کد خبر : 1279843 | 12 آبان 1394 ساعت 16:47 | 26.5K بازدید | 6 دیدگاه

معینی: رحمتی به استقلال شخصیت داده است

کی‌روش حق ندارد اسدی را مسخره کند

مسعود معینی عضو هیات مدیره باشگاه استقلال معتقد است که کارلوس کی‌روش سرمربی تیم‌ملی نمی‌ بایست با این لحن با کاپیتان استقلال و همچنین نایب رئیس فدراسیون برخورد کند.

کی‌روش حق ندارد اسدی را مسخره کند
معینی به خبرنگار "ورزش سه" گفت: اگر شما بازی دربی را دیده باشید، به این نتیجه می‌ رسید که خوشبختانه برخلاف تصور سرمربی تیم‌ملی نه تنها آقای رحمتی ضعف شخصیتی ندارد، بلکه حضور او به استقلال شخصیت خاصی هم داده است.

رحمتی به استقلال شخصیت خاصی داده است

بهتر است آقای کی‌روش وقتی می‌ خواهد در این مورد صحبت کند اول رفتار او را بررسی کند و بعد چنین حرفی را بزند. البته من شنیده ام که بعدا ایشان حرف هایش را تصحیح کرد ولی اصلا مربی تیم‌ملی نباید حرفی بزند که بعدا بخواهد پشیمان شود. در حال حاضر رحمتی بازیکن ویژه فوتبال ماست و دیدید که رفتار او در دربی با بازیکن های پرسپولیس چقدر حسنه و پسندیده بود. عملکرد او در 11 بازی گذشته استقلال فوق العاده بود و در حقیقت او هدایت و مدیریت تیم در زمین مخصوصا در خط دفاع را به خوبی برعهده داشته، بنابراین من انتظار داشتم که آقای کی‌روش به جای این صحبت ها از خر شیطان پایین بیاید و ببینید بازیکنی که هیچ انگیزه ای برای ملی‌پوش شدن ندارد، چطور بهترین عملکرد را در لیگ داراست. این برخورد درست نیست که آقای کی روش دست روی دهن بگذارد و نایب رییس فدراسیون فوتبال را مسخره کند. آقای اسدی به هر حال مسوول فدراسیون و پزشک و خانواده شهید هستند و این بر خورد با ایشان اصلا صحیح نیست آن هم از طرف سرمربی تیم ملی.

داوری دربی بی اشتباه بود

من در بازی دربی در ورزشگاه آزادی حضور داشتم و فکر می‌ کنم که این یک دربی ایده آل بود، همیشه بازی های این دو تیم حساس است ولی دراین بازی دیدیم که با وجود حضور تماشاگر در ورزشگاه چطور هر کس تیم خودش را تشویق می‌ کرد. فکر می‌ کنم نباید از تلاش سازمان لیگ و همینطور از عملکرد خوب داوری هم گذشت که در برگزاری هر چه زیباتر این بازی نقش داشت. استقلال در دو، سه هفته اخیر لیگ شرایط خوبی داشت و کم کم خودش را به صدرجدول نزدیک کرد، خوشبختانه با وجود اینکه در هفته های گذشته مشکلات داوری داشت ولی در دربی تیم داوری بدون اشتباه بود و جای هیچ گله و شکایتی باقی نگذاشت ولی به عقیده من این بازی می‌ توانست گل های بیشتری داشته باشد که به زیبایی این بازی می‌ افزود.

