کد خبر : 1273835 | 18 مهر 1394 ساعت 12:15 | 24.7K بازدید | 0 دیدگاه

بائو: با پستی که داشت 34 گل هم زیاد بود

یک گوشه ورزشگاه همیشه به هادی لطف داشتند!

میثم بائو یکی از نزدیک‌ترین دوستان هادی نوروزی بود که در پرسپولیس کنارش بازی کرد.

به گزارش "ورزش سه"، بائو که بعد از مرگ ناگهانی نوروزی بسیار متاثر و داغدار است یکی دو روز بعد از این اتفاق در مصاحبه‌هایی از بی‌مهری برخی هواداران به کاپیتان فقید پرسپولیس گفته بود. حالا و بعد از 9 روز از این شوک بزرگ شاید بائو راحت‌تر می‌تواند در این خصوص توضیح دهد.

 تو در مصاحبه‌هایت از بی‌مهری‌ها به هادی گفتی، مساله‌ای که دیروز هم محسن بنگر به آن اشاره کرده بود.

 ببین اصلا من این حرف‌ها را به کل هواداران پرسپولیس نگفتم. پرسپولیس 50 میلیون هوادار دارد. اشاره من به این بود که یک عده خیلی کمی در استادیوم بودند در روزی که هادی واقعا خوب بود به او بی‌مهری می‌کردند. تماشاچیان حق دارند نظر بدهند اما...

درست است که به هادی بی‌مهری شد و حتی او را تشویق هم نکردند اما فکر نمی‌کنم شعارها علیه او سازماندهی شده باشد.

 نه سازماندهی شده نبود، فقط یک عده کمی بودند. بیرون از زمین فوتبال آدم‌هایی هستند که مسائل فنی سرشان می‌شود. اینها همان زمان که من در پرسپولیس بودم می‌گفتند اگر هادی دو سه سال همین روند را ادامه دهد به تیم ملی دعوت می‌شود و سال‌های سال پیراهن تیم ملی را می‌پوشد. کلا یک عده کمی بودند که هادی از آنها رنجش داشت. ما با هم همبازی بودیم و در روزی که هادی خوب کار می‌کرد تشویقش نمی‌کردند. حتی یک عده فرد دیگری را صدا می‌زدند. من به خاطر این مساله شاکی بودم وگرنه کسی که پرسپولیسی اصیل باشد بازیکن تیمش را دوست دارد.

گفتی فرد دیگری را تشویق می‌کردند؛ منظورت محسن خلیلی است؟

 منظورم محسن نبود. خب اسم محسن را صدا می‌کردند چون سال‌های قبلش آقای گل شده بود اما محسن آن سال نبود و مصدوم بود. حتی یک بار به من گفتند منظورت محسن بوده اما محسن پسر خیلی خوبی است و این وصله‌ها به او نمی‌چسبد. بالاخره محسن طرفدار زیاد داشت اما موقعی این کار را می‌کردند که هادی گل می‌زد و این برایش یک مقدار سخت بود.

در واقع اگر خلیلی تشویق می‌شد، ناخودآگاه بود و اینطور نبود که بخواهند هادی را بکوبند.

 بله، ناخودآگاه تشویق می‌کردند اما همین روی روحیه هادی اثر می‌گذاشت. بی‌مهری‌ها در زمان کاپیتانی او هم وجود داشت. وقتی بازوبند را بست یک عده در مصاحبه‌های‌شان حرف‌هایی زدند که اذیتش می‌کرد. این مسائل همیشه وجود داشت و هادی همیشه رنجیده‌خاطر بود.

چرا هادی از پرسپولیس به نفت رفت؟ دلیلش فشار سکوها بود یا مشکل با کادر فنی وقت؟

 این طبیعت فوتبال است اما چون هادی فوت کرده، نمی‌شود درباره مسائل فنی زیاد صحبت کرد. شاید در آن مقطع مربی در پست هادی بازیکن بهتر یا آماده‌تری داشته و هادی هم ترجیح داده برود. این دلیل نمی‌شود که با کادر فنی مشکل داشته باشد. روزی که من ناراحت بودم به این خاطر بود که بعضی‌ها پشت صندلی می‌نشینند و می‌گویند فوتبالیست‌ها میلیاردی پول می‌گیرند اما فشار فوتبال خیلی بیشتر از تحمل سرما و گرمایش است. سختی‌های قبل از رسیدن به شهرت، فشار درگیری با بازیکن، فشار باخت، درگیری با مربی و هزارتا فشار دیگر وجود دارد. آنهایی که در فوتبال حرفه‌ای نبوده‌اند فکر می‌کنند فوتبال یعنی اینکه 22 نفر بدوند دنبال یک توپ اما اینجوری نیست. شما ببینید بازیکنی مثل هادی نوروزی از کجا به کجا رسیده، ببینید کجا زندگی می‌کرده و به کجاها رسیده است، آن هم در حالی که نه پشتی در فوتبال داشته نه پارتی. فقط خدا بوده. تمرین و زحمت‌های خودش. واقعا فشارهای فوتبال خیلی زیاد است اما بعضی‌ها می‌نشینند و می‌گویند فلانی کجا فوتبالیست بوده یا چرا اینقدر پول گرفته. باور کنید هادی در کل 7 سالی که در پرسپولیس بوده جمعا شاید یک میلیارد تومان پول گرفته باشد آن هم بازیکنی در آن سطح که 34 گل برای تیمش زده.

