کد خبر : 1274722 | 21 مهر 1394 ساعت 19:56 | 61.6K بازدید | 0 دیدگاه

امشب برد از دستان ما فرار کرد

کی‌روش: فوتبال ژاپن 24 سال از ما جلوتر است

سرمربی تیم ملی ایران می گوید ما هرگز نمی خواستیم شانس بازی با ژاپنی ها را از دست بدهیم.

کی‌روش: فوتبال ژاپن 24 سال از ما جلوتر است
به گزارش "ورزش سه"، کارلوس کی‌روش در کنفرانس مطبوعاتی پایان بازی تیمش در مقابل ژاپن گفت: یکبار دیگر از ژاپنی ها تشکر می کنم که این دیدار را با ایران انجام دادند، ما هرگز نمی خواستیم فرصت انجام این بازی را از دست بدهیم، زیرا ژاپنی ها تیمی سرعتی هستند که بسیار با نظم و دیسیپلین خاصی بازی می کنند و ما هم می خواستیم در رقابت با حریفی مانند ژاپن خودمان را محک بزنیم و نشان دهیم که ایران تیمی منسجم است.

کی روش ادامه داد: ما در این بازی که بسیار مهم و سنگین بود باید تمرکز خود را حفظ می کردیم، آن هم در زمانی که می دیدیم تیم ملی ژاپن با بازیکنان سرعتی خود بازی منظمی را ارائه می دهد. برای ژاپنی ها احترام زیادی قائلم اما باید بگویم که در نیمه اول این بازی، این تیم ایران بود که بر بازی تسلط داشت و توانستیم از این استفاده کنیم و به گل هم برسیم، البته در همان نیمه ژاپنی ها نیز فرصت هایی داشتند و می توانستند به گل برسنند و همین که آنها نتوانستند از فرصت های خود استفاده کنند می توانیم بگوییم نتیجه منصفانه ای در پایان به دست آمد.

وی ادامه داد: ما در مقابل ژاپنی ها که یکی از بهترین تیم های آسیا هستند بازی موفقی انجام دادیم و می توانم بگویم به آن چیزی که از این بازی می خواستیم رسیدیم، نکته ای که باعث خوشحالی من شد این است که بازیکنان ایران در طول بازی هم در حمله و هم در دفاع عملکرد خیلی خوبی از خود نشان دادند و این نشان از شخصیت بازیکنان ما دارد.
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: با توجه به اینکه ما در تیم ملی فوتبال ایران توانایی مالی این را نداریم که بازیکنان‌مان را به تیم‌های بزرگی مانند منچستر یا دورتموند بفرستیم، دیدار با ژاپن فرصت خوبی بود تا بازیکنان جوان‌مان مقابل کاگاوا یا هوندا بازی کنند.
کی روش در رابطه با بازی تیم ملی در مقابل عمان گفت: در عمان عملکرد ما خوب نبود، اما توانستیم با جنگیدن یک امتیاز بگیریم. با این وجود و پس از آن بازی سنگینی که مقابل عمان انجام دادیم امروز توانستیم مقابل ژاپن بازی خوبی انجام دهیم. پیروزی در بازی مقابل ژاپن از دست ما فرار کرد و ما برد را از دست دادیم، اما مطلبی که باید به آن توجه کنیم این است که با توجه به دمای 37 درجه و رطوبت 80 درصدی عمان و بازی سنگینی که مقابل این تیم انجام دادیم خیلی خوب توانستیم چهار روز بعد مقابل ژاپن بازی کنیم.
وی ادامه داد: در سال های گذشته تیم ملی ایران با بازیکنانی مانند دایی، کریمی و مهدوی‌کیا هیچ وقت نتوانسته عمان را در خانه‌اش شکست دهد، اما ما هم بازی خوبی مقابل عمان انجام دادیم و چند روز بعد در تهران مقابل بهترین تیم آسیا توانستیم بازی خوبی از خود نشان دهیم. بازیکنانم در بازی با ژاپن روحیه جنگجویی خود را نشان دادند و بسیار ممتاز بودند، من هم به خاطر همین از آنها راضی هستم، من و شما باید به بازیکنان تیم ملی افتخار کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: در نیمه اول تیم قدرتمند زمین بودیم و توانستیم فرصت‌های خوبی داشته باشیم، اما معتقدم که در نیمه دوم تعادل در بازی برقرار شد و این طور نبود که ژاپن بهتر از ما باشد بلکه شاهد یک بازی برابر بودیم. ما می‌دانستیم در نیمه دوم با توجه به اینکه ژاپن یک گل از ما عقب است می‌خواهد به گل برسد و به خاطر همین روی ضدحملات برنامه‌ریزی کرده بودیم. انصافاً هم ژاپن چند موقعیت خوب داشت، اما در مجموع ما در نیمه دوم فرصت‌های بیشتری داشتیم.
وی ادامه داد: ما شانس‌های مختلفی در گوشه‌های زمین به دست آوردیم، برنامه ای که در بازی‌ها در نظر می گیرید برنامه‌ای است که خود جریان بازی به شما گوشزد می‌کند، فرصت‌هایی داشتیم که می‌توانستیم از گوشه‌ها نفوذ کنیم، اما باید بگویم، چون ژاپن در میانه زمین تیم قدرتمندی است و با پاسکاری و یک و دوهای سرعتی بهتر کار می‌کند، برنامه ما هم نفوذ از جناحین بود.
کی روش در ادامه گفت: وقتی شما اسب داشته باشید از آن برای طی مسیرتان استفاده می‌کنید یا اگر دوچرخه داشته باشید از این وسیله برای طی کردن مسیرتان استفاده خواهید کرد بنابراین هر تیمی قدرت خودش را دارد، باید بگویم که به خاطر نمایشی که هر دو تیم به داشتند و توانستند افرادی که در ورزشگاه حضور داشتند را سرگرم کنند، به همه تبریک می‌گویم.
سرمربی تیم ملی ایران در پاسخ به پرسش خبرنگار ژاپنی مبنی بر اینکه می‌دانیم تمرکز شما روی ایران است، اما به نظرتان ژاپن نسبت به زمانی که در این کشور حضور داشتید چه تفاوتی پیدا کرده است، گفت: زمانی که در ژاپن حضور داشتم شکی نبود که ژاپن بازیکنانی داشت که به لحاظ سرعت و کیفیت بازیکنان خوبی بودند، اما تجربه بین‌المللی نداشتند. وقتی به ژاپن رفتم تیم ملی ژاپن تنها یک بازیکن داشت که در اروپا بازی می‌کرد و همه بازیکنان در لیگ ژاپن مشغول بودند، اما امروز برعکس شده و می‌بینیم که بیشتر بازیکنان ژاپن در تیم‌های اروپایی و در لیگ‌های آلمان، انگلستان و... بازی می‌کنند و تنها یکی دو بازیکن در لیگ ژاپن هستند.
کی‌روش افزود: از دروازه‌بان تا هوندا که در جلو بازی می‌کند تفاوت‌شان این است که تجربه بالایی دارند و آن چیزی است که دقیقاً شما به آن احتیاج دارید. این احتیاج کیفیت و تجربه است. این مطلب اولی بود که شما به آن احتیاج داشتید و مطلب دوم جایگاه بین‌المللی است که با حضور در سطح اول دنیا می‌توان آن را به دست آورد.
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: وقتی تیم ژاپن به جام جهانی رفت بازیکنانی در اختیار داشت که در لیگ‌های آلمان، انگلستان، ایتالیا و ... بازی می‌کردند و یا بازیکنانی داشت که در لیگ قهرمانان اروپا به میدان رفته بودند، اما وقتی من به جام جهانی رفتم این اتفاق برعکس بود و بازیکنان من یک بازی بین‌المللی هم نداشتند. اگر بخواهم صادقانه نظرم را بدهم باید بگویم که فوتبال ژاپن در حال حاضر 24 سال از فوتبال ایران جلوتر است.

دیدگاه‌ها