کد خبر : 1273914 | 18 مهر 1394 ساعت 15:58 | 27.7K بازدید | 26 دیدگاه

اسلامیان: استقلال و پرسپولیس یک بازیکن به تیم‌ملی نمی‌دهند

کی‌روش عالی و سطح لیگ پایین است

نایب رئیس فدراسیون فوتبال دفاع تمام قدی از سرمربی تیم‌ملی می‌کند.

کی‌روش عالی و سطح لیگ پایین است
محمود اسلامیان به "ورزش سه" گفت که سطح فوتبال ایران پایین است و کی‌روش بازیکنانی را در اختیار می‌گیرد که محصولات لیگ ایران هستند.

روز بد تیم‌ملی در مسقط

بازی با عمان روز بد تیم‌ملی بود، حتی شما دیدید که خود آقای کی‌روش هم گفتند که از تیم‌ملی به هیچ عنوان راضی نیست. به هر حال حتی بارسلونا هم روزی می‌ شود که نمی‌ تواند عملکرد خود را در زمین پیاده کند. البته در عمان هوا بسیار گرم بود و فراموش نکنید که تیم‌ملی در این بازی نتوانست نتایج همیشگی‌اش را داشته باشد.

شرایط بد تیم‌ملی

شما نمی‌توانید به تنهایی یک موضوع را نگاه کنید و در مورد آن نتیجه بگیرید. وقتی می‌گویید شرایط تیم‌ملی بد است باید به تیم‌های رقیب ایران نگاه کنید. تیم‌هایی مثل کشورهای حوزه خلیج فارس، کره، ژاپن و استرالیا که همگی سرمایه‌گذاری‌های فراوانی برای فوتبالشان کرده‌اند. طبیعی است وقتی ما نمی‌توانیم یک صدم آنها هزینه کنیم، فوتبال ما با مشکل روبه‌رو می‌ شود.

پاسخ به منتقدان اردوی تیم‌ملی

درست است که ما یک هفته در امارات اردو زدیم و این موضوع با انتقاد خیلی‌ها روبه‌رو شده است اما من فقط یک جمله می‌ گویم و آن هم این است که چرا هزینه‌های ما را با سایر کشورها مقایسه نمی‌کنید؟ اگر هزینه‌های ما را با کشورهایی مثل کره و ژاپن مقایسه کنید در آن صورت متوجه می‌ شوید که برگزاری یک اردوی یک هفته‌ای هیچ چیز بزرگی نیست. کشورهای دیگر دارند به سرعت از فوتبال ما جلو می‌زنند و حالا اگر قرار باشد ما یک اردوی یک هفته‌ای هم برگزار نکنیم، نتایجی می‌ گیریم که همه را ناراضی می‌کند.

سطح لیگ ما پایین است

من قبول ندارم که شرایط تیم‌ملی بد است، من می‌گویم سطح لیگ ما پایین آمده است و این نکته‌ای است که باید به آن توجه شود. فوتبال ما مدت‌ها است که خروجی ندارد و این موضوع دردناک است. شما ببینید دو تیم پرطرفدار فوتبال ما تکلیفشان مشخص نیست و منابع مالی‌شان تعیین نشده است. با این خروجی فوتبال طبیعی است که تیم‌ملی ما هم ضعیف می‌شود.

کی‌روش از محصول فوتبال ما استفاده می‌کند

همه می‌گویند نمایش تیم‌ملی ضعیف است اما فراموش نکنید که کی‌روش محصول فوتبال ما را می‌گیرد و از آن استفاده می‌کند. او خودش این بازیکنان را نساخته که شما فکر کنید از تیم‌ملی از بازیکنان ضعیفی تشکیل شده است. کی‌روش بازیکنانی را در اختیار دارد که از دل لیگ بیرون می‌آیند و وقتی سطح لیگ پایین باشد، سطح بازیکنان تیم هم پایین می‌آید.

استقلال و پرسپولیس یک بازیکن به تیم‌ملی نمی‌دهند

دو تیم استقلال و پرسپولیس مدت‌هاست که حتی یک بازیکن به سطح تیم‌ملی معرفی نکرده‌اند. منظور من بازیکنانی نیست که از تیم‌های دیگر می‌گیرند بلکه من می‌گویم آنها یک بازیکن در این سال‌ها نساخته‌اند که بتوانند پیراهن تیم‌ملی را برتن کنند. شهر تهران 10 میلیون جمعیت دارد و این جمعیت بیشتر از خیلی از کشورهای اروپایی است. وقتی چرخه بازیکن‌سازی در چنین شهری از کار می‌افتد، طبیعی است که کادرفنی تیم‌ملی نمی‌توانند کاری زیادی انجام دهند.

دلیل اردوهای کی‌روش

کی‌روش اردو برگزار می‌کند چراکه بازیکن‌های تیم‌ملی یکی از شمال می‌آید، یکی از جنوب، یکی از شرق و یکی از غرب. متاسفانه شرایط اقلیمی کشور ما هم طوری است که هر شهر با شهر دیگر فرق دارد و به همین دلیل زمان می‌‌برد که کادرفنی بتواند بازیکنان را با هم هماهنگ کند.

کی‌روش از نظر فنی عالی است

نه چون من نایب رئیس فدراسیون فوتبال هستم ولی واقعا کی‌روش هم از نظر اخلاقی و هم از نظر فنی مربی فوق‌العاده‌ای است. او نظم خاصی را در تمرینات به وجود آورده است و این یک نکته بسیار مثبت است.

منتقدان شرایط فوتبال را ببینند

من از منتقدان تیم‌ملی می‌خواهم که اول شرایط فوتبال ما را ببینند و بعد به کی‌روش حمله کنند. آنها بیایند و سعی کنند مشکلات فوتبال را حل کنند چون انتقاد کردن همیشه کار راحتی است و ساده‌ترین راه پیش روی فوتبالی‌ها است.

صعود به جام‌جهانی شدنی است

من نمی‌گویم که ما نمی‌توانیم با این شرایط به جام‌جهانی صعود کنیم همیشه نشان داده‌ایم که در شرایط سخت می‌توانیم بهترین کارها را انجام دهیم اما واقعیت این است که با شرایطی که فوتبال ما دارد، هر روز عقب می‌رویم. مطمئن باشید هر روز نسبت به سال گذشته بیشتر پسرفت می‌کنیم.

دیدگاه‌ها