کد خبر : 1273392 | 16 مهر 1394 ساعت 09:28 | 153.3K بازدید | 28 دیدگاه

فاکتورهای برتری این تیم، از نگاه کارشناسان و مربیان عمانی

عمان این گونه بر ایران پیروز می شود! (عکس)

مربیان و کارشناسان حاضر در فوتبال عمان عنوان کرده اند با رعایت ده فاکتور، تیم ملی این کشور می تواند ایران با شکست روبرو کند.

عمان این گونه بر ایران پیروز می شود! (عکس)
به گزارش "ورزش سه"، سازماندهی خطوط سه گانه، کم کردن خطاها، تلاش زیاد، هماهنگی در همه خطوط، اعتماد به نفس، صبر و آرامش، تمرکز فکری، فکر به هواداران، ایده برای بازی های سهل و ممتنع و سرعت بازی، ده فاکتوری بودند که ده مربی و کارشناس عمانی بر لزوم آنها برای غلبه بر ایران، اصرار ورزیدند.
• اصل اول – سازماندهی خطوط سه گانه؛ سهیل الرشیدی

1042896
سهیل الرشیدی یکی از مربیان تیم ملی عمان در مورد خطوط سه گانه عمانی ها در برابر ایران گفت: ما در هر سه خط بازیکنان خوبی داریم، اما تمرکز بیشتر ما روی خط دفاعی مان است، در این چند روز نیز تمرینات مان را در این خط پررنگ تر کرده ایم، دروازه بانی ممتاز به نام علی الحبسی را درون دروازه داریم و جلوی او از عبدالسلام عامر و محمد الشهیه به عنوان دو مدافع جلوزن استفاده می کنیم، محمد المسلمی نیز در مواقع لازم به این دو اضافه می شود. سعی می کنیم درون محوطه جریمه مان به بازیکنان ایرانی فرصت ندهیم.
وی ادامه داد: ایران همواره به بازی قدرتی و قدرت جسمانی معروف بوده است و به همین علت از بازیکنان قدرتی نظیر سعد سهیل در جناح راست و محمد المسلمی در جناح چپ استفاده خواهیم کرد تا جلوی تهاجم ایرانی ها را از دو سوی خط دفاعی مان بگیریم، اما در خط حمله ما نیز عماد الحوستی حضور خواهد داشت که همواره برای دروازه ایران خطرآفرین خواهد بود.

• اصل دوم – کاستن از خطاهای فردی؛ ناصر الحجری

1042897
ناصر الحجری نیز به عنوان یکی دیگر از مربیان تیم ملی عمان عنوان کرد: در بازی برابر ایران باید در خط دفاع باشد و سپس به حمله بپردازیم، تیم ملی ایران در بازی های گذشته همواره توپ و میدان را در اختیار داشته است و ما باید با سرعت دادن به بازی از تسلط آنها کم کنیم، ضمن احترام به حریف باید بگویم تیم ما نیز تیم بسیار خوبی است. 
وی ادامه داد: ما نباید در مقابل ایرانی ها خطاها و اشتباهات فردی زیادی انجام دهیم، زیرا آنها منتظر هستند تا از آن استفاده کنند، در جام جهانی ما دیدیم که ایران چقدر خوب دفاع می کرد و سرعت انتقال توپ آنها از دفاع به حمله چقدر چگونه بود. ما هرگز نباید از یک شیوه برای حمله استفاده کنیم و دائم باید سبک بازی مان را تغییر دهیم و در ضمن نباید توپ و میدان را نیز به ایرانی ها بدهیم.

• اصل سوم – تلاش پشت تلاش؛ ولید السعدی

1042898
ولیعد السعدی که مربی تیم الشباب عمان است درباره بازی این دو تیم و فاکتور مورد نیاز عمانی ها برای پیروزی گفت: ایرانی ها تیم بسیار خوبی هستند و ما نیز بیشتر روی دروازه بان مان تکیه داریم و می توان گفت علی الحبسی نقطه قوت تیم عمان است.
وی ادامه داد:  ضمن اینکه بازیکنان سرعتی ما می توانند با حملات پی در پی و تلاش پشت تلاش خط دفاع ایران را از کار بیاندازند چرا که مدافعان تیم ملی ایران مسن هستند و طبیعی است که کند باشند.

• اصل چهارم – هماهنگی در همه خطوط؛ مسیح هاشل

1042899
مسیح هاشل، کاپیتان سابق تیم ملی عمان که می توان او را هم دوره بازیکنی مانند علی دایی دانست در رابطه با بازی حساس ایران و عمان گفت: تیم ما با مربی فرانسوی اش و بازیکنان باید بدانند ایرانی ها از همه طرف حمله می کنند، بنابراین باید در خطوط سه گانه کاملا هماهنگ باشند، بازیکنان ما باید به سرعت پس از حمله به دفاع برگردند، چرا که در این لحظات ایرانی ها منتظرند تا بازیکنان عمان تعلل کنند. 
وی ادامه داد: ما اگر بتوانیم یک گل وارد دروازه ایران کنیم، راحت تر می توانیم بازی را دامه دهیم چرا که در مقابل تماشاگران خودی بازی می کنیم و همین موضوع باید باعث شود تا بیشتر حمله کنیم وقدرت خودمان را به حریف نشان دهیم.

