کد خبر : 1273984 | 18 مهر 1394 ساعت 21:20 | 36K بازدید | 0 دیدگاه

با برتری برابر آذربایجان

صعود ایتالیا به دور نهایی یورو 2016

تیم ملی ایتالیا لحظاتی پیش موفق شد با برتری 3-1 در زمین آذربایجان، 21 امتیازی شده و صعودش به دور نهایی یورو 2016 فرانسه را حتمی کند.

صعود ایتالیا به دور نهایی یورو 2016
به گزارش "ورزش سه"، ایتالیا در شرایطی به مصاف آذربایجان در باکو آمده بود که برای حتمی کردن صعود خود، تنها به یک برد نیاز داشت. بازی با برتری آتزوری ها شروع شد و این تیم خیلی زودتر از حد انتظار و در دقیقه 11 توسط ادر به گل اول خود دست یافت.
ادر روی پاس وراتی، در مقابل دروازه، موقعیت بسیار خوب گلزنی به دست آورد و با خونسردی آن را تبدیل به گل کرد. این دومین گل ادر در پنجمین بازی ملی اش برای ایتالیا بود.

پس از این گل، آذربایجان با حمایت هوادارانش جلو کشید و در دقیقه 31 به گل تساوی نیز دست یافت. نظرف روی اشتباه کیه لینی و بونوچی، درون محوطه جریمه با ضربه پای راست دقیق، موفق شد گل تساوی آذربایجان را به ثمر برساند.

این پایان کار دو تیم در نیمه اول نبود؛ چرا که الشعراوی در دقیقه 42 موفق شد ایتالیا را بار دیگر پیش بیندازد. او روی پاس عالی کاندروا، مقابل دروازه خالی قرار گرفت و به راحتی گل دوم ایتالیا را به ثمر رساند. نیمه اول با نتیجه 2-1 به سود آتزوری به اتمام رسید.

در نیمه دوم آذربایجان برای رسیدن به گل تساوی وارد زمین شد اما آشکارا توان وارد کردن فشار به ایتالیا را نداشت و این هافبک های قدرتمند ایتالیایی بودند که با پرس شدید در وسط زمین، کنترل توپ و میدان را در اختیار داشتند.

در نتیجه یکی از همین پرس ها بود که این تیم در دقیقه 63 به گل سوم خود نیز دست یافت تا خیال هواداران ایتالیا از بابت پیروزی تا حدود زیادی راحت شود. زننده این گل دارمیان بود که با یک شوت از بیرون محوطه جریمه، کار آذربایجان را تمام کرد. آذربایجان با اخراج حسین اف در دقیقه 88، 10 نفره به کار ادامه داد.
در نهایت توپ دیگری از خط دروازه ها گذر نکرد و ایتالیا با این برتری پرگل، صعودش به دور نهایی یورو 2016 را حتمی کرد.

دیدگاه‌ها