کد خبر : 1274837 | 22 مهر 1394 ساعت 11:52 | 4.6K بازدید | 0 دیدگاه

رودکی: در گذشته بهتر بودیم

سنگین وزن تیم ملی جودو گفت: کسب عنوان نایب قهرمانی و عنوان سومی در بخش جوانان و نوجوانان نتیجه قابل قبولی است، اما در گذشته نتایجی بهتر از این کسب کرده بودیم.

رودکی: در گذشته بهتر بودیم

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، محمدرضا رودکی در مورد کسب نتایج تیم ملی جودوی نوجوانان و جوانان در مسابقات قهرمانی آسیا، اظهار داشت: فکر می‌کنم پس از این همه ناکامی در جودو نتایجی که در تایلند کسب شد مطلوب به نظر می‌آید. کسب یک مدال طلا و 4 برنز در بخش جوانان و عنوان نایب قهرمانی و عنوان سومی در نوجوانان نتیجه قابل قبولی است، اما در گذشته نتایجی بهتر از این کسب کرده بودیم. به هر حال با وضعیت فعلی که در جودو حاکم است به نظرم این نتایج قابل قبول است.

کاپیتان سابق تیم ملی جودو گفت: کشورهای حاضر در مسابقات قهرمانی آسیا قطعا نفرات شاخص خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان آماده کرده‌اند و بدون شک روی نفرات اصلی خود در مسابقات قهرمانی جهان فشار نیاوردند و آنها را برای یک رویداد بزرگ‌تر آماده کرده‌اند، اما در هر صورت با نتایجی که کسب شده جامعه جودو یک مقدار به این رشته امیدوار شد. فکر می‌کنم تغییر و تحولات اخیر نتیجه داده است.

رودکی در ادامه خاطرنشان کرد: تیم بزرگسال کشورمان وضعیت خوبی ندارد. تنها سعید مولایی را داریم و جواد محجوب نیز با توجه به اینکه تازه ازدواج کرده و به دلیل مشکلات مالی علاوه بر جودو در چوخه نیز فعالیت می‌کند. امیدوارم شرایط طوری شود که در بزرگسالان هم به زودی همین نتایجی که در نوجوانان و جوانان کسب شده را کسب کنیم.

رودکی در مورد تاثیرگذاری مربیان کره‌ای در جودوی ایران، گفت: مدتی است که دو مربی از کشور کره شمالی در کنار جودوکاران ما فعالیت می‌کنند. آنها واقعا برای جودوی ما در این مدت زحمت کشیدند، اما اینکه چرا به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام نشدند برای من جای سوال دارد. البته مربیان دیگر در طول این مدت برای رده‌ها زحمت کشیده‌اند. منصوری بدون توقف در طول این مدت برای جودو تلاش کرده و در بخش نوجوانان و جوانان تجربیات خوبی دارد.

رودکی در پاسخ به این سؤال که سرانجام بازگشت شما به تیم ملی به کجا رسید، گفت: نزدیک به 12 سال با زارعیان کار کردم. او همه خصوصیات من را می‌داند و من نیز از تمام شرایط او آگاه هستم. تمام تلاش من این بود تا در بازی‌های آسیایی اینچئون کنار تیم ملی باشم، اما متاسفانه به خاطر غرض‌ ورزی برخی‌ها این اتفاق رخ نداد. می‌خواستم از همان جا برای المپیک برزیل شرایطم را آماده کنم، اما این اتفاق رخ نداد. حالا 10 ماه به المپیک باقی مانده که زمان کمی است.

وی در ادامه افزود: برای اینکه محمدرضا رودکی از امروز بخواهد سهمیه حضور در المپیک را بگیرد قطعا کار بسیار سختی را پیش رو دارد. من نیاز به یک شرایط ویژه دارم و مسئولان فدراسیون نیز قادر به فراهم کردن شرایطی که می‌خواهم نیستند. به هر حال من حریف تمرینی خاص می‌خواهم و باید در شرایط ویژه‌ای تمرین کنم. همه اینها به خاطر شرایط جسمانی است که دارم، اما فکر نمی‌کنم که فدراسیون بتواند این شرایط را مهیا کند؛ چرا که بچه‌های ملی‌پوش برای حضور در مسابقات با هزینه‌های شخصی لباس خریدند که هنوز فدراسیون پول آنها را پرداخت نکرده است.

رودکی در ادامه این صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: ابتدا به محمود میران به خاطر درگذشت مادرش تسلیت می‌گویم و باید به این نکته اشاره کنم که بنده در این مراسم با زارعیان صحبت‌هایی را داشتم و قرار شد یک هفته در اردوها حضور داشته باشم تا از شرایط و تمرینات و امکانات جودو مطلع شوم. تمایل قلبی من این است که در جودو فعالیت کنم چراکه کشورم برای من در طول این سال‌ها سرمایه‌گذاری کرده است. متاسفم از اینکه در طول این دو سالی که می‌توانستم مدال‌آوری کنم خانه نشین بودم.

رودکی در مورد فعالیت خود در رشته جوجیتسو ابراز رضایت کرد و گفت: در طول این مدت در رشته جوجیتسو فعالیت کردم. آنها همه امکانات را دارند و همدل هستند. خوشبین رئیس هیات تهران زحمات زیادی برای این رشته می‌کشد و واقعا فضای خوبی در این رشته حاکم است. واقعیت این است که فضای آرام و بی‌حاشیه این رشته گولم زده و به همین دلیل در جوجیتسو فعالیت می‌کنم. با توجه به اینکه جوجیتسو به تازگی جواز حضور در بازی‌های آسیایی را کسب کرده‌ می‌توانم با فعالیت در این رشته به موفقیت‌های خوبی برسم. متاسفانه جدیدا شنیده‌ام فدراسیون‌های ورزش‌های رزمی مسئولان جوجیتسو را اذیت می‌کنند. امیدوارم که مشکلات این رشته نیز حل شود تا دوباره در آرامش به کار خود ادامه دهم.

دیدگاه‌ها