کد خبر : 1274548 | 21 مهر 1394 ساعت 08:41 | 12K بازدید | 0 دیدگاه

دلیل شکست بهنام اسبقی چه بود؟

بهنام اسبقی معتقد است دوری هشت ماهه از مبارزات باعث شد که عملکرد خوبی در رقابت های ارتش های جهان نداشته باشد.

دلیل شکست بهنام اسبقی چه بود؟
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، قهرمان تکواندوی جهان در سال 2013 و قهرمان بازیهای آسیایی اینچئون پس از این که در مسابقات جام باشگاههای آسیا با مصدومیت مواجه شد، فروردین‌ ماه امسال زانوی خود را به تیغ جراحان سپرد و پس از گذشت چندین ماه دوری از تکواندو، تمرینات خود را از سر گرفت و قرار شد در رقابت های گرند پری ترکیه شرکت کند که به صلاحدید کادر فنی و پزشکش شرکت در این رقابت ها را از دست داد.

اسبقی برای کسب امتیاز و حضور در جمع شش نفر اول رنکینگ به مسابقات ارتش های جهان اعزام شد که در آن رقابتها نتوانست نتیجه مطلوبی بگیرد و با یک برد و یک باخت از گردونه رقابتها کنار رفت.

ملی‌پوش تکواندوی ایران در خصوص رقابت های ارتش های جهان اظهار کرد: سطح رقابتهای ارتش های جهان با گرند پری قابل قیاس نیست اما در رقابتهای ارتش های جهان که گرید دو داشت و امتیاز المپیکی به تکواندوکاران تعلق می‌گرفت، چند تن از ورزشکاران مطرح این رشته نیز حضور داشتند.

وی افزود: مرحله اول را با پیروزی آغاز کردم اما در مرحله دوم مقابل رقیبی از قطر که تکواندوکار قدرتمندی هم نبود شکست خوردم. تلاش زیادی کردم اما به نوعی زورم به حریف قطری نرسید. به امتیاز مسابقات احتیاج داشتم و برای مدال رفته بودم اما نشد. دوری هشت ماهه از مبارزات باعث شد که عملکرد خوبی نداشته باشم. نمی‌خواهم باختم را توجیه کنم اما واقعا دور بودن از مسابقات تاثیر زیادی بر عملکرد ورزشکار می گذارد.

اسبقی با اشاره به اینکه به امتیاز رقابتهای گرند پری منچستر احتیاج دارد خاطر نشان کرد: در گرند پری ترکیه می‌توانستم مبارزه کنم اما به دلیل این که این کار کمی ریسک داشت و ممکن بود مصدومیتم ادامه پیدا کند، به صلاحدید کادرفنی و پزشک تیم در آن مسابقه شرکت نکردم اما در گرند پری منچستر شرکت می‌کنم.

قهرمان جهان در سال 2013 ادامه داد: بین مسابقات ارتش های جهان و گرند پری منچستر فاصله زیادی نیست. در منچستر با کادر فنی تیم ملی همراه هستیم و شرایط بهتر خواهد بود. روی رقبایم در گرند پری نیز شناخت بیشتری دارم، در حالی که در ارتش های جهان رقبای سرسختی نداشتم اما گاهی اوقات مبارزه در مقابل حریف های آسان تر دشوار تر است!

وی در پایان گفت: در حال حاضر در جایگاه هفتم رنکینگ المپیک هستم. قبل از مصدومیت در جایگاه دوم رنکینگ بودم اما حالا رقبایم از من پیشی گرفته‌اند. اگر در منچستر هم شرکت نکنم جواز حضور در فینال گرند پری در مکزیک را دارم زیرا هشت نفر اول رنکینگ می توانند در فینال گرند پری شرکت کنند. اما برای گرفتن سهمیه المپیک هنوز امتیاز کم دارم و باید در مسابقات پیش رو مدال بگیرم. از مردم می خواهم که برای موفقیتم و کسب سهمیه المپیک دعا کنند.


دیدگاه‌ها