کد خبر : 1273970 | 18 مهر 1394 ساعت 19:54 | 3.5K بازدید | 0 دیدگاه

تاج:

باشگاه‌ها باید صدور مجوز حرفه ای را جدی بگیرند

رئیس سازمان لیگ گفت: بحث صدور مجوز حرفه ای باید از سوی باشگاه‌ها جدی گرفته شود، چون از فصل آینده دیگر نمی‌توانیم کمک‌شان کنیم.

باشگاه‌ها باید صدور مجوز حرفه ای را جدی بگیرند

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از سایت سازمان لیگ، جلسه صدور مجوز حرفه‌ای با حضور مهدی تاج، نایب رئیس فدراسیون و رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران، سهیل مهدی رئیس کمیته فنی و توسعه سازمان لیگ و نمایندگان باشگاه‌های لیگ برتری برگزار شد. تاج ضمن خیر مقدم به حاضران جلسه اظهار داشت: در ابتدا هفته نیروی انتظامی را تبریک می گویم. از باشگاه‌هایی که در این جلسه حضور پیدا کردند تشکر می‌کنم و باشگاه‌هایی که در این جلسه حضور نداشتند باید در جلسه‌ای دیگر شرکت کنند، زیرا این جلسه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. باید بحث صدور مجوز حرفه‌ای را جدی بگیریم تا در آینده دچار مشکل نشویم. تا پایان امسال بحث صدور مجوز حرفه‌ای در اختیار سازمان لیگ است و مدارک باشگاه‌ها را ما بررسی می‌کنیم.

نایب رئیس فدراسیون تاکید کرد: سازمان لیگ به باشگاه‌ها در مورد مجوز حرفه ای کمک می‌کند اما از سال بعد این موضوع در اختیار ما نیست  و در فصل آینده رمز عبوری در اختیار باشگاه قرار می گیرد تا خود باشگاه ها مدارک و لیست های مالی خود را روی سایت AFC  قرار دهند و سازمان لیگ دیگر فرصت کمک لازم به باشگاه‌ها در این زمینه را ندارد.

وی افزود: از سال آینده باشگاه‌ها در فرصت مقرر باید مدارک مورد نظر را در سایت قرار دهند در غیر این صورت ممکن است از حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا محروم شوند. به عنوان مثال تیم استقلال تهران در سال‌های گذشته به دلیل ارسال نکردن مدارک در موعد مقرر اجازه حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را پیدا نکرد. موضوع اول که شامل ارسال مدارک است با سرعت ،دقت و حساسیت قابل حل است و بحث بعدی بحث مالی باشگاه‌هاست.

تاج تاکید کرد: مشکلات مالی از جمله مسائل مهم باشگاه‌ها است و کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز بر این موضوع تاکید کرده است که باشگاه‌ها باید این مشکلات را برطرف کنند، در غیر این صورت با مشکل مواجه می‌شوند.اگر حساب‌های مالی یک باشگاه درست نباشد کار از دست مدیرعامل آن باشگاه خارج می‌شود.

رئیس سازمان لیگ خاطر نشان کرد: بحث دیگر در مورد صدور مجوز حرفه‌ای بحث معیارهای اداری و کارمندان است که مشکلاتی نیز در این بخش وجود دارد که قابل حل است. به عنوان مثال چارت باشگاه، تعداد کارمندان  و سمت آنان باید مشخص باشد. بحث بعدی معیار زیرساخت باشگاه‌هاست.مشکلات اماکن ورزشی را نمی‌توان با یک جلسه حل کرد و این نوع جلسات باید ادامه دار باشد تا این مشکل به طور اساسی برطرف شود.

وی افزود: زیرساخت  چیزی نیست که بگوییم سریع حل می شود مثلا ما نمی‌توانیم بگوییم ورزشگاهی در عرض 3 ماه آماده می‌شود بنابراین باید درساخت و تکمیل زیرساخت‌ها در کشور چاره اندیشی شود و پیش بینی درستی از زمان احداث ورزشگاه‌ها و پیشرفت فیزیکی آنها داشته باشیم. اکثر ورزشگاه های ما مجهز ، شکیل و زیبا هستند ولی در برخی از آنها مشکلاتی از قبیل نور و کیفیت چمن به چشم می‌خورد که باید این مشکلات نیز حل شود. در لیگ امسال نکات مثبت زیادی داشتیم.به عنوان مثال لیگ را  جوان کردیم و از ابتدای فصل، برنامه یک ساله لیگ را اعلام کردیم که تیم‌ها برای تعطیلات خود برنامه ریزی کنند ضمن اینکه مسابقات لیگ سر وقت و بدون تاخیر آغاز می‌شود.

رئیس سازمان لیگ در ادامه گفت: بحث دیگر معیار حقوقی باشگاه‌هاست.به عنوان مثال باشگاه های بزرگ ما مانند پرسپولیس و استقلال دارای مشکلات حقوقی هستند که باید این مشکلات به سرعت حل شود. ما خیلی سعی کردیم مشکلات مالی این باشگاه‌ها را حل کنیم .یکی از مشکلات در این زمینه عدم وصول برخی از منابع باشگاه‌ها ست که به گفته آنها تا پایان فصل وصول می‌شود. برخی از باشگاه‌ها با اینکه از دولت کمک می‌گیرند خصوصی هستند شاید شکلشان دولتی باشد اما چون سهام آنها واگذار شده خصوصی محسوب می شوند بنابراین باید تمام مسائل مالی باشگاه‌ها از قبیل کمک دولتی، اسپانسرینگ و غیره در دفاتر مالی ثبت شود.

دیدگاه‌ها