کد خبر : 1273758 | 18 مهر 1394 ساعت 08:58 | 2.1K بازدید | 0 دیدگاه

جام جهانی گرجستان

صعود سه شمشیرباز ایران به جدول 64 نفره

روز نخست مسابقات شمشیربازی جام جهانی گرجستان با صعود علی پاکدامن، مجتبی عابدینی و محمد رهبری به جدول 64 نفره همراه بود.

صعود سه شمشیرباز ایران به جدول  64 نفره
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، مسابقات شمشیربازی جام جهانی گرجستان در اسلحه سابر از روز جمعه با حضور ۱۵۶ شمشیربازی از ۳۱ کشور در تفلیس آغاز شد. در روز نخست این رقابت ها دیدارهای مرحله گروهی انفرادی برگزار شد که طی آن سه شمشیرباز کشورمان موفق به صعود به جدول ۶۴ نفره شدند.

در چارچوب این روز از رقابت ها علی پاکدامن حریفانی از ایتالیا، آمریکا، انگلیس، ژاپن و اسپانیا را در مرحله مقدماتی شکست داد و موفق شد به طور مستقیم راهی جدول ۶۴ نفره شود. مجتبی عابدینی نیز پس از کسب پنج پیروزی برابر نمایندگان ژاپن، اتریش، گرجستان، جزایر ورجین و انگلیس در مرحله مقدماتی موفق شد در مرحلع حذفی حریفی از اسپانیا را شکست دهد و راهی جدول ۶۴ نفره مسابقات شود.

محمد رهبری دیگر نماینده راهیافته ایران به جدول ۶۴ نفره مسابقات جام جهانی گرجستان است. رهبری این صعود را به واسطه شکست دادن نمایندگان فر انسه، روسیه، هنگ کنگ و آذربایجان در مرحله مقدماتی و غلبه بر حریفی از آمریکا در جدول ۹۶ نفره به دست آورد ضمن اینکه رهبری در جدول ۱۲۸ نفره مسابقات نیز با قرعه استراحت روبرو بود.

فرزاد باهرارسباران، محمد فتوحی و سجاد پورسلمان دیگر نمایندگان ایران در رقابت های شمشیربازی جام جهانی گرجستان هستند که از صعود به جدول ۶۴ نفره بازماندند. در این رقابت ها ارسباران در مرحله مقدماتی نمایندگان کانادا، فرانسه، آذربایجان، گرجستان و ژاپن را شکست داد. این شمشیربازی پس از استراحت در جدول ۱۲۸ نفره مسابقات، مقابل نماینده روسیه در جدول ۹۶ نفره شکست خورد و از صعود بازماند.

محمد فتوحی هم در مرحله مقدماتی شمشیربازان ایتالیا، آرِژانتین و ژاپن را شکست داد اما مقابل نمایندگان آمریکا، گرجستان و فرانسه باخت. این بازیکن پس از غلبه بر نماینده لهستان در جدول ۱۲۸ نفره، نتیجه دیدار برابر حریف کره ای خود در جدول ۹۶ نفره را واگذار کرد و ازصعود بازماند.

همچنین سجاد پورسلمان در مرحله مقدماتی تنها برابر نماینده آذربایجان پیروز شد  و نتوانست از این مرحله صعود کند.

دیدارهای جدول ۶۴ نفره مسابقات شمشیربازی جام جهانی گرجستان امروز شنبه برگزار می شود و طی آن نمایندگان ایران برابر حریفان خود به میدان می روند.

دیدگاه‌ها