کد خبر : 1274674 | 21 مهر 1394 ساعت 16:57 | 360.4K بازدید | 6 دیدگاه

ایران ١ - ژاپن ١ ؛ بازی پرحاشیه مساوی شد

زدوخورد برای صدرنشینی در رنکینگ آسیا

تیم ملی فوتبال ایران با تساوی مقابل تیم پرستاره ژاپن همچنان صدرنشین رنکینگ آسیا باقی خواهد ماند.

زدوخورد برای صدرنشینی در رنکینگ آسیا
به گزارش "ورزش سه"، ژاپنی ها که در مسابقه امروز با تمام قوا ظاهر شدند، در یک بازی پربرخورد موفق به پیروزی مقابل ایران نشدند اگرچه در نیمه دوم فرصت های خوبی را ایجاد کردند و حتی می توانستند برنده این بازی باشند. ایران هم در این مسابقه محکم و قدرتمند نشان داد و اگرچه از نظر کار تیمی از حریف خود عقب تر بود اما به هر حال موقعیت های خوبی را روی دروازه حریف ایجاد کرد و می توانست به گل های بیشتری هم برسد.

داور: یعقوب سعد خلیل عبدالله، کمک ها: ابوبکر سلیم و ناصر سلیم البوسعیدی ؛ تماشاگر: 15 هزار نفر

اخطار: مایا یوشیدا دقیقه 31 برای ژاپن و مهدی ترابی دقیقه 75 برای ایران

تیم ملی ایران:
علی رضا حقیقی ، ووریا غفوری (23 مهدی ترابی)، پژمان منتظری، سیدجلال حسینی، احسان حاج صفی، امید ابراهیمی، سعید عزت الهی (64 مرتضی پورعلی گنجی)، رامین رضاییان ، اشکان دژاگه، وحید امیری و سردار آزمون ( 82 مهدی طارمی)
سرمربی: کارلوس کی روش

1069938

تیم ملی ژاپن :
شونسوکه نیشیکاوا، ماساتو موریشیگه، کوکی یونه کورا، مایا یوشیدا، گوتوکو ساکای، ماکوتو هاسبه، شینجی کاگاوا (46 کیوتاکه)، گاکو شیبازاکی، کیسوکه هوندا (67 شینجی اوکازاکی)، تاکاشی اوسامی، یوشینوری موتو
سرمربی: وحید خلیل هودزیچ

1069939

شرح گل:

ایران یک - ژاپن 0: (دقیقه 1+45، مهدی ترابی): اشکان دژاگه پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و آن را به سمت راست دروازه بان ژاپن زد که توسط او دفع شد و مهدی ترابی که این ضربه پنالتی را گرفته بود موفق شد آن را تبدیل به گل ایران کند.
ایران یک - ژاپن یک: (دقیقه 48): حرکت تیمی ژاپن در آغاز نیمه دوم با ضربه موتو تبدیل به گل شد. هوندا هافبک راست ژاپن که قصد راه انداختن بازیکن روی دست خود را داشت، ناگهان پا عوض کرد و سانتری موج دار را روی شش قدم ایران فرستاد و خروج اشتباه حقیقی با ضربه موتو تبدیل به گل تساوی ژاپن در نیمه دوم شد.

1069920

شرح بازی:
تساوی حاصل کار دو تیم بزرگ فوتبال آسیا در ورزشگاه آزادی بود. در حالی که ایران با حمایت نه چندان جدی هواداران خودی پای به این رقابت گذاشته بود، فوتبالدوستانی که از حضور در ورزشگاه آزادی غفلت کردند یکی از مهمترین مسابقات سال در این قاره را از دست دادند. مسابقه ای خشن، پربرخورد و پرماجرا که در نهایت برنده ای نداشت. ایران که در نیمه اول بازی را نسبتا بهتر از حریف آغاز کرد، در نیمه دوم با تعویض های تهاجمی ژاپن اندکی عقب رفت اما در نهایت مدافعان ایران و البته دروازه بان تیم ملی در یکی، دو صحنه ایستادگی خوبی مقابل حریف داشتند و مانع از گلزنی ستاره های خطرناک ژاپن شدند. ایران که در این مسابقه با تیمی جوان تر و پرنفس تر وارد میدان شده بود، پا به پای حریف جنگید و چند موقعیت خوب داشت که یکی از آنها در لحظات پایانی می توانست منجر به گل دوم تیم ملی هم بشود، در عوض ژاپن هم یکی، دو بار در نیمه دوم به شدت دروازه ایران را تهدید کرد اما طرف نبست. این مسابقه یک تست جدی برای کی روش بود که بازی های استخوان دار و از این دست بسیار نیاز دارد، مسابقاتی که بازیکنان تیم ملی را تبدیل به مردان باتجربه تر و با قابلیت تری خواهد کرد.


1069937

دقایق حساس:

دقیقه 6: اولین موقعیت ایران روی خطای شکل گرفته روی رضاییان شکل گرفت که اشکان آن را روی تیر یک فرستاد و رامین رضاییان ضربه را با اختلاف کم به بیرون از دروازه زد.
دقیقه 8: روی ارسال پاس عمقی رضاییان برای سردار آزمون این مهاجم در کورس با یوشیدا موفق به تصاحب توپ نشد.
دقیقه 11: حرکت دریبل زیدانی عزت اللهی جو خاصی در استادیوم به وجود آورد که در نهایت با خطای بازیکن ژاپنی همراه شد.
دقیقه 15: پرتاب اوت بلند روی دروازه ژاپنی ها با ضربه سر جلال حسینی همراه بود که ضربه اش با اختلاف کم به بیرون رفت.
دقیقه 19: ارسال پاس از سوی عزت اللهی برای رضاییان و سانتر سرضرب این بازیکن می توانست ایران و آزمون را به گل برساند که مدافع ژاپن زودتر از سردار آن را به اوت فرستاد.
دقیقه 20: ارسال کاگاوا از روی ضربه ایستگاهی به درون محوطه جریمه را مدافعان ایرانی با ضربه سر از منطقه خطر دور کردند.
دقیقه 34: ارسال ترابی از سمت راست از روی سر آزمون گذشت و حاج صفی پشت سر مدافعان ژاپنی صاحب توپ شد و با استپ سینه آن را به درون محوطه جریمه برد و در حالی که همه انتظار ضربات مهلک او را داشتند آن را زمینی برای سردار فرستاد که نتوانست در میان مدافعان ضربه مناسبی به آن بزند و توپ در نهایت توسط شوساکو نیشیکاوا دفع شد.
دقیقه 35: یک بار دیگر ارسال توپ از سمت راست و ضربه ای کم اثری که این بار امیری به توپ زد و به راحتی در اختیار دروازه بان ژاپن قرار گرفت.
دقیقه 45: در حالی که داور برای این بازی یک دقیقه وقت تلف شده اعلام کرده بود، مهدی ترابی در گوشه محوطه جریمه صاحب توپ شد و در حالی که به نظر می رسید خطری برای ژاپنی ها نباشد توسط مدافع ژاپنی متوقف شد و داور ضربه پنالتی برای ایران اعلام کرد.

1069914

دقیقه 46: ارسال مهدی ترابی با گذشتن از روی سر مهاجمان ایران نزدیک بود گلی تصادقی را برای شاگردان کی روش شکل بدهد که مدافع ژاپن از روی خط آن را با ضربه برگردان دور کرد.
دقیقه 51: روی ارسال کرنر ژاپنی ها توسط ضربه سر تاکاشی صاحب فرصت شدند که توپ او با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 56: ارسال کرنر از سوی اشکان دژاگه ایران صاحب فرصت شد که در نهایت آزمون موفق نشد از این فرصت استفاده کند و داور با اعلام خطا بازی را متوقف کرد.
دقیقه 58: بار دیگر ضربه کرنر از اشکان دژاگه که در یک فعل و انفعال یک ضد حمله را برای ژاپنی ها شکل داد. ایشو نونی که گل تساوی تیمش را به ثمر رسانده بود در کورس با مدافعان ایران موفق بود و البته در تقابل تک به تک با حقیقی ناکام ماند. در ادامه نیز هوندا صاحب فرصت شد که تکل وحید امیری مانع از ضربه زنی مناسب این بازیکن شد و فرصت از دست ژاپنی ها رفت.
دقیقه 60: روی یک ضربه ایستگاهی، هوندا صاحب فرصت شوتزنی شد که توپش به راحتی در اختیار حقیقی قرار گرفت.
دقیقه 63: روی حرکت سردار آزمون، امیری صاحب فرصت خوبی پشت محوطه جریمه ژاپن شد که در نهایت نتواست پاس خوبی برای اشکان مهیا کند و این موقعیت از دست رفت.
دقیقه 76: ارسال ژاپنی از سمت چپ خط دفاعی ایران با ضربه ناقص شینجی اوکازاکی همراه شد که توپ در اختیار حقیقی قرار گرفت.
دقیقه 80: سردار آزمون با یک تکل بلند ضد حمله ژاپنی ها متوقف کرد و توپ را به اوت فرستاد که این مساله به مذاق یاشیدو مایا خوش نیامد و او برخورد بدی با آزمون داشت. مهاجم جوان ایران هم این حرکت او را بی پاسخ نذاشت و این مساله باعث درگیری بین او دو و دخالت داور و بازیکنان دو تیم شد.
دقیقه 82: ارسال اینبار از سمت چپ از روی ضربه ایستگاهی با ضربه سر مرتضی پورعلی گنجی تماشاگران را به هوای گل نیم خیز کرد که توپ هافبک دفاعی ایران با اختلاف کم به بیرون رفت.

1069925

اتفاق ویژه:
در حالی که ژاپنی ها ذاتا آرام و کم حاشیه هستند، حساسیت های این مسابقه باعث شد درگیری های نسبتا تندی بین بازیکنان دو تیم به وقوع بپیوندد که مهمترین آنها بین سردار آزمون و مدافع راست ژاپن رقم خورد. همچنین به نظر می رسید داور این مسابقه اندکی با ایران مهربان تر از ژاپن است.

دیدگاه‌ها