کد خبر : 1273807 | 18 مهر 1394 ساعت 11:19 | 49.3K بازدید | 6 دیدگاه

تلاش بی‌نتیجه طارمی مقابل گلر انگلیسی(عکس)

وقتی مهدی طارمی در ترکیب تیم ملی بازی می کند حتما باید برای او سانتر کنیم تا به گل برسیم؟

به گزارش " ورزش سه"، بعد از حضور همزمان سردار آزمون و مهدی طارمی در ترکیب تیم ملی دلخوش بودیم که از این پس توپ هایی هوایی و یا به عبارت ساده تر سانترهایمان جهت خواهد گرفت. این نکته بعد از خداحافظی علی دایی خیلی آزار دهنده بود. در مقدماتی جام جهانی اخیر و جام جهانی هم دیدید که ضربات سر رضا قوچان نژاد نایی برای باز کردن دروازه حریف نداشت. البته رضا تا جایی که دلتان بخواهد روی زمین خوب بازی می کند. جایگیری اش خوب است. خوب فرار می کند و ضربه به چارچوبش تعریف دارد.

سرمربی تیم ملی عمان به خوبی ایران را آنالیز کرده بود. دو مدافع کناری این تیم به خوبی گوش های ما را بسته بودند. هافبک های این تیم نیز مراقب بودند که مدافع راست و چپ ما در کار ترکیبی به خصوص اورلب شرکت نکنند. روی سانترهایی هم که می شد به نتیجه نمی رسیدیم. به این دلیل که دروازه بان تیم ملی عمان عضو تیم ردینگ انگلیس است و در لیگ برتر بازی می کند. در لیگ برتر هم شما بهتر از ما می دانید که بیشتر فوتبال به بردن توپ به کناره ها و سانتر خلاصه می شود و درصد زیادی از گل ها روی سانتر از راه دور است.

1069502

در این بازی پاس های عمقی می توانست گره گشا باشد که این را خیلی نمی توان از اشکان انتظار داشت چون او یک مدافع یا بال راست است نه هافبک طراح یا پلی میکر اما از آندو چرا. مهدی طارمی و هم چنین سردار آزمون بازی روی زمین دارند و در چنین بازی هایی باید هوشمندانه طلب پاس عمقی کنند.

تیم ملی در مصاف با عمان بد بود. این مورد اشاره کی روش هم بود. اما فقط بد بودن ما علت این نتیجه نبود. حریف هم خوب بازی کرد. این خوب بازی کردن به خاطر آنالیز سرمربی تیم ملی عمان بود و اینکه ایران تاکتیک جدیدی برای مواجهه با بازیخوانی سرمربی تیم ملی عمان نداشت.

سانتر گره گشا است. هنوز در فوتبال خیلی از گل های روی سانتر به ثمر می رسد. نمی شود سانتر را از فوتبال حذف کرد. اما وقتی مدافعان بلند قامت هستند و دروازه بان درون دروازه است که در لیگ برتر بازی می کند روی آوردن به سانتر برای رسیدن به گل خیلی تدبیر خوبی نیست.

دیدگاه‌ها