کد خبر : 1274572 | 21 مهر 1394 ساعت 10:27 | 13.8K بازدید | 0 دیدگاه

با آغاز دور برگشت رقابت ها

بررسی هفته پنجم مقدماتی جام جهانی در آسیا

با برگزاری چهارده بازی، دیدارهای هفته پنجم رقابت های مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا، امروز آغاز می شود و تیم های مختلف بازی های دور برگشت خود را آغاز می کنند.

بررسی هفته پنجم مقدماتی جام جهانی در آسیا
به گزارش "ورزش سه"، بازی های دور برگشت مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا در حالی آغاز می شود که تیم ملی کشور که در گروه چهارم این رقابت ها حضور دارد، در هفته اول این بازی ها به استراحت می پردازد.

گروه A – تنها یک بازی در غیاب بزرگان


   بازی ها

تیمور شرقی – مالزی : این دو تیم در حالی به مصاف یکدیگر می روند که هیچکدام از دو تیم در چهار بازی گذشته خود طعم پیروزی را نچشیده اند و به همین دلیل این بازی را می توان زورآزمایی قعرجدولی های این گروه دانست. تیمور شرقی تاکنون توانسته به امتیاز برسد و مالزی نیز که بیشترین گل خورده را در بین تیم ها دارد با 20 گل خورده، تنها یک امتیاز را کسب کرده است. بازی رفت این دو تیم نیز با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

1001368

فلسطین – عربستان : این دیدار که قرار بود روز آینده در کرانه باختری برگزار شود اما عربستانی ها تقاضا کرده بودند که این بازی در زمین بی طرف انجام شود و دلیل آن را هم عدم امنیت کافی عنوان کردند. فیفا نیز این در خواست عربستانی ها را پذیرفت و تا اعلام زمین بی طرف برای برگزاری این بازی، دو تیم منتظر خواهند ماند. بازی رفت این دو تیم با گل دقیقه 92 عربستانی ها با نتیجه سه بر دو به نفع آنها به پایان رسید.

جدول و وضعیت تیم ها

پس از پایان دور رفت، عربستانی ها با 12 امتیاز در صدر جدول قرار گرفتند، اماراتی ها با 7 امتیاز، فلسطین با 5 امتیاز، تیمور شرقی با 2 امتیاز و مالزی نیز با 1 امتیاز در رده های بعدی قرار دارند.

بهترین بازیکنان گروه


محمد السهلاوی، مهاجم عربستانی ها علاوه بر حضور در صدر گلزنان مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا، به عنوان بهترین بازیکن این گروه نیز شناخته می شود. السهلاوی 8 بار دروازه حریفان را باز کرده است که البته گل وی به مالزی به دلیل نیمه تمام ماندن هنوز محاسبه نشده است. البته احمد خلیل اماراتی نیز با به ثمر رساندن 5 گل پس از سهلاوی قرار گرفته است.

گروه B – غول کش به میدان می رود


بازی ها


قرقیزستان – بنگلادش : این بازی را می توان برخورد تیم های سوم و پنجم گروه دوم دانست، پس از باخت استرالیایی ها در بازی قبلی، قرقیزستانی ها که اکنون 5 امتیاز دارند بسیار امیدوارند تا در بازی های بعدی خود را به این تیم و البته یکی از دو رده ابتدایی جدول نزدیک کنند. بنگلادشی ها نیز که تاکنون پیروزی به دست نیاوردند به دنبال این هستند تا در این بازی اولین سه امتیاز خود را به دست بیاورند. بازی رفت این دو تیم با نتیجه سه بر یک به سود قرقیزستانی ها به پایان رسیده بود.

