کد خبر : 1273671 | 17 مهر 1394 ساعت 16:07 | 39.1K بازدید | 0 دیدگاه

نکته‌هایی از روز آخر دور رفت مقدماتی جام‌جهانی

اردن شگفتی‌ساز شد، عربستان بازگشت

مسابقات مقدماتی جام‌جهانی در آخرین روز دور رفت آسیا، شاهد اتفاقات جالبی بود و تیم‌های غرب آسیا با بردها و باخت‌ها و رکوردهایشان پروسرصدا بودند.

اردن شگفتی‌ساز شد، عربستان بازگشت
به گزارش "ورزش سه"، نکاتی از این مسابقات را به صورت گزیده از نظر می‌گذرانیم.

1. اردن در خاک خود برابر تیم‌ ملی استرالیا که 8ماه قهرمان جام‌ملت‌های آسیا شده بود، با نتیجه 2 بر صفر برنده شد. اردن غول کش بزرگان آسیا در دهه گذشته بوده که پیروزی برابر تیم‌های مثل ایران را هم تجربه کرده است. درگروه اردن این تیم بالاتر از استرالیا قهرمانی دور رفت را به دست آورده است.

2. عربستان که طی 5 سال گذشته از قدرت معمول خود در سطح ملی به دور مانده با پیروزی برابر امارات که یکی از تیم‌های مرحله نیمه‌نهایی و تیم سوم آسیا در جام ملت‌ها بوده به قدرت بازگشته و علیرغم یک بازی کمتر با 9 امتیاز از 3 بازی صدرنشین گروه خود شده است.

3. به جز عربستان تیم‌های ملی قطر و کره‌جنوبی هم صددرصد امتیازات خود را گرفته و با کسب 12 امتیاز از 4 بازی در صدر گروه‌های خود قرار دارند.

4. قطر نه تنها با 20 گل بهترین خط حمله تیم‌های آسیایی را در مسابقات مقدماتی جام‌جهانی دارد، بهترین برد این مرحله را هم به دست آورده است. قطر برابر بوتان 15 گل زده و رکوردی خوب را از خود بجای گذاشته است. آنها در بازی اخیرشان هم چین را شکست دادند.

5. بدترین نتیجه را در تیم‌های غرب آسیا و مدعیان سنتی صعود در سالیان اخیر را بحرین به دست آورد. بحرین در منامه برابر ازبکستان 4 ـ صفر شکست خورد که بدترین باخت آنها در خانه و در سالیان قرن 21 به شمار می رود.

6. از بزرگان آسیا استرالیا، چین، امارات و بحرین مهمترین بازنده‌های گروه خود بوده‌اند.

7. بحرین در گروه مرگ بعد از تیم‌های ملی کره‌شمالی، ازبکستان و فیلیپین، 3 امتیاز در 4 بازی کسب کرده و شانس اندکی برای صعود دارد. بحرین هیچگاه اینقدر ضعیف عمل نکرده است.

8. رتبه چین هم در گروهش شایسته نیست، بخصوص اینکه هنگ‌کنگ که یکی از شهرهای این کشور است و به عنوان منطقه آزاد اقتصادی تحت قیمومیت کشور چین است بالاتر از این کشور بزرگ و پرجمعیت در رده سوم گروه قرار دارد. در این گروه کشور قطر صدرنشین رقابت‌هاست.

9. ایران هم برابر عمان به تساوی رسید تا با 2 برد و 2 تساوی از حیث نتیجه‌ کم امتیازترین تیم محسوب می‌شود.

10. کشورهای گوام، فیلیپین و فلسطین مافوق انتظار ظاهر شده و پدیده این مرحله از مسابقات بین آسیایی‌ها بوده‌اند.

دیدگاه‌ها