کد خبر : 1274598 | 21 مهر 1394 ساعت 11:50 | 13.1K بازدید | 14 دیدگاه

گزارش خبرنگار ژاپنی از تهران؛

کی‌روش: بهترین بازیکن ژاپن تیم ژاپن است

تیم ملی فوتبال ژاپن برای دوازدهمین بار به ایران آمده تا اینبار در قالب یک بازی دوستانه برابر تیم ملی ایران به سرمربی گری کارلوس کی روش به میدان برود.

کی‌روش: بهترین بازیکن ژاپن تیم ژاپن است
به گزارش "ورزش سه"، سرمربی ایران اما می گوید خبرنگاران ژاپنی علاوه بر پوشش اخبار و حواشی این مسابقه از گشت و گذار در تهران هم لذت خواهند برد.

این مسابقه دوستانه همچنین می تواند برای تیم ملی ایران محک جدی باشد. کارلوس کیروش در این باره می گوید: مسابقه با ژاپن یک فرصت بزرگ برای تیم ماست. ژاپن تیم بزرگی است، با یک برنامه ریزی قوی، یک کشور بزرگ و در نهایت مسابقه با یک مربی بزرگ که همه اینها نشان از فرصت خوبی دارد که برای ما پیش آمده است.

با این وصف به نظر می رسد، ایران برای حضور در این مسابقه لحظه شماری می کند.

تیم ملی فوتال ایران که در مسابقات مقدماتی جام جهانی آسیا در برابر عمان با نتیجه مساوی متوقف شد حالا فارغ از هر نتیجه ای که مقابل ژاپن به دست بیاورد می تواند همچنان صدای انتقادات را بیخ گوش خود بشنود ، هر چند کارلوس کی روش جواب دندان شکنی برای منتقدان دارد:

"بازی با عمان ، بازی بسیار جالب توجهی بود و ما نمایش فوق العاده ای از خود ارایه دادیم. در حال حاضر ما در صدر گروه خود در مرحله مقدماتی ایستاده ایم و هنوز شانس این را داریم که 12 امتیاز به دست بیاوریم. در شرایط فعلی جایگاهی که ما داریم ، جایگاه بدی نیست.

کیروش در جواب سوالی درباره خطرناک ترین بازیکنان ژاپن این طور پاسخ می دهد:ما نباید درباره یکی دو بازیکن کلیدی خطرناک ژاپن مانند و هوندا این همه حرف و بحث داشته باشیم اما در واقع باید درمورد خطرناک ترین بازیکنان ژاپن بگوییم که آن خود تیم ملی ژاپن است.آنها همیشه کار بسیار سخت بر روی شرایط ذهنی تیم کار می کنند که البته کاربرد پذیری بیشتری دارد.

در کنار همه اینها کارلوس کیروش سابقه هدایت یک تیم ژاپنی برای مدت زمان یکسال در کارنامه خود دارد. او در اواسط سال 1996 هدایت تیم ناگویا گرامپوس را بر عهده داشت. از همان مقاطع زمانی به بعد بازیکنان ژاپنی راهی اروپا شدند و حضور در فوتبال اروپا را هم تجربه کردند.

"فوتبال ژاپن در حال حاضر از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. بازیکنان تیم ملی این کشور تجربیات بزرگ و ارزشمندی را در طولاین سال ها کسب کرده اند. نتایج درخشانی که آنها در جام جهانی به دست آوردند ، همه و همه نشان دهنده ارتقای کیفیت فوتبال این کشور است."

این دیدار دوستانه در واقع تقابل دو قدرت اول فوتبال آسیاست که برابر هم قرار می گیرند.

کیروش اما صحبت هایش را اینطور ادامه می دهد:

"ایران بازیکنان فوق العاده ای دارد.به خصوص، این موقعیت برای بازیکنان جوان فوتبال ایران فرصت نادری است که پیش آمده تا آنها بتوانند رو به جلو حرکت کنند."

به این ترتیب به نظر می رسند که بازیکنان جوان تیم ملی ایران باید قدر این فرصت را بدانند و برای این تجربه ارزش قائل شوند.

دیدگاه‌ها