گفته می‌شود هادی چیزی حدود یک میلیارد تومان از پرسپولیس طلب دارد.

 من فکر کنم همین مقدار طلب دارد. با همسرش که صحبت می‌کردم می‌گفت خیلی طلب دارد اما ان‌شاءا... که حمایت کنند. او دوتا بچه دارد که باید در شأن و منزلت پدرشان زندگی کنند. برای تشییع جنازه هر کسی 35 هزار نفر نمی‌آید. این از بزرگ بودن و مرد بودن هادی است و امیدوارم جای او خالی نشود. من با هادی خیلی نزدیک بودم و 70-60 درصد مواقع با هم بودیم اما در این چند سال اخیر خیلی تحت فشارش گذاشتند تا در آن سن از پیش‌مان برود.

یادت می‌آید بعد از خراب کردن پنالتی در فینال جام حذفی مقابل سپاهان از هواداران ناراحت شده باشد؟

 ناراحتی‌ها وجود داشت. برای همه این مسائل هست اما در آن مقطع خیلی ناراحت بود. زمانی که خودم در پرسپولیس بودم یک عده محدودی بودند که در یک طرف سکوها می‌نشستند و به هادی لطف داشتند و شأن او و تلاشی که در زمین می‌کرد را حفظ نکردند.

برخی انتقادها به خاطر آمار گلزنی‌اش بود در حالی که هادی بال راست بازی می‌کرد و باید به دفاع هم کمک می‌کرد.

 زمان خودمان وقتی آقای کرانچار مربی بود 10تا گل زد. بعد علی دایی آمد و او را برد گوش راست و گوش چپ. وقتی به کناره‌ها رفت یک مقدار از دروازه‌ها دور شد. اتفاقا وقتی آمارش را دیدم و متوجه شدم 34 گل زده به نظرم آمارش خیلی خوب است و برای آن پست زیاد هم گل زده بود. واقعا در هافبک چپ و راست سخت است زیاد گل بزنی.

بعضی‌ها می‌گویند هادی غصه‌هایش را ریخت توی دلش و حرفی نزد. می‌گویند هادی دق کرد. واقعا این مساله دلیل اصلی مرگش بود یا یکی از عواملش؟

 صددرصد این حرف درست است. هادی خودخور بود. ما به شوخی به او می‌گفتیم یک دعوایی بکن، جر و بحث کن، بگذار این چیزی که از آن ناله می‌کنی از بین برود و غصه‌هایت کم شود اما می‌گفت نمی‌توانم. چه کار کنم؟ مگر من چی هستم؟ می‌گفت نمی‌توانم. روحیاتم اینطوری نیست. این از خوبی‌اش بود. من داغ رفیق ندیده بودم اما این یک هفته خیلی به من سخت گذشت. واقعا برایم خیلی سخت بود. من خاطرات زیادی از هادی دارم. با هم مسافرت‌های زیادی رفتیم. در زمان کی‌روش دو سه ماه هم‌اتاقی بودیم. شب و روز با هم بودیم. خانوادگی با هم بیرون می‌رفتیم، شمال می‌رفتیم. حیف شد، یک انسان خوب از بین ما رفت. جدا از اینکه هادی فوتبالیست بزرگی بود، انسان خوبی بود. ان‌شاءا... قدر این بازیکنان و زحمتی که می‌کشند را بدانیم تا بعد از رفتن‌شان غصه نخوریم. باید قدر این بازیکنان که خیلی زحمت می‌کشند را بدانیم. چقدر خوب است موقعی که هستند قدرشان را بدانیم. آدمی که موفق می‌شود خیلی زحمت کشیده اما متاسفانه همیشه مسائل منفی بازیکن را می‌گویند و نکات مثبتش را نمی‌گویند. هادی همین‌ها را می‌گفت. متاسفانه فقط فوتبال افراد را نگاه می‌کنند و با کیفیت فوتبال به آدم‌ها شخصیت می‌دهند. هادی 7 سال در پرسپولیس بود، یک حاشیه نداشت، یک بار دعوا نکرد. من همیشه به بازیکنان جوان‌تر توصیه می‌کنم به هر نحو و هر طوری نخواهند بزرگ شوند و اجازه دهند تقدیر برای‌شان تصمیم بگیرد چون انسان به هیچ چیز بند نیست. این درسی بود برای همه تا بفهمیم انسان هیچ چیز نیست. چه بزرگش، چه کوچکش می‌رود و فقط کارهای خوب و خیرش می‌ماند.

راستی چرا اسمت در لیست بازیکنان تیم یاران هادی نبود؟

 اسمم بود. اتفاقا می‌خواستیم هانی را در بازی این هفته نساجی - فجرسپاسی به ورزشگاه ببریم که سپهر حیدری زنگ زد و گفت آن بازی پخش مستقیم می‌شود و اجازه بده بیاید اینجا. من هم هفته قبل به خاطر مراسم هادی به رشت نرفتم و این بازی نمی‌توانستم غایب باشم.

شما هم هانی را به ورزشگاه‌تان می‌برید؟

 صددرصد. با بازی که این هفته در تهران برگزار می‌شود، این اتفاق به دو هفته بعد موکول شد.

دیدگاه‌ها