کد خبر : 1273793 | 18 مهر 1394 ساعت 10:54 | 3.3K بازدید | 0 دیدگاه

با اسناد محکمه پسند محرومیتش کم می‌شود

طباطبایی: ملی‌پوش بوکس 4 سال محروم است

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ گفت: اگر اسناد و مدارک شاهینی محکمه پسند باشد؛ احتمال کاهش محرومیت او وجود دارد، در غیر این صورت 4 سال محروم خواهد شد.

طباطبایی: ملی‌پوش بوکس 4 سال محروم است
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، رامین طباطبایی در مورد مثبت اعلام شدن تست دوپینگ حسن شاهینی در تیم ملی بوکس، اظهار داشت: پس از مثبت اعلام شدن تست دوپینگ حسن شاهینی ما بلافاصله با او جلسه‌ای را برگزار کردیم که این بوکسور مدعی شد از مکمل استفاده کرده و از هیچ گونه مواد نیروزا استفاده نکرده است. البته ما در خواست نمونه B دادیم که او موافقت نکرد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا مثبت اعلام شدن تست دوپینگ شاهینی مرتبط به استفاده کردن از داروی نیروزا است یا خیر،‌ عنوان کرد: بله، طبق آزمایشاتی که ستاد مبارزه با دوپینگ روی نمونه شاهینی انجام شده، متأسفانه مشخص شده از داروی نیروزا استفاده کرده که این دارو جزو داروهای دوپینگی محسوب است. این مواد جزو مواردی است که باید به شکلی وارد بدن شود، اما او مدعی است که احتمالاً‌ این مواد نیروزا در مکملی بوده که او برای اضافه‌ وزن استفاده کرده است.

سخنگوی نادو در پاسخ به این سؤال که آیا محرومیتی برای او در نظر گرفته می‌شود یا خیر، گفت:‌ با اعلام مثبت بودن تست دوپینگ 4 سال برای او محرومیت در نظر گرفته شده است.البته او مدعی است که از روی نا‌ آگاهی این کار را کرده و اگر اسنادی به ما ارائه کند و مشخص شود این اتفاق تعمدی نبوده تا دو سال نیز این محرومیت کاهش پیدا می‌کند.

وی در ادامه افزود: البته اگر شاهینی بتواند با ما همکاری کند و اسامی افرادی را که به او مکمل داده‌اند را به ما معرفی کند و ثابت کند که او بدون آگاهی چنین کاری را کرده ما می‌توانیم حتی کمتر از دو سال برای او محرومیت در نظر بگیریم. در واقع همه چیز بستگی به اسناد و مدارکی دارد که او قرار است به ما ارائه دهد. اگر محکمه‌ پسند باشد حتی محرومیت او صفر هم می‌شود. ما نیاز به اسناد و مدارک داریم. اگر فردی که شاهینی به ما معرفی می‌کند قبول کند که او این داروها را به این بوکسور داده قطعاً ما می‌توانیم به او کمک کنیم.

طباطبایی در پاسخ به این سؤال که گویا طی ماه گذشته شاهینی در مسابقات قهرمانی آسیا مدال برنز کسب کرده است و آیا در صورت اثبات شدن دوپینگ او فدراسیون جهانی مدال این ورزشکار را پس خواهد گرفت یا خیر،‌ گفت: بله احتمالا این اتفاق رخ خواهد داد. اگر محرومیت او ثابت شود و همه چیز قطعی شود بنده وظیفه دارم به فدراسیون جهانی گزارش تست دوپینگ را ارسال کنم و آنها در مورد این موضوع تصمیم‌گیری خواهند کرد. ما رأی را به آنها ارسال می‌کنیم آنها تصمیم‌گیرنده نهایی هستند.


دیدگاه‌ها