کد خبر : 1273985 | 18 مهر 1394 ساعت 21:25 | 3.4K بازدید | 0 دیدگاه

پاکدامن و عابدینی از صعود به نیمه‌نهایی بازماندند

دو شمشیرباز ملی پوش کشورمان که موفق به صعود به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات جام جهانی گرجستان شده بود،با متحمل شدن شکست در این مرحله از صعود به جمع چهار بازیکن برتر بازماندند.

پاکدامن و عابدینی از صعود به نیمه‌نهایی بازماندند

به گزارش "ورزش سه" از مهر، دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی مسابقات شمشیربازی جام جهانی گرجستان ساعتی پیش در تفلیس برگزار شد. علی پاکدامن و مجتبی عابدینی دو شمشیرباز ایران در این بخش از مسابقات بودند که در مصاف با حریفان خود متحمل شکست شدند.

پاکدامن که روز گذشته در مرحله مقدماتی حریفانی از ایتالیا، آمریکا، انگلیس، ژاپن و اسپانیا را در مرحله مقدماتی شکست داد و موفق شد به طور مستقیم راهی جدول ۶۴ نفره شود، امروز شمشیرباز در جدول ۶۴ نفره مسابقات در مصاف با جولیو از فرانسه به برتری ۱۵ بر ۱۰ دست یافت و به جدول ۳۲ نفره رسید. پاکدامن در این بخش مقابل آلبرتو پگرینی قهرمان جهان از ایتالیا ۱۵ بر ۱۳ پیروز شد و به جمع ۱۶ بازیکن برتر راه یافت سپس مقابل حریفی از کره جنوبی که قهرمانی جهان را در کارنامه دارد ۱۵ بر ۱۰ پیروز شد و به جمع هشت شمشیرباز برتر راه یافت. این شمشیرباز اسلحه سابر دیدار خود در مرحله یک چهارم را برابر لیم باخ از آلمان برگزار کرد و طی آن با متحمل شدن شکست ۱۵ بر ۸ از صعود به مرحله نیمه نهایی و کسب مدال بازماند.

مجتبی عابدینی هم که روز جمعه پس از کسب پنج پیروزی برابر نمایندگان ژاپن، اتریش، گرجستان، جزایر ورجین و انگلیس در مرحله مقدماتی موفق شد در مرحلع حذفی حریفی از اسپانیا را شکست دهد و راهی جدول ۶۴ نفره مسابقات شود، سه دیدار ابتدایی امروز شنبه خود را به ترتیب در جدول ۶۴،۳۲ و ۱۶ نفره مسابقات و به ترتیب برابر حریفی از فرانسه به برتری ۱۵ بر ۱۱ رسید. سپس  مقابل ژیلاکی قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن با نتیجه ۱۵ بر ۱۳ پیروز شد و در جدول ۱۶ نفره هم واگنر آلمانی را با نتیجه ۱۵ بر ۱۰ شکست داد. عابدینی در مرحله یک چهارم نهایی نیز رقابتی نزدیک و پایاپای برابر قهرمانی المپیک از رومانی داشت اما در نهایت این بازی را واگذار کرد و از صعود به نیمه نهایی بازماند.

با حذف پاکدامن و عابدینی پرونده نمایندگان ایران در بخش انفرادی مسابقات جام جهانی شمشیربازی گرجستان بسته شد. در چارچوب همین رقابت ها محمد رهبری که شکست دادن نمایندگان فر انسه، روسیه، هنگ کنگ و آذربایجان در مرحله مقدماتی و غلبه بر حریفی از آمریکا در جدول ۹۶ نفره راهی جدول ۶۴ نفره شده بود، امروز در این مرحله نتیجه دیدار نخست خود را واگذار کرد و از صعود بازماند.

به گزارش مهر، همچنین فرزاد باهرارسباران، محمد فتوحی و سجاد پورسلمان دیگر نمایندگان ایران در رقابت های شمشیربازی جام جهانی گرجستان هستند که از صعود به جدول ۶۴ نفره بازماندند. در این رقابت ها ارسباران در مرحله مقدماتی نمایندگان کانادا، فرانسه، آذربایجان، گرجستان و ژاپن را شکست داد. این شمشیربازی پس از استراحت در جدول ۱۲۸ نفره مسابقات، مقابل نماینده روسیه در جدول ۹۶ نفره شکست خورد و از صعود بازماند.

محمد فتوحی هم در مرحله مقدماتی شمشیربازان ایتالیا، آرِژانتین و ژاپن را شکست داد اما مقابل نمایندگان آمریکا، گرجستان و فرانسه باخت. این بازیکن پس از غلبه بر نماینده لهستان در جدول ۱۲۸ نفره، نتیجه دیدار برابر حریف کره ای خود در جدول ۹۶ نفره را واگذار کرد و ازصعود بازماند.

همچنین سجاد پورسلمان در مرحله مقدماتی تنها برابر نماینده آذربایجان پیروز شد  و نتوانست از این مرحله صعود کند.

دیدارهای تیمی مسابقات شمشیربازی جام جهانی گرجستان در اسلحه سابر روز یکشنبه برگزار می شود.

دیدگاه‌ها