کد خبر : 1273708 | 17 مهر 1394 ساعت 18:14 | 8.8K بازدید | 0 دیدگاه

دقیقی:درفوتبال به قلب وعروق فشار زیادی می‌آید

مهاجم گسترش فولاد معتقد است بازیکنان تحت فشار زیادی از لحاظ روحی و جسمی قرار دارند و به طور کل ورزش حرفه‌ای آسان انجام نمی‌گیرد.

دقیقی:درفوتبال به قلب وعروق فشار زیادی می‌آید
به گزارش "ورزش سه"، سعید دقیقی در ابتدای صحبت‌هایش در مورد درگذشت هادی نوروزی گفت: مرگ ناگهانی هادی فوتبالیست محبوب پرسپولیس همه ما را ناراحت کرد. این ضایعه بزرگ را به جامعه ورزشی و خانواده هادی تسلیت می‌گویم و امیدوارم ما را نیز در غم خودشان شریک بدانند و خدا بهشان صبر و طول عمر با عزت بدهد.

فوتبال یکی از خشن‌ترین ورزش‌هاست
وقتی یک جوانی مثل هادی نوروزی اینگونه در 30 سالگی از بین می‌رود و دچار چنین اتفاقی می‌شود می‌توان راجع به این موضوع بحث کرد. فوتبال یکی از خشن‌ترین ورزش‌ها به شمار می‌آید. در فوتبال ما دو صدمتر، دو استقامت، پرش، درگیری تن به تن و تکل داریم که شاید نمونه‌اش را در ورزش‌های رزمی نبینیم. تمام این‌ها تاثیرات زیادی روی روح و جسم می‌گذارد و باعث استرس می‌شود بخصوص هادی که یک بازیکن تودار بود و به دلیل محجوبیتی که داشت خیلی از صحبت‌ها را مطرح نمی‌کرد و به همین دلیل استرس‌هایش تخلیه نمی‌شد. با توجه به اینکه نوروزی کاپیتان پرسپولیس بود، با توجه به نتایج اخیر این تیم فشار زیادی را متحمل می‌شد. بنابراین یکی از دلایل مرگش را می‌توان همین‌هایی دانست که بیان کردم. در ورزش فوتبال ما بیشتر به سیستم قلب و عروق فشار می‌آوریم. برعکس اینکه خیلی از مردم فکر می‌کنند یک ورزشکار حرفه‌ای به دنبال سلامتی است، ورزش حرفه‌ای با بحث سلامت جسمی جور درنمی‌آید.

با تراکتور قهرمان شدیم و بیشتر پولمان مانده است
ورزش حرفه‌ای به دلیل فشارهایی که به یک بازیکن در دوران جوانی یا بعدها که فوتبالش تمام شد می‌آورد، باعث بروز آسیب‌های آنچنانی در بدن ورزشکار می‌شود. بازیکنانی که الان پیشکسوت شده‌اند، قطعا دردهایی را در مفاصل خود حس می‌کنند. نمونه‌های زیادی از این مثال در بین پیشکسوتان داریم زیرا ما شغل بسیار سختی داریم و به دلیل استعدادی که خداوند به ما داده است، با تمام توانمان جنگیده‌ایم و اگر هم الان فوتبالیست‌ها درآمدی دارند که خیلی‌ها می‌گویند زیاد است، با توجه به استعدادی که خداوند داده، تلاشی که می‌کنند و حتی با جانشان بازی می‌کنند، زیاد هم نیست ولی این را هم در نظر بگیرید که یک فوتبالیست علاوه بر مالیات و مخارج متفرقه در بسیاری از موارد تمام پول قرارداد خود را نمی‌گیرد. برای مثال ما در تیم تراکتور برای اولین بار قهرمان ایران شدیم ولی هنوز مقدار بسیاری از پولمان را طلب داریم وای به حال تیم‌هایی که نتیجه نگرفته‌اند.

توقعات از ما بالاست
وقتی یک نفر از یک خانواده با تلاش شبانه روز یک فوتبالیست می‌شود، همه از خانواده گرفته تا اقوام نزدیک و مردم از او توقع دارند. خدا را بابت استعدادی که به ما داده تا در این مسیر قرار بگیریم و همچنین اعطای روزی با برکت شکر می‌کنیم. ما می‌توانیم علاوه بر خانواده خودمان به وسیله فوتبال خواهر، برادر و خیلی از اقشار کم درآمد را در مسیر زندگی آبرومند قرار بدهیم.

خراب کردن ذهنیت جامعه یعنی مرگ فوتبال
تا زمانی که ما ذهنیت جامعه را نسبت به فوتبال و فوتبالیست بد جلوه می‌دهیم، هیچ وقت نمی‌توانیم فضای ورزشگاه‌هایمان را سالم و پاک و عاری از بی‌احترامی کنیم چون ذهنیت هواداران را قبلا خراب کرده‌ایم و این باعث قهر تماشاگران از فوتبال و دلزدگی آنها می‌شود و این یعنی مرگ فوتبال. متاسفانه در حال حاضر همه به دنبال بداخلاقی‌های فوتبال هستیم و مدام می‌گوییم چه کسی خالکوبی کرده، چه کسی قلیان کشیده، چه کسی مشکلات اجتماعی و غیره ایجاد کرده؟ در نکوهش این رفتارها شکی نیست ولی ای کاش نصف این تلاش‌ها برای نشان دادن کارهای نیک و رفتارهای پسندیده و کارهای خیر و خوبی که فوتبالیست‌ها می‌کنند هم انجام می‌شد تا ذهنیت مردم نسبت به این قشر فرق می‌کرد.

نیازمند حمایت باشگاه هستیم
ما در عباس آباد مازندران اردویی برگزار کرده‌ایم. اهدافی داشتیم مبنی بر انجام تمرینات هوازی، بی‌هوازی و سرعتی که به نحواحسن انجامشان دادیم. امیدوارم با برگشت به تبریز بتوانیم شرایط خودمان را ایده آل کنیم. برای مسابقات آماده شویم و به جایگاهی که مدنظر کادرفنی و مدیریت باشگاه است برسیم. تیم ما آمیخته‌ای از بازیکنان جوان و باتجربه است. بازیکنانی که چند سال کنار هم بوده‌اند و الان یکسری جوان نیز به جمعشان اضافه شده. در راس امور هم آقای زنوزی به عنوان مالک باشگاه تمام تلاشش را انجام می‌دهد. امیدوارم در ادامه هم از ما حمایت کنند تا ما نیز بتوانیم خواسته‌های مدنظر را برآورده کنیم.

در امر گلزنی موفق نبودم و ناراحت هستم
در این فصل در امر موقعیت‌سازی موفق بودم اما در امر گلزنی نه و بابتش خیلی ناراحت هستم. امیدوارم خدا کمک کند تا در این امر هم موفق باشم و خودم نیز تمام تلاشم را می‌کنم تا در ادامه کار بتوانم مهره موثری برای تیم و از خودم رضایت داشته باشم.

دیدگاه‌ها