• اصل پنجم – اعتماد به نفس؛ طالب الرحبی

1042900
طالب الرحبی، کاپیتان سابق تیم ملی عمان با تاکید بر این بازی برای صعود به مرحله بعد مسابقات گفت: ما باید بدون توجه به یک یا دو گل خورده بتوانیم اعتماد به نفس مان را حفظ کنیم و در تمام بازی به دروازه ایران حمله کنیم، البته این را هم باید بدانیم که نتیجه مساوی بهتر از باختن است، مربی فرانسوی مان هم اساس تمرینات را بر سرعت هنگام حمله و تمرکز بر هنگام دفاع نهاده است و بر دقت مدافعان میانی اصرار دارد.
وی ادامه داد: او از بازیکنان کناری خواسته است که به هنگام حمله در کارهای هجومی شرکت کنند و بلافاصله نیز به خط دفاعی تیم برگردند. او تاکید زیادی بر روی ضربات ایستگاهی در تمرینات کرده است. وی همچنین به دروازه بان تیم توصیه کرده است که به هنگام سانتر از جناحین از دروازه خارج شود و توپ را دفع کند و از مدافعین هم خواسته است به هنگام خروج علی الحبسی مواظب دروازه خالی باشند زیرا ایران در حمله از جناحین مهارت زیادی دارد.

• اصل ششم – صبر و آرامش؛ احمد مبارک

1042901
احمد مبارک که یکی از مربیان حال حاضر تیم ملی عمان است درباره این بازی گفت: از بازیکنان تیم ملی عمان خواستیم تا با صبر و آرامش، امتیاز بازی با ایران را به دست بیاورند. آنها باید بدانند در مقابل یک تیم بسیار قوی بازی دارند و سعی کنند مالکیت بیشتر توپ را در اختیار بگیرند. 
وی تاکید کرد: بازیکنان میانی ما وظیفه سنگینی دارند و باید مالکیت توپ را بیشتر در این نقطه از آن عمان کنند،من هم مانند سرمربی مان تاکید زیادی روی عملکرد دفاع میانی مان دارم و از تماشاگران نیز می خواهم در بازی رفت، حضور حداگثری داشته باشند.

• اصل هفتم – تمرکز فکری؛ عبدالعزیز الریاحی

1042902
عبدالعزیز الریاحی، کاپیتان سابق تیم ملی عمان و عضو فعلی کادر فنی این تیم گفت: بازیکنان باید به هنگام بازی با ایران تمرکز خود را کاملا حفظ کنند و قبل و بعد و حین بازی، فقط به این دیدار فکر کنند، آنها تمرینات زیادی انجام دادند و الان وقت آن است که از آنها استفاده کنند. 
وی ادامه داد: بازیکنان ما باید بدانند بازی نود دقیقه است و اصلا در نود دقیقه نباید توپی از دست برود و با عدم تمرکز بازی را به حریف واگذار کنند. ما باید در تمام طول بازی با صبر و تحمل بازی کنیم و نتیجه ای درخور کشورمان را به دست بیاوریم.

• اصل هشتم – بخشش بدون مرز این امتیاز به تماشاگران؛ محمد جمیوب

1042903
محمد جمیوب، یکی دیگر از کاپیتان های سابق تیم ملی عمان در رابطه با این بازی گفت: این دیدار در تاریخ ثبت خواهد شد زیرا شرایط تیم عمان، استثنایی است و بازیکنان ما با تلاش بی وقفه خود در این بازی موفق خواهند شد و با بخشش و هدیه ای بدون مرز و محدودیت این سه امتیاز را به تماشاگران عمانی خواهند داد. 
وی در ادامه گفت: سرمربی مجرب تیم ما تمرینات بسیار خوبی را برای بازیکنان عمان پیش بینی کرده بود و آنها نیز هم قسم شدند تا در همان نیمه اول کار را تمام کنند. هرچند این بازی آسانی نخواهد بود و نتیجه گیری برابر ایرانی ها نیازمند تمرکز بالای ذهنی است، من امیدوارم با پیروزی در این بازی به صدر جدول این گروه برویم.

• اصل نهم – توجه به سهل و ممتنع بودن این بازی؛ یونس الدوحانی

1042904
یونس ماجد الدوحانی، از مربیان حاضر در لیگ عمان گفت: این بازی بدون شک دیدار بسیار سختی خواهد بود قطعا شیوه و تاکتیک خاصی را برای پیروزی می طلبد. این بازی را می توان یک دیدار سهل ممتنع دانست چرا که پیروزی در این بازی دست یافتنی به نظر می رسد اما برای آن باید سختی کشید. 
وی ادامه داد: ما می دانیم ایرانی ها بسیار قوی هستند و مربی ما نیز پیش بینی های لازم را انجام داده است و در بازی نیز بازیکنان ما نباید اجازه دهند ایرانی ها به دروازه خودی نزدیک شوند.

• اصل دهم – سرعت بازی؛ سلیمان خایف

1042905
سلیمان خایف که یکی دیگر از مربیان تیم ملی عمان است درباره بازی این تیم در برابر ایران می گوید: بازی ایران در برابر گوام نقاط ضعف و قوت این تیم را نشان داد و ما می دانیم ایرانی ها تمرکز بسیار زیادی روی بازی از جناحین دارند، با تمرینات خوبی که انجام دادیم تصمیم داریم این مسیر را برای آنها مسدود کنیم. 
وی در ادامه گفت: ما همچنین می دانیم که آنها در مرکز دفاعی کند هستند و دو دفاع میانی ایران در مقابل بازیکنان ما ناتوان هستند، ما باید ضمن نگه داشتن خط میانی، بازیکنان ایران را در جناحین به شدت کنترل کنیم. بازیکنان ما در بازی های قبل توپ های ساده ای را درون دروازه خود دیدند ولی سرمربی فرانسوی ما از آنها خواسته است که در این بازی نهایت سرعت خود را در انجام حرکات انفرادی و تیمی نشان دهند و در نهایت صدر جدول را در اختیار بگیرند.

دیدگاه‌ها