1069880

اردن – تاجیکستان : اردنی ها که در بازی قبلی دست به کار بزرگی زده بودند و توانستند قهرمان جام ملت های آسیا را شکست دادند و خود را به صدر جدول رساندند، در این بازی و برای چهارمین پیروزی خود به میدان خواهند رفت. در طرف دیگر تاجیک ها نیز پس از دو تساوی و دو شکست امیدوارند در این بازی دست به کار بزرگی بزنند و شگفتی ساز هفته پنجم شوند. بازی رفت این دو تیم در دور رفت این رقابت ها با تساوی بدون گل به پایان رسید.

جدول و وضعیت تیم ها


اردنی ها پس از پیروزی در مقابل استرالیایی ها توانستند پس از کسب 10 امتیاز خود را به صدر جدول این گروه برسانند و استرالیا با 9 امتیاز، قرقیزستان با 5 امتیاز، تاجیکستان با 2 امتیاز و بنگلادش نیز با 1 امتیاز در رده های بعدی این گروه قرار دارند.

بهترین بازیکنان


حسن عبدل فتاح، تاکنون توانسته است در بازی های تیم اردن 4 گل برای آنها به ثمر برساند و آنتون زمیلیانوخین نیز 3 گل برای قزقیزستانی ها به ثمر رسانده است و به همین دلیل می توان این دو را تاثیرگذارترین بازیکنان این گروه دانست.

گروه C – قطر در فکر دور کردن فاصله


بازی ها


بوتان - هنگ کنگ : این دو تیم در حالی به مصاف یکدیگر می روند که تیم میزبان یعنی بوتان تاکنون موفق به کسب حتی یک امتیاز نیز نشده است و در طرف مقابل هنگ کنگی ها یکی از دو تیم امتیازی هستند و پیروزی در این بازی راحت می تواند آنها را با خیال راحت در رده دوم جدول بنشاند. نکته جالب در این گروه مربوط به خط دفاعی تیم بوتان است، تیمی که با ٣٢ گل خورده ضعیف ترین خط دفاعی را در بین تیم های حاضر در این مسابقات دارد. بازی رفت این دو تیم با نتیجه پرگل هفت بر صفر به سود هنگ کنگ به پایان رسید.

1038270

قطر - مالدیو : قطری های صدرنشین که یکی از معدود تیم هایی است که حداکثر امتیازات موجود را به دست آورده است به دیدار مالدیوی می رود که در چهار دیدار قبلی خود توانسته است تنها به یک پیروزی دست پیدا کند. البته قطری ها علاوه بر بیشترین امتیازات به دست آورده با زدن ٢٠ گل زده، عنوان یکی از بهترین خطوط حمله را نیز از آن خود کردند. بازی رفت این دو تیم با پیروزی ضعیف یک بر صفر قطری ها همراه بود.

جدول و وضعیت تیم ها


قطری های ١٢ امتیازی در صدر این گروه قرار دارند و هنگ کنگ و چین با ٧ امتیاز، مالدیو با ٣ امتیاز و بوتان نیز بدون کسب امتیازی در رده های دیگر قرار دارند.

بهترین بازیکنان


دابائو یو، مهاجم چینی ها با به ثمررساندن ٤ گل و محمد موسا و علی اشفق از تیم های قطر و مالدیو نیز با به ثمر رساندن ٣ گل، خطرناک ترین بازیکنان این گروه هستند.

گروه D - عمانی ها در فکر صدرنشینی


بازی ها

ترکمنستان – گوام : تیمی که در بازی های مقدماتی جام جهانی فراتر از انتظار عمل کرده است در بازی امروز برای 10 امتیازی شدن به میدان می روند. گوامی ها که اکنون در رده سوم جدول قرار دارند در صورت پیروزی می توانند امید داشته باشند که خود را به رده اول این  گروه برسانند (حتی موقت)، از طرف دیگر ترکنستانی ها نیز با 4 امتیازی که برای خود کسب کردند می توانند با پیروزی در این بازی می توانند به دوم شدن در این گروه امیدوار باشند. بازی رفت این با نتیجه یک بر صفر به سود گوام به پایان رسید.

1038393

عمان – هند : عمانی ها که در بازی قبلی خود در مقابل ایران موفق ظاهر شده بودند و توانستند ایران را در خانه خود متوقف کنند به دیدار هندی می روند که تاکنون نتوانسته از این بازی ها امتیازی کسب کند. عمانی ها پس از بازی در برابر ایران، گرد و خاک زیادی به پا کردند و دائم حرف از صعود به عنوان تیم اول را می زنند، به سه امتیاز این بازی احتیاج مبرم دارند. بازی رفت این دو تیم با نتیجه دو بر یک، منجر به پیروزی عمانی ها شد.

جدول و وضعیت تیم ها

در حال حاضر تیم ملی ایران با 8 امتیاز در صدر جدول قرار دارد و تیم های عمان با 8 امتیاز، گوام با 7 امتیاز، ترکمنستان با 4 امتیاز و هندی ها بدون امتیاز در رده های دیگر گروه چهارم قرار دارند.

بهترین بازیکنان

دو مهاجم گلزن تیم ملی فوتبال ایران را می توان بهترین و موثرترین بازیکنان این گروه دانست، سردار آزمون و مهدی طارمی به ترتیب با 4 و 3 گل زده، در صدر جدول گلزنان این گروه قرار دارند.

گروه E  - صدرنشین به میدان نمی رود


بازی ها

سنگاپور – کامبوج : سنگاپوری ها در حالی در این بازی به میدان می روند که با هفت امتیازی که تاکنون به دست آورده اند می توانند با پیروزی در این بازی نام خود را به یکی از نامزدهای صعود از این گروه مطرح کنند. البته این بازی را در مقابل کامبوجی دارند که تاکنون نتوانسته امتیازی را به دست بیاورند. در بازی دور رفت این دو تیم، سنگاپوری ها با چهار گل توانستند حریف را در هم بشکنند.

1038849

سوریه – افغانستان : سوری ها که تا قبل از بازی آخرشان، هر 9 امتیاز ممکن را به دست آورده بودند، بازی پایانی خود را در مرحله با سه گل در مقابل ژاپن شکست خوردند و به رتبه دوم سقوط کردند، آنها می خواهند در بازی برابر افغانستانی که تاکنون توانسته سه امتیاز جمع کنند به پیروزی برسند تا فعلا با یک بازی بیشتر به صدر صعود کنند تا بتوانند خود را به عنوان یکی از دو تیم صعود کننده معرفی کنند. سوری ها در بازی رفت توانستند با شش گل افغان ها را درهم بکوبند.

جدول و وضعیت تیم ها

تا پایان دور رفت ژاپنی ها با 10 امتیاز در صدر جدول قرار دارند و تیم های سوریه با 9 امتیاز، سنگاپور با 7 امتیاز، افغانستان با 3 امتیاز و کامبوج بدون امتیاز در رده های بعدی این گروه قرار دارند.

بهترین بازیکنان

کیسوکه هوندا از ژاپن و عمر خریبین از سوریه با 3 گلی که توانستند برای تیم های شان به ثمر برسانند خود را به عنوان بهترین بازیکنان این گروه معرفی کردند.

گروه F – در این گروه فقط یک بازی انجام می شود


بازی

ویتنام – تایلند : تایلندی های صدرنشین در این بازی با هفت امتیاز به دیدار ویتنامی می روند که به دلیل چهار امتیازی بودن می توانند امید به حضور در بالای جدول داشته باشند. بازی رفت این دو تیم در تایلند برگزار شد که تایلندی ها توانسته بودند به پیروزی یک بر صفر برسند.

جدول و وضعیت تیم ها

در این گروه که به دلیل تعلیق تیم ملی اندونزی، چهار کشور حضور دارند تایلندی ها با 7 امتیاز در صدر جدول حضور دارند، عراق با 5 امتیاز، ویتنام با 4 امتیاز و تایوان نیز بدون به دست آوردن امتیازی در رده های بعدی قرار دارند.

بهترین بازیکنان

یونس محمود، کاپیتان کهنه کار عراقی ها که سال هاست در سطح اول فوتبال این کشور حضور دارد در چهار دیداری که برای تیمش به میدان رفته است 3 بار دروازه حریفان را باز کرد و اکنون به عنوان بهترین بازیکن این گروه به شمار می رود.

گروه G – گروه سه تیمه


بازی ها

میانمار – لائوس : دو تیمی که در این گروه تقریبا دیده نمی شوند اولین بازی دور برگشت این گروه را برگزار می کنند. میانمار و لائوس تنها توانسته اند یک امتیاز به دست بیاورند و در دو رده پایین جدول قرار بگیرند. نکته جالب در مورد تک امتیاز این دو تیم است که در بازی رفت و با تساوی در برابر یکدیگر توانستند همان یک امتیاز را به دست بیاورند.

1069881

کویت – لبنان : برعکس بازی اول، این دیدار از حساسیت بالایی برخوردار است چرا پیروزی کویتی ها باعث رسیدن آنها به کره جنوبی می شود و پیروزی لبنانی نیز باعث رسیدن آنها به کویت، بنابراین می توان گفت سه امتیاز این بازی می تواند نقش ویژه ای در تیم دوم صعود کننده از این گروه دارد.

جدول و وضعیت تیم ها

کره جنوبی با کسب حداکثر امتیازات توانسته است خود را به عنوان تیم اول این گروه معرفی کند و کویتی ها با 9 امتیاز، لبنانی ها با 6 امتیاز، لائوسی ها و میانماری ها نیز با 1 امتیاز تیم های دیگر این گروه هستند.

بهترین بازیکنان

بدر الموتا از تیم ملی کویت با 4 گلی که وارد دروازه حریفان کرده است و کئون چانگ هون با 3 گل، بهترین بازیکنان این گروه هستند که در توانستند بیشترین تاثیر را برای تیم های شان داشته باشند.

گروه E – دومین کره می خواهد صدرنشین بماند


بازی ها

کره شمالی – یمن : تیم های صدرنشین و قعرنشین گروه آخر این مسابقات در اولین بازی به دیدار یکدیگر می روند، کره شمالی تاکنون توانسته ده امتیاز را به دست بیاورد و یمنی ها رنگ امتیازی را ندیده اند. پیروزی در این بازی می تواند فراری برای کره ای ها محسوب می شود که می تواند در بازی های آخر به کمک آنها بیاید. بازی رفت این دو با پیروزی محکم سه بر صفر آنها به پایان رسید.

1001378

بحرین – فیلیپین : بحرینی ها که تقریبا امیدی برای ادامه این مسابقات ندارند در بازی اول دور برگشت خود به سراغ فیلیپینی می روند که می توانند با پیروزی در این بازی خود را به طور موقت به عنوان تیم دوم این گروه مطرح کنند. همانطور که در بازی رفت، فیلیپینی ها با گل ستاره ایرانی الاصلش یعنی میثاق بهادران توانست دو بر یک بحرینی ها را با شکست روبرو سازد.

جدول و وضعیت تیم ها

کره شمالی با 10 امتیازی که تاکنون کسب کرده اند در رده اول این گروه ایستاده اند و ازبکستان با 9 امتیاز، فیلیپین با 7 امتیاز، بحرین با 3 امتیاز و یمن بدون کسب امتیاز در رده های بعدی گروه پایانی این رقابت ها قرار دارند.

بهترین بازیکنان

ایگور سرگیف یکی از بازیکنان موثر تیم ملی ازبکستان تاکنون توانسته است 4 بار دروازه حریفان این تیم را باز کند و نام خود را به عنوان بهترین گلزن این گروه مطرح کند.

دیدگاه‌ها