ملی ایران

از اولین بازی تیم ملی ایران تحت سرمربیگری کارلوس کی روش در تاریخ 26 تیرماه 90 و در برابر تیم ملی ماداگاسکار تاکنون، 33 بازیکن برای تیم ملی گلزنی کردند.

همه گلزنان کی‌روش در تیم ملی ایران
به گزارش "ورزش سه"، در حالیکه 1532 روز از نشستن کارلوس کی روش روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران می گذرد، در بازی های این تیم، 33 بازیکن تیم ملی اقدام گلزنی کردند که در این میان نام 14 مهاجم، 14 هافبک و 5 مدافع به چشم می خورد.

گوچی؛ زهردارترین بازیکن تیم کی روش، 13 گل

رضا قوچان نژاد که به عنوان یکی از بازیکنان موسوم به دورگه ها، با جنجال فراوان توسط کی روش به تیم ملی دعوت شد، بعد از بازی های ابتدایی خود به همه منتقدان جواب محکمی داد و به نوعی خود را به عنوان زهردارترین مهاجم تیم ملی سال های اخیر و پس از علی دایی تثبیت کرد. در بازی با تیم ملی لبنان له عنوان اولین بازی تیم ملی برای رسیدن به جام ملت های آسیا و در دیداری که تیم ملی توانست با 5 گل به پیروزی برسد، موتور گلزنی گوچی با 2 گل روشن شد.

1001521

اوج درخشش گوچی، سه بازی سخت و طاقت فرسای تیم ملی برای رسیدن به جام جهانی بود و در این سه بازی سخت در برابر تیم های قطر، لبنان و کره جنوبی به گلزنی پرداخت و تیم ملی را به جام جهانی فرستاد. وی در آن روزها در 5 دیدار رسمی پیاپی برای ایران گلزنی کرد. گل صعود به جام جهانی و تنها گل ایران در این جام، ماندگارترین گل های گوچی خواهد بود.
تیم های ملی لبنان (4 بار)، تایلند(2 بار)، قطر، کره جنوبی، گینه، ترنیداد و توباگو، بوسنی و هرزگوین، امارات و عراق تیم هایی بودند که مهاجم باشگاه چارلتون انگلیس دروازه آنها را باز کرد.

نکونام؛ کاپیتان گلزن، 12 گل

کاپیتان خداحافظی کرده تیم ملی فوتبال ایران در دوران حضور کی روش، دومین بازیکن گلزن تیم ملی محسوب می شود، جواد نکونام 12 گل از 39 گل ملی خود را زمان حضور این مربی به ثمر رسانده است. چهارمین بازی حضور کی روش در ایران، آغاز گلزنی های جواد برای وی بود، او در بازی برابر تیم اندونزی از مرحله مقدماتی جام جهانی توانست دوبار دروازه حریف را باز کند.

1026247

پس از آن، نکونام که پنالتی زن اول تیم ملی نیز محسوب می شد و تعدادی از گل های خود را نیز با ضربه پنالتی به ثمر رسانده بود، به تناوب در بازی مختلف دروازه حریفان ایران را باز می کرد که به عنوان مهم ترین و ماندگارترین آنها می توان به گل حساس او در بازی مقابل کره جنوبی و در مقدماتی جام جهانی، هت تریک وی در برابر لبنان و رقابت های مقدماتی جام ملت های آسیا والبته گل های او در برابر تیم های شیلی و سوئد(بازی خداحافظی وی) اشاره کرد.
کاپیتان تیم ملی ایران و هافبک وقت باشگاه اوساسونا اسپانیا در این دوره دروازه تیم های لبنان(5 بار)، اندونزی(3 بار)، فلسطین، کره جنوبی، شیلی و سوئد را باز کرد.

سردار؛ آغاز طوفانی، 8 گل

مهاجم جوان تیم ملی فوتبال ایران که این روزها و با مصدومیت گوچی، مشغول ترک تازی در تیم ملی فوتبال ایران است آماری قابل توجه را تاکنون از خود برجا گذاشته است، سردار آزمون که یکی از آخرین خط خورده های کارلوس کی روش، برای جام جهانی بود این روزها با زده 8 گل در 12 بازی ملی آماری فوق العاده از خود ثبت کرده است.

1001139

بازی های دوستانه تیم ملی، پیش از جام ملتهای آسیا را می توان اولین گل های رسمی ملی سردار دانست، وی در برابر تیم های کره جنوبی و عراق با گل هایش مقدمات پیروزی ایران را فراهم آورد. این مهاجم جوان باشگاه روستوف روسیه، درخشش اصلی خود را با زدن چند گل زیبا در جام ملت های آسیا آغاز کرد و در مقدماتی جام جهانی که این روزها تیم ملی درگیر آن است نیز ادامه داد.
گوام(2 بار)، عراق(2 بار)، کره جنوبی، قطر، ترکمنستان هند تیم هایی بودند که توسط این مهاجم دروازه خود را باز شده دیدند.

انصاری فرد؛ این روزها دور از تیم ملی، 7 گل

مهاجم اردبیلی فوتبال ایران که توسط علی دایی در لیگ برتر معرفی شد و اولین گل ملی خود را در اولین بازی ملی و در تیم ملی افشین قطبی به ثمر رساند، چهارمین گلزن تیم کارلوس کی روش لقب می گیرد. کریم انصاری فرد که مدت هاست به ثابت در تیم ملی به میدان نمی رود، با زدن دو گل به مالدیو در دومین دیداری که کی روش روی نیمکت تیم ملی می نشست، گلزنی های خود را استارت زد.

1030780

مهاجم تیم پانیونیوس یونان در زمان حضور سرمربی پرتغالی توانست دروازه تیم های مالدیو(2 بار)، فلسطین، بحرین، موریتانی، کویت و آنگولا را باز کند.

دژاگه؛ از جوانان آلمان تا بزرگسالان ایران، 5 گل

اشکان دژاگه یکی از دیگر از بازیکنانی که با اصرار کی روش پایش به تیم ملی فوتبال ایران باز شد در چند سال گذشته یکی از کم نوسان ترین بازیکنان تیم ملی ایران بوده است و علاوه به بازی قابل قبول و فنی در خط هافبک تیم ملی ایران و ارسال پاس گل های متعدد، همیشه چشم به گلزنی نیز داشته است. هافبک سابق تیم ملی زیر 21 سال آلمان و بازیکن سابق تیم های ولسبورگ آلمان و فولهام انگلیس که این روزها در العربی قطر توپ می زند در اولین بازی خود برای تیم ملی و در بازی برابر قطر در مرحله مقدماتی جام جهانی، آغازی طوفانی داشت و در آن دیدار دو بار توانیت دروازه این تیم را باز کند.

1042870

اشکان که در این سال های اسلحه اصلی کی روش بود در 22 بازی ملی خود که در زمان همین سرمربی انجام داد 5 بار توانست برای این تیم گلزنی کند و او این گل ها را در برابر قطر(2 بار)، گوام، لبنان و تایلند به ثمر رساند.

خلعتبری و دهنوی؛ یکی ناکام و دیگری عجیب، 4 گل

محمدرضا خلعتبری و قاسم دهنوی دو بازیکن 4 گل تیم کارلوس کی روش هستند، خلعتبری که در آخرین اردوی تیم قبل از جام جهانی خط خورد و یکی از ناکام ترین بازیکنان سال های اخیر تیم ملی لقب گرفت دیگر رنگ تیم ملی را ندید و قاسم دهنوی نیز که در دوره ای به دلیل درخشش در تیم های مس و تراکتورسازی به تیم ملی دعوت می شد به عنوان یک هافبک دفاعی نهایت استفاده را از آن دوره استفاده کرد و 4 بار توانست در بازی های رسمی دروازه حریفان را باز کند.

944903

خلعتبری اولین در بازی برابر مالدیو برای تیم ملی دوران کی روش گلزنی کرد و با زدن یکی از حساس ترین گل های تیم ملی در برابر ازبکستان در مقدماتی جام جهانی، گل اول بازی دوستانه در برابر تونس و گل اول تیم ملی در بازی لبنان در رقابت های مقدماتی جام جهانی به گلزنی های خود ادامه داد.
دهنوی نیز 4 گل خود در 6 بازی ملی خود را در برابر تیم های تاجیکستان(2 بار)، موریتانی و موزامبیک به ثمر رسانده است.

طارمی؛ مترصد فرار از جمع سه گله ها، شش نفر، 3 گله

مهدی طارمی، سیدجلال حسینی، آندرانیک تیموریان، مجتبی جباری، محمد قاضی و یعقوب کریمی شش بازیکن سه گله تیم ملی در دوران حضور سرمربی پرتغالی هستند که از این جمع و در تیم ملی فعلی سه بازیکن هنوز هم حضور دارند که می توانند با گلزنی در بازی های آینده این تیم خود را از این جمع جدا کنند. مهدی طارمی که آمار استثنایی 3 گل در 4 بازی را از خود برجا گذاشته است تنها بازیکنی است که به عنوان یک مهاجم می تواند خود را تا چند سال آینده در جمع یکی از افراد حاضر در صدر این جدول قرار دهد. مهاجم پرسپولیسی ها سه گل خود را در برابر تیم های هند و گوام(2بار) به ثمر رساند.

1038237

نکته جالب در این جمع زننده اولین گل تیم ملی در زمان سرمربیگری تیم ملی توسط کی روش است. روز 26 تیرماه 90 و در بازی دوستانه برابر ماداگاسکار، تیم ملی ایران با گل سیدجلال حسینی توانست به پیروزی برسد. این مدافع بعدها در بازی مقابل بحرین و تایند نیز برای تیم ملی گلزنی کرد.
کاپیتان فعلی تیم ملی ایران نیز 3 گل از 9 گل ملی خود را در برابر تیم های اندونزی، بحرین و هند به ثمر رسانده است.
بحرین(2 بار) و اندونزی دو تیمی بودند که مجتبی جباری، هافبک فعلی تیم الاهلی قطر در سه بازی پیاپی دروازه آنها را باز کرد.

996440

مهاجم تیم صبا، محمد قاضی نیز در سه بازی دوستانه در برابر تیم های اردن، فلسطین و تونس، سه گل ملی خود را در دوران حضور سرمربی فعلی تیم ملی به ثمر رساند و هافبک استقلالی ها، یعنی یعقوب کریمی نیز تاکنون توانسته است با به ثمر رساندن سه گل در بازی برابر تیم تاجیکستان(2 بار) و کویت نام خود را در این لیست قرار دهد.

مهدی ترابی؛ یک تازه نفس در میان بقیه، هشت نفر، 2 گله

هادی عقیلی، جواد کاظمیان، غلامرضا رضایی، علی کریمی و پژمان نوری دو گله هایی هستند که چندی است به تیم ملی دعوت نمی شوند و احسان حاج صفی، مسعود شجاعی و مهدی ترابی نیز سه بازیکن دو گله ای هستند که هنوز هم در تیم ملی حضور دارند و البته مهدی ترابی را می توان تازه نفس ترین بازیکن در این جمع دانست که در 3 بازی ملی خود توانسته است دو بار دروازه حریفان را باز کند.

1038351

چهار نماینده از تیم فعلی در جمع دوازده نفره یک گله ها

علیرضا جهانبخش، مرتضی پورعلی گنجی، وحید امیری و پژمان منتظری چهار بازیکنی هستند که در جمع یک گله های دوران سرمربیگری کی روش، هنوز هم در این تیم حضور دارند. امیرحسین صادقی، پیام صادقیان، محسن مسلمان، علیرضا عباسفرد، احمد حسن زاده، میلاد میداوودی، محمد غلامی و سعید دقیقی نیز 8 بازیکنی هستند که در دوران حضور سرمربی فعلی به تیم ملی دعوت شدند و توانستند یک گل به ثمر برسانند.

1042871

دیدگاه‌ها