بزرگترین مشکل استقلال در دربی عدم کفایت خط میانی بود

در نیمه اول هم استقلال و پرسپولیس موقعیت داشتند ولی در نیمه دوم استقلال توانست با سانتر دقیق و حساب شده حیدری توسط انصاری به گل برسد. برانکو که یک مقدار بابت نتیجه نگران بود، بی محابا دست به تغییرات زد و همین مساله باعث شد که بنگر 20 دقیقه آخر بازی به عنوان خط حمله در سمت چپ به کار گرفته شد. اکثر موقعیت های پرسپولیس هم از سایر از جناحین که به وسط محوطه مرکزی استقلال ختم می‌ شد، شکل گرفت. باید بپذیریم که استقلال در این بازی مثل دیدار با سپاهان عملکرد خوبی نداشت و نیم ساعت دفاع استقلال در نیمه دوم باعث شده بود که پرسپولیس حملات خطرناکی را روی دروازه استقلال انجام دهد مخصوصا 5 کرنر آخر بازی که با سرعت هم ارسال می‌ شد و باعث به هم ریختگی دفاع استقلال شد. من فکر می‌ کنم که بزرگترین مشکل استقلال عدم کفایت بازیکنان در خط میانی بود. ابراهیمی و جوان های تیم خوب کار کردند ولی اگر تمرکز بیشتری داشتند می‌ توانستند کنترل بازی را در اختیار بگیرند و لازم نبود 35 دقیقه دفاع کنیم چون به نظر من فشاری که پرسپولیس روی خط دفاع آورد منجر به ثمر رسیدن گل تساوی شد ولی فکر می‌ کنم در نهایت تساوی عادلانه‌ترین نتیجه بود.

دست مظلومی در دربی خالی بود

صددرصد من با نظر کارشناسانی که معتقدند آقای مظلومی خیلی زود بازیکن دفاعی به ترکیب تیم اضافه کرد، موافقم ولی این اتفاق بیشتر با توجه به رفتارهایی که کرار داشت، اتفاق افتاد زیرا دست مظلومی برای تعویض خالی بود. او نیاز به بازیکن باتجربه داشت که علاوه بر حفظ توپ بتواند موقعیت سازی کند و چون بازیکنی حضور نداشت، پرویز مظلومی مجبور شد در دفاع تغییراتی به وجود آورد که در نهایت باعث حمالت زیاد پرسپولیس و به خاطر نبودن بازیکن در خط دفاع استقلال بود. این بازی نشان می‌ دهد که چقدر بازیکنان باتجربه در دربی موثر هستند. در 15 دقیقه آخر مشکلات تکنیکی بازیکنان استقلال چشم گیر بود و آنها توپ های زیادی را از دست دادند و نتوانستند از موقعیت های به دست آمده برای کم کردن فشار از روی دفاع و موقعیت سازی روی دروازه پرسپولیس استفاده کنند.

سازمان لیگ باید قانونی برای استفاده نکردن از بازیکنان خارجی وضع کند

من حسرت این مساله را می‌ خورم که ما در ایران از منابع مالی زیادی بهره می‌ بریم و باز به بازیکن‌های خارجی که بسیار ضعیف تر از فوتبالیست های ایرانی هستند، 3 برابر آنها دستمزد می‌ دهیم که رفتارهایی مثل ریوالدو، کرار و پروپجیچ انجام دهند که هیچ کدام از لحاظ فنی در تصورات ما نبوده‌اند و نتوانستند انتظارات را برآورده کنند. اگر شما دقت کنید می‌ بینید که حتی در لیگ ما مربیان خارجی عملکرد خوبی ندارد، بهتر است که ما بیاییم این مبالغ را صرف تجهیز تیم های پایه و آکادمی، آموزش مربیان و بازیکنان داخلی کنیم چون همین بازیکنان پایه هستند که تیم های بزرگسال ما را تشکیل می‌ دهند و من از مسوولین سازمان لیگ توقع دارم که قوانینی بگذارند تا بازیکنان خارجی نتوانند به لیگ ما بیایند و ما بیشتر از جوانان ایرانی استفاده کنیم و قید بازیکنان خارجی را بزنیم. به طور مثال شما به ذوب‌آهن نگاه کنید، اکثر بازیکنان این تیم جوان های ایرانی هستند، نتایج خوبی هم با این تیم می‌ گیرند.

دیدگاه